Първо благодаря за приема, като и за безвъзмездната Ви помощ и подкрепа! РЕСПЕКТ! Бъдете здрави! Въпросът ми е следният: Преболедувах Ковид през декември м. г. сравнително тежко. Преди месец правих изследване за антитела и имах около 700 AU. Преди ...

Ivelina Dimitrova
Ivelina Dimitrova
29 август, 2021 в 18:12 ч.

Здравейте!
Първо благодаря за приема, като и за безвъзмездната Ви помощ и подкрепа! РЕСПЕКТ! Бъдете здрави!
Въпросът ми е следният:
Преболедувах Ковид през декември м. г. сравнително тежко. Преди месец правих изследване за антитела и имах около 700 AU. Преди 25 дни си сложих първа игла "Модерна". Днес си пуснах контролни изследвания и това са резултатите. Според Вас, при тези резултати, да си слагам ли на 01.09. втората игла?
П. П. Имам и придружаващи заболявания.
Благодаря още веднъж за отделеното време!

Georgi Petrov
Georgi Petrov
29 август, 2021 в 20:24 ч.

Разбира се, че трябва.

Dessislava Velcheva
Dessislava Velcheva
29 август, 2021 в 21:12 ч.

Ма, много бе ❤. Завършете си вакдинационния цикъл.😊

Lucy Manoleva
Lucy Manoleva
29 август, 2021 в 22:45 ч.

Водещ е имунолога, при вашите заболянания. Аз съм с Авто имунно.

юрий колев
юрий колев
29 август, 2021 в 21:11 ч.

Избързали сте с първата игла .аз се ваксинирах когато спаднаха на 50 .а вие сега си слагайте втората игла да се завърши цикъла .а за трета изобщо не мислете

Todor Terziev
Todor Terziev
29 август, 2021 в 19:17 ч.

Да.

Svetlin Minev
Svetlin Minev
29 август, 2021 в 18:55 ч.

Моите бяха >100, при референтна стойност 1, 19 дни след първа доза Модерна. Сложих и втората доза.

Anastasia V. Anastasia
Anastasia V. Anastasia
29 август, 2021 в 22:38 ч.

Следва да сложите и втора доза. Идеята на втора доза е да се запазят за повече време антитела. Иначе месец след 1ва доза те започват да падат. Затова се планира 2та доза за Модерна точно след месец. След това поне за 6 месеца ще имате защита.

Todor Todorov
Todor Todorov
29 август, 2021 в 23:43 ч.

Ето аз какво ще ви посъветвам. С течение на времето нивото на антителата пада. Така че аз смятам да не бързате с втората е игла. Изчакайте от шест до осем месеца. През това време нивото на антителата ще е паднало. Тогава сложете втората модерна игла.
По този начин ще напомните на имунната система за вируса и тя ще започне да прави антитела пак.
Също и трябва да се съобразите с вашия риск.
Ако работите от къщи и може да управлявате социалните си контакти. Носите маска и поддържайте дистанция. Може да изчакате и повече.

Ivelina Dimitrova
Ivelina Dimitrova
30 август, 2021 в 09:42 ч.

Todor Todorov, когато видях резултата, това беше първото нещо, което ми мина през ума - ще си следя антителата и ще си направя втората игла след 6,8,10 месеца. Само, че повечето лекари, с които се посъветвах ми казаха "Не изследваме антителата и те не са повод/причина за ваксинация!"
2. След 6-10 месеца, системата ще разреши ли да ми се постави ваксина /когато аз си искам /, и това ще се смята ли за "втора игла" или ще е нова ваксинация?
3. Никъде не съм прочела, че ваксинирани с малко антитела се заразяват повторно, а тези с много антитела ги прескача.
Според мен всичко в момента е въпрос на проучвания и всички ние го играем "опитни мишки" в цялата ситуация, дори и самите лекари, както и техните близки. Все още никой не знае категорично какво трябва и какво не.
Аз лично очаквах да се включат повече лекари в дискусията, но както за лечението на Ковид, така и за ваксината всичко все още е в божиите ръце! Ако ти е писано да живееш, ще живееш....

Todor Todorov
Todor Todorov
30 август, 2021 в 15:09 ч.

Ivelina Dimitrova
След 8 месеца би трябвало да е втората ви ваксинация.
Но не знам до тогава какво ще стане.
И с това да приключи ваксинационния ви цикъл.
На лекарите не им плащат да четат научни статии и да се образоват.
На лекарите им плащат да преглеждат пациенти и нямат време да се занимават с допълнителна информация.
Освен това на тях им задават стандартни протоколи за лечение и те трябва да се придържат към тях. Особено лекарите на запад.
Иначе може да ги изхвърлят от лекарската гилдия. 😉😊
Вие сте права че сме опитни мишки, защото не се знае много за този вирус.
Що се отнася до антителата и предаването на вируса всичко е много индивидуално.
Изследването на антителата няма да ви помогне. Лекарите са прави.
Има много антитела.
По принцип така наречените неутрализиращи антитела трябва да обградят вируса и да го неутрализират.
Вие знаете ли какви антитела са ви изследвали?
Не знаете.
Този тип изследвания е само за научни цели още нищо не се прилага за обикновените хора.
Трябва да знаем че ваксината е създадена не да спира вируса. А да създаде имунитет който е достатъчен за да не отидем в болницата.
Задачата на разработчиците е била да останем живи.
Не разчитайте на тези антитела.
Освен това има и друго. В зависимост от това какво правите вие може да поемете по-голям или по-малък брой от вирусните частици..
Ако вирусните частици са доста, няма гаранция че те няма да пробият имунната ви система и вие да се разболеете.
Така че моят съвет е забравете за антителата.
Обърнете внимание на това което правите всеки ден. Дистанциране, носене на маска където трябва и намалете сладките храни.
Другото което трябва да се знае че делта варианта и другите мутации които ще дойдат след няколко месеца ще доведат до промяна.
Ние не знаем каква ще бъде тя.
Затова човек трябва да се предпазва отколкото да се следи антителата.

Ivelina Dimitrova
Ivelina Dimitrova
30 август, 2021 в 15:34 ч.

Todor Todorov, благодаря за изчерпателните коментари! Само да вметна, преди около 3 месеца изследвах вируснеутрализиращите антитела /качествен титър/ и бяха 92%.
Що се отнася до пазенето, първият път носех маска и шлем, ръкавици. Дезинфекцирах себе си и всичко около мен. И въпреки, че не работя пряко с клиенти, се заразих от колежка 🤷‍♀️.
Все пак благодаря Ви за отделеното време и внимание! Желая Ви здраве!

Todor Todorov
Todor Todorov
30 август, 2021 в 15:44 ч.

Ivelina Dimitrova
Моля няма нищо!
Бъдете здрава!

Radka Simeonova-Stoyanova
Radka Simeonova-Stoyanova
29 август, 2021 в 18:29 ч.

И аз бях така, но си сложих, заради сертификата. Преди няколко дни си правих контролен тест за антитела, доста са паднали за 4 месеца, но пак не са малко.

Boriana Bogdanova
Boriana Bogdanova
29 август, 2021 в 20:11 ч.

Не е случайно, че дозите са две. Сложете си.

Georgi Hristov
Georgi Hristov
29 август, 2021 в 18:58 ч.

Леле не съм виждал подобна стойност на тоя тест 🙄

Иво Георгиев
Иво Георгиев
29 август, 2021 в 19:46 ч.

Довършете започнатото, не вреди. Позната скоро прекара КОВИД за седмица, с две дози модерна е. Няма болници, пневмония, температура, почти нищо, два дни главоболие, една вечер без вкус и усещане за мирис, и след седмица - негативен тест. Сега е на почивка в САЩ, и се чувства супер.

Йордан Борисов
Йордан Борисов
29 август, 2021 в 18:41 ч.

Сложете си втора игла. Няма страшно.

Carla Barakiel
Carla Barakiel
29 август, 2021 в 21:06 ч.

Консултирайте се със специалист имунолог, който се занимава с проблемите на ковид и следи световните публикации. Това е специфична област и не всички имунолози се занимават с нея. Винаги търсете най-добрите специалисти, когато става въпрос за здравето ви.

Velin Minkov
Velin Minkov
29 август, 2021 в 18:20 ч.

По принцип, доколкото съм запознат 1-вата игла след преболедуване, си е Бустер доза. Не виждам смисъл от 2-ра игла.

Issi Batselova
Issi Batselova
29 август, 2021 в 19:27 ч.

Velin Minkov на този етап се поставят две дози, според препоръките на производителя. Ние се съобразяваме с тях. Няма как доза да навреди.

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
29 август, 2021 в 19:59 ч.

Bistra Petova , къде е това навсякъде? В България няма такава препоръка.

Eli Velichkova
Eli Velichkova
29 август, 2021 в 20:42 ч.

Vessela Ivanova В Испания случаят е такъв

Милко Милушев
Милко Милушев
29 август, 2021 в 19:49 ч.
Yoana Harris
Yoana Harris
29 август, 2021 в 22:43 ч.

Съпругът му боледува октомври и си сложи доза модерна през март. Имаше много антитела и личният лекар го посъветва да не слага втора доза. В момента има 1200 антитела при минимум 33, наложи му се да живее със заразени от делта, които го карат тежко и той не се зарази. 🙂

Mihail Tomov
Mihail Tomov
29 август, 2021 в 23:00 ч.

Има проучвания, че и една доза може да е достатъчна, но като цяло не са достатъчно добре приети от регулатори, като CDC в САЩ, например, и затова там препоръчват да се завърши ваксинацията с двете дози. Ако Ви е нужен сертификата, ще трябва да си сложите и втората доза задължително, поне така е засега у нас за разлика от някои други страни. Титърът на антитела няма особено значение в случая, въпросът няма еднозначен отговор засега. Аз лично, ако беше за мен, бих завършил ваксинацията с двете дози независимо от титъра след първата (както всъщност и направих през февруари).

Petya Yordanova
Petya Yordanova
29 август, 2021 в 18:36 ч.

Да, поставете си и втората доза. Няма препоръки за изследване на антитела след преболедуване и/ или ваксиниране. Бъдете здрава!

Yoanna Boykovska
Yoanna Boykovska
29 август, 2021 в 18:43 ч.

В Нидерландия една ваксинация е достатъчна след преболедуване.

Pippa Che
Pippa Che
29 август, 2021 в 19:04 ч.

Yoanna Boykovska и не само там. Англия също, отскоро

Diana Rozkova
Diana Rozkova
29 август, 2021 в 19:15 ч.

Yoanna Boykovska Испания също

Димитър О' Симов
Димитър О' Симов
29 август, 2021 в 19:26 ч.

Yoanna Boykovska има ли документ на NHS

Yoanna Boykovska
Yoanna Boykovska
29 август, 2021 в 19:27 ч.

Димитър О' Симов NHS е във Великобритания. Иначе тук има, да.

Димитър О' Симов
Димитър О' Симов
29 август, 2021 в 19:34 ч.

Да извинявам се, може ли линк

Athina Hadzopoulou
Athina Hadzopoulou
29 август, 2021 в 19:00 ч.

Аз съм във вашето положение и се чудя не за друго, а защото вече в някои държави прилагат точно този метод - на преболедували поставят само едната. Въпрос на време е и тук да го въведат. Няма да имам сертификат, но в случая предпочитам правилното решение пред нормативното. Ще го обсъдя с личния си лекар, разбира се. Може би е добре и вие да поговорите с вашия лекар. Аз съм си проваксър, но също и с проблеми с имунния отговор и ако медицината допуска този вариант, бих го избрала за себе си на този етап.

Mineva Rositsa
Mineva Rositsa
29 август, 2021 в 19:49 ч.

Athina Hadzopoulou Аз си сложих Джонсън, една игла и дават сертификат.

Велислава Христова
Велислава Христова
29 август, 2021 в 20:09 ч.

Mineva Rositsa това се прави, за да бъде обхваната бързо по-голяма част от незащитените. Няма промяна в препоръките на Модерна. Преболедувала съм. Имах нищожен брой антитела. Поставих си и двете дози на Пфайзер (сертификата не ме интересува, даже не съм си го потърсила. Важно ми беше да не го преживея отново. Беше средно тежко, не съм хоспитализирана) не съм изследвала нищо след ваксината. Това се прави само в България.

Athina Hadzopoulou
Athina Hadzopoulou
29 август, 2021 в 20:34 ч.

Mineva Rositsa аз вече си сложих Файзер, разсъжденията са след свършен факт, нямах такива намерения изначало. А и не исках векторна.

Mineva Rositsa
Mineva Rositsa
29 август, 2021 в 20:36 ч.

Велислава Христова Вземете си сертификата, знае ли човек къде ще се наложи да го показва. :)

Велислава Христова
Велислава Христова
29 август, 2021 в 20:38 ч.

Mineva Rositsa винаги мога да го извадя. Засега не планувам пътувания зад граница.

Iliana Hristova
Iliana Hristova
29 август, 2021 в 21:38 ч.

Athina Hadzopoulou в САЩ официалните препоръките са за 2 дози при преболедували.

Десислава Илиева
Десислава Илиева
29 август, 2021 в 18:34 ч.

Не е ли завършен ваксинационния курс,не може да очаквате стабилна ваксинация. Ако искахте само 1 доза - изберете си ваксина с еднодозов курс. Така просто си правите експеримент8

Ivelina Dimitrova
Ivelina Dimitrova
29 август, 2021 в 18:44 ч.

Десислава Илиева, не съм искала! Просто не очаквах такъв резултат!

Гочев Георги
Гочев Георги
29 август, 2021 в 20:02 ч.

Ivelina Dimitrova резултата нищо не означава, той е моментна снимка...

Ivelina Dimitrova
Ivelina Dimitrova
29 август, 2021 в 20:08 ч.

Гочев Георги , е как нищо да не означава резултата ? Не Ви разбрах коментара? Моментна снимка?

Гочев Георги
Гочев Георги
29 август, 2021 в 20:15 ч.

Ivelina Dimitrova утре или другата седмица може да не е такъв резултата, ваксинацията по препоръката на производителя на ваксината става с две дози...

Ваня Тумбалова
Ваня Тумбалова
29 август, 2021 в 20:47 ч.

Десислава Илиева , какво значи ,,стабилна ваксинация,, ?

Boyan Maystorov
Boyan Maystorov
29 август, 2021 в 18:27 ч.

Сложете си и спрете да си изследвате антитела

Desislava Cooper
Desislava Cooper
29 август, 2021 в 18:42 ч.

Boyan Maystorov 💯
Телази истерия с изследвания на антитела се наблюдава само в България! Пълна глупост!

Boyan Maystorov
Boyan Maystorov
29 август, 2021 в 18:44 ч.

Desislava Cooper в Германия не познавам никой, който да ги изследва, а 65% от населението е ваксонирано

Desislava Cooper
Desislava Cooper
29 август, 2021 в 18:46 ч.

Boyan Maystorov Абсолютно точно! Същото и в САЩ! Никой не ги изследва!

Daniel Swan Ahchiev
Daniel Swan Ahchiev
29 август, 2021 в 19:04 ч.

Desislava Cooper и в Англия не знам някой да ги изследва.

Momchil Gergov
Momchil Gergov
29 август, 2021 в 22:16 ч.

Desislava Cooper за изследването на антитела не знам, но наблюдавам, че в България е изключително модерно хората да изразяват позиция, без да имат и капка информация!! Вие как точно ще разберете кога ваксината е спряла да действа? Или ще си се боцкате на 6 месеца, щот хората в САЩ, Англия и Германия не изследват антителата си. По-неадекватни сте от антиваксърите, а по - лошото е, че сеете глупостта си навред

Desislava Cooper
Desislava Cooper
29 август, 2021 в 22:29 ч.

Momchil Gergov Аз следвам препоръките на много по-компетентни от Вас и от мен! Изследванията на ангитела е глупост, доказано, а в България всичко знаят всичко!
Пожелавам Ви здраве!

Юлия Добрева
Юлия Добрева
30 август, 2021 в 11:33 ч.

Momchil Gergov, г-не, защо сте в групата след като ни намирате за неадекватни?🙂 Да, българинът е пословично “компетентен” по всички въпроси, но тази група се отличава с голяма чистота на общуване, именно защото на неинформираните многознайковци, които споменавате, бързо им се показва вратата. Другото, което я отличава от фейсбук-пасмината, е че се подържа от хора, които НАИСТИНА разбират от материята (епидемиолози, имунолози) и са се постарали да привлекат и други с много знания и експертиза, които ежедневно отделят от личното си време, за да ни помагат. Жалко, че не можете да го оцените. Също така се включват и молекулярни биолози и биохимици, които са ключовите специалисти точно в създаването на ваксините, и дават изключително ценна и достъпно обяснена информация за механизма им на действие. Така че по-скоро Вие сте неподготвен - защото ако бяхте, щяхте да сте си направили труда да прочетете предишни техни коментари и да разберете защо и те споделят темата за излишността от изследване на антитела🙂

Daniel Tsigularov
Daniel Tsigularov
29 август, 2021 в 18:21 ч.

Естествено, че ще си сложите. Всички тези постове са ми малко, като при антибиотично лечение, то е за 7 дни, но на третия ден се почуствате добре и защо да се тровя. И в един момент имаме резистентни щамове и тн. и тн. След като ваксината е в 2 дози просто си сложете двете дози. Да не говорим, че има избор и можехте да си сложите еднодозова. Само да поясня изкарах ковид много тежко и аз, като вас декември. Ваксинирах се април в две дози с Пфайзер и нямам забележки.

Pippa Che
Pippa Che
29 август, 2021 в 19:04 ч.

Daniel Tsigularov в доста държави вече обсъждат на преболедувялите да се слага само една доза.. отскоро върви тази дискусия, опреснете си информацията

Димитър О' Симов
Димитър О' Симов
29 август, 2021 в 19:21 ч.

Pippa Che гледайте си котешките дела, моля. Медицинските оставете, на който разбира ;)

Todor Terziev
Todor Terziev
29 август, 2021 в 19:23 ч.

Pippa Che Тия, дето ги обсъждат, не са тия, които правят ваксините. На политици или на имунолози да се доверим за здравето си? Тия мерки ги мислят, защото нямат достатъчно ваксини към момента. Тук ваксини има, и всяко използване, различно от предписанието, е необосновано.

Daniel Tsigularov
Daniel Tsigularov
29 август, 2021 в 19:31 ч.

Pippa Che обсъждат. Докато ЕМА не се произнесе това не е прието. Те и правителство обсъждат от 6 месеца, но си оставаме на ниво обсъждане.

Pippa Che
Pippa Che
29 август, 2021 в 20:00 ч.

Daniel Tsigularov Холандия и Англия вече го правят

Todor Terziev
Todor Terziev
29 август, 2021 в 20:23 ч.

Pippa Che е и? Отново да ви попитам: правителството ли разбира повече от ЕМА?

Nikola Pepelishev
Nikola Pepelishev
29 август, 2021 в 20:51 ч.

Pippa Che А в Израел слагат 3-та. Примерно. А на това Вашето му се казва "cherry picking". След като има препоръки за 2, следвайте ги.

Iliyana Machkanska
Iliyana Machkanska
29 август, 2021 в 21:45 ч.

Pippa Che Правилно. Пример Германия 😉

Доротея Дачкова
Доротея Дачкова
30 август, 2021 в 08:18 ч.

Pippa Che Доколкото знам, във ВМА издават сертификат след една доза на преболедували.

Milen Bradichkov
Milen Bradichkov
30 август, 2021 в 11:18 ч.

Не сме достигнали нивото на индивидуалния подход за лечение на всяка болест, според възраст, пол, колограми и др индивидуално значими характеристики. Принципът да се лекува на парче с едно и също 40 кг човек и 110 кг е един и същ. Въпросът е правилен и явно някой мисли. Не вярва сляпо в панацеята. Заговори се напоследък за ефекта на антителата за бъдещето здраве на хората извън Ковид и появата на други ефекти /дефекти/ върху здравето. Проблемът е, че никой не казва, какво е нужното количество антитела за да има защита и съответно за какъв период. Въпрос на време и нови знания е. Никой не прави изследвания за антитела защото са скъпи за системата. Ето сега в Израел се оказва че преболедувалите имали 13 пъти по голяма защита от ваксинираните. Полека лека ще се учим от грешките. Само си спомнете колко късно се разбра, че трябва да се дават антикоагуланти на болните и колко продължително. Почти 1 година по късно. Тук няма лоши въпроси. Всеки с опита си с болеста и ваксините ще прави своя избор.

Зоя Вучкова
Зоя Вучкова
29 август, 2021 в 20:45 ч.

В тая група няма да ти отговорят друго освен това да си сложиш и втората игла.

Юлия Добрева
Юлия Добрева
30 август, 2021 в 11:37 ч.

Зоя Вучкова, а не се ли питате ЗАЩО отговарят така?

Петър Беков
Петър Беков
30 август, 2021 в 11:54 ч.

Юлия Добрева

Зоя Вучкова
Зоя Вучкова
30 август, 2021 в 12:07 ч.

Юлия Добрева знам защо отговарят така

Юлия Добрева
Юлия Добрева
30 август, 2021 в 12:23 ч.

Зоя Вучкова, ами питам, понеже долових негативна конотация в коментара Ви. В смисъл, те съветват, ама Вие не сте много съгласна (може и да греша разбира се).

Зоя Вучкова
Зоя Вучкова
30 август, 2021 в 21:49 ч.

Юлия Добрева не грешите,аз не бих питала тук

Юлия Добрева
Юлия Добрева
30 август, 2021 в 23:28 ч.

Зоя Вучкова, хм, не знам откъде идва решението Ви... но аз не мисля, че има друго място, откъдето да получите по-компетентно мнение. Пандемията се оказа своеобразен тест за интелигентност не само за обикновените хора, но и за много лекари в БГ - повечето нямат никаква експертиза относно ваксините (още повече ако не са им тясна специалност) и дават супер неадекватни съвети.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари