Поредната фалшива новина без научно покритие избухна в нета

Д-р Цветелина Великова, имунолог
Д-р Цветелина Великова, имунолог
14 май, 2020 в 04:04 ч.

Поредната фалшива новина без научно покритие избухна в нета

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
14 май, 2020 в 07:23 ч.

Антиваксърите са изключително притеснени, че теорията- Ваксините не предпазват от болести бе “размазана” от COVID-19! Поради тази причина публикуват постоянно лъжи за заболяването и ваксините! Много се надявам, че групата хора, които не са антиваксъри, но са били несугурни за ползите на ваксините, сега в пандемията, ще са осъзнали истината- #VaccinesWork

Д-р Цветелина Великова, имунолог
Д-р Цветелина Великова, имунолог
14 май, 2020 в 09:20 ч.

Д-р Христиана Бацелова а лекар-антиваксър за мен не е лекар

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
14 май, 2020 в 10:03 ч.

Д-р Цветелина Великова, имунолог категорично!!!

Dimitar Dimitrov
Dimitar Dimitrov
14 май, 2020 в 08:42 ч.

"... защото има суспекции, които казват, че коронавирусната инфекция в Италия е довела до толкова смъртни случаи при възрастни хора, благодарение на това че те са били ваксинирани с ваксина за H1N1, която смъква имунитета на възрастнтие хора, и оттам вече се причинява тази голяма бройка на смъртност. Но това трябва да се каже, че всъщност благодарение на такава ваксина или друга ваксина, дадена на възрастни хора, се стига до смъртност" - д-р Стоян Алексов 😢

https://youtu.be/QmnapGB4CBY?t=986

Д-р Цветелина Великова, имунолог
Д-р Цветелина Великова, имунолог
14 май, 2020 в 09:19 ч.

Dimitar Dimitrov да, хората НЕ умират и от ХИВ и грип директно, а от свързани с тях усложнения, но без тези инфекции щяха да живеят още години.

Д-р Цветелина Великова, имунолог
Д-р Цветелина Великова, имунолог
14 май, 2020 в 11:07 ч.

Dimitar Dimitrov относно твърдението, че ваксините “смъкват” имунитета - това НЕ е вярно, но много се тиражира

Диляна Миладинова
Диляна Миладинова
14 май, 2020 в 17:30 ч.

Д-р Цветелина Великова, имунолог https://m.facebook.com/groups/161283897242551?view=permalink&id=2941649009206012

Диляна Миладинова
Диляна Миладинова
14 май, 2020 в 17:32 ч.

Д-р Цветелина Великова, имунолог вие казвате едно, производителя на бцж ваксината казва друго. Къде е истината?

Dimitar Dimitrov
Dimitar Dimitrov
14 май, 2020 в 17:36 ч.

Диляна Миладинова Линкът е неактивен

Диляна Миладинова
Диляна Миладинова
14 май, 2020 в 18:01 ч.

Dimitar Dimitrov на мен ми го отваря. Общо взето е от брифинга на 02.ики 03.04.където производителя на бцж ваксината, казва защо е против масовата имунизация за момента и говори за спад в имунитета от 3 до 6 месеца след ваксинация

Д-р Цветелина Великова, имунолог
Д-р Цветелина Великова, имунолог
14 май, 2020 в 21:38 ч.

Диляна Миладинова ще Ви кажа къде е разликата - моето НЕ е мнение

Диляна Миладинова
Диляна Миладинова
14 май, 2020 в 21:58 ч.

Д-р Цветелина Великова, имунолог но вашата и неговата гледна точка поражда много въпроси! Не се заяждам, просто започвам да мисля за много неща и ако вашето не е мнение то тогава какво е?

Диляна Миладинова
Диляна Миладинова
14 май, 2020 в 21:59 ч.

Д-р Цветелина Великова, имунолог все пак при странични, нежелани реакции не се ли съобщава първо на производителя?

Д-р Цветелина Великова, имунолог
Д-р Цветелина Великова, имунолог
14 май, 2020 в 23:30 ч.

Диляна Миладинова да, сега ще Ви обясня. Моето не е мнение, защото не съм си го измислила аз, не го защитавам, защото така ми харесва, и не позволявам на това, че имам компетенеция в областта и специалност да си правя свои разсъждения и спекулации по темата. Аз казвам това, което пише в статиите, метанализи, систематични ревюта и т.н. Всичко останало, което се говори, пише, свободните съчинения, или "нали съм доцент/професор", или "аз разбирам много щото това работя години или щото аз съм го създал", за мен е несериозно и изкривено като истина. Защото науката се развива, трябва да се четат последните неща, а всяка интерпретация и от най-големия специалист може да е ужасно грешна.

Д-р Цветелина Великова, имунолог
Д-р Цветелина Великова, имунолог
14 май, 2020 в 23:33 ч.

Диляна Миладинова това твърдение, че "намалява имунитета" - как го е измерил, какво е измерил, кои молекули/имунни клетки, защо тях, кога, с какви методи, как го е свързал с ваксината? Толкова много неизвестни има, докато съществуват редица проучвания, с добър дизайн, които са намерили, че ваксините НЕ намаляват имунитета. Като човек, който работи и наука, такива голи твърдения не ме впечатляват и не ги мисля за "друга гледна точка", за мен са спекулации и шум по медиите.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
15 май, 2020 в 08:35 ч.

Диляна Миладинова аз знам изказването му и искам да кажа, че БЦЖ ваксината е доста по-различна от останалите ваксини, които прилагаме в България. Преди поставянето й се прави винаги проба манту, освен на новородените до 1 месец ( тук може и да бъркам и да беше до 2 седмици). Пробата манту се прави, защото иначе може ваксината да доведе до странични реакции.
Но производителят имаше предвид САМО и единствено БЦЖ ваксината, но антиваксърите го използват за всичките ваксини.
Той имаше предвид, че сега масово ваксиниране с БЦЖ не е препоръчително на населението.
Категорично нищо общо нямаше неговото изказване с другите ваксини!

Относно “смъкването” на имунитета най-добре ще обясни др Lina Mladenova Великова. Най-елементарно - когато бебето започне да лази, се среща с 6000-9000 антигена всеки ден. Имунната му система работи, не се претоварва и не се “смъква”.
Ако в един ден постваим всички ваксини от имунизационния календар на едно здраво дете, ще ангажираме има няма 1-2% от имунната му система!

Диляна Миладинова
Диляна Миладинова
15 май, 2020 в 08:45 ч.

Д-р Христиана Бацелова всички ваксини??? Ще ме прощавате, но тук не съм съгласна. Работя в детска градина, тази година в моята група беше поставен тетраксим реимунизация. Три от децата вдигнаха от нищото 40 градуса за няма и час, едното получи такъв оток на ръката, че не можеше да я движи няколко дни, друго изпратихме със главоболие. Не вярвам да е съвпадение, или просто децата не са били съвсем здрави

Dimitar Dimitrov
Dimitar Dimitrov
15 май, 2020 в 09:11 ч.

Диляна Миладинова Доколкото ми е известно BCG ваксината има положителни неспецифични ефекти върху имунната система, като понижаване на риска от развитие на вирусни респираторни инфекции или стимулиране на имунната система за борба с онкологични заболявания като рак на пикочния мехур, а не води до "отслабването" й.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
15 май, 2020 в 09:11 ч.

Диляна Миладинова какво значи във Вашата група беше поставена ваксина??? Ваксините се поставят в болнична среда от мед сестра в присъствие на лекар или от лекар! След Тетраксим има болки на мястото на убождане, оток,вдига се температура. Това са постваксинални реакции, но не са усложнения! Те преминават и децата имат имунитет стещу дифтерия, тетанус, коклюш и полио- 4 смъртоносни болести!
С кое не сте съгласна???

Диляна Миладинова
Диляна Миладинова
15 май, 2020 в 11:30 ч.

Д-р Христиана Бацелова когато ни е поверен чужд живот си е страшно. Децата ги имунизират и след това ги водят в градината, не в един ден всички деца. За мен лично е нормално да няма реакция (имаше и такива деца) ние все пак не сме лекари, но е супер гадно гледаш го в други дни супер палаво, игриво дете, сутринта ваксинирано и след час идва и та казва, много ми е лошо и ти пада в ръцете. Вие като лекари го приемате по-хладнокръвно, но ние като хора, без медицинско образование го приемаме по-емоционално. Надявам се, да не се обидите от коментара, просто аз съм за информирания избор. Когато родителите заведат децата да им се обясни, коя ваксина ще се сложи на детето, за какво е тази ваксина, възможни реакции и последици. Всички плюсове и минуси. Да се прегледа детето и да се разпита има ли болен в семейството или градината. Но много често тези неща липсват. Отиваш при педиатъра на детето, без да пита, без да обясни, боцне детето и хайде довиждане...

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
15 май, 2020 в 12:11 ч.

Диляна Миладинова моля Ви, разбира се, че не се обиждам. Напротив. Такива коментари са важни, за да се изяснят нещата. Било е редно личните лекари да им обяснят на родителите за постваксиналните реакции. И тук се сещам, че аз лично доста отдавна имам поглед над детските градини, проучвала съм ги заради варицела. Персоналът тряжва да бъде подпомаган от периодични обучения за противоепидемични мерки и как да реагира в различни такива ситуации. Както и как да се предпазва от заразяване от децата, защото Вие сте в рискова група, работейки с малки деца.

Диляна Миладинова
Диляна Миладинова
15 май, 2020 в 12:41 ч.

Д-р Христиана Бацелова да, за това говоря. Благодаря ви за разбирането. Просто за мен е редно да има повече информация, знам че времето ви е кът, но повечето родители като ги питаш коя ваксина е сложена, отговора е - откъде да знам, тази която е по ред.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
15 май, 2020 в 12:59 ч.

Диляна Миладинова е това не е редно! За мен проблемът в България е липсата на информация. Подготвям една статия за възможноте постваксинални реакции след различните ваксини. Както и различни факти за самите ваксини. Но, понеже работя и към клиника с пациенти с Covid-19 и наполседък ми е доста трудно да намеря време, за да пиша.

Диляна Миладинова
Диляна Миладинова
15 май, 2020 в 13:21 ч.

Д-р Христиана Бацелова може ли когато приключите със статията да ми я пратите? Ще ми бъде много интересно и полезно четиво. Благодаря предварително

Диляна Миладинова
Диляна Миладинова
15 май, 2020 в 13:21 ч.

Д-р Христиана Бацелова може ли когато приключите със статията да ми я пратите? Ще ми бъде много интересно и полезно четиво. Благодаря предварително

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
15 май, 2020 в 13:38 ч.

Диляна Миладинова с удоволствие😊😉

Vesislava Stamboliyska
Vesislava Stamboliyska
17 май, 2020 в 17:02 ч.

Диляна Миладинова за това са си виновни и родителите,че не знаят. И ги водят на площадки веднага след ваксина и ги събират с други деца. Освен това по всички училища за родители раздават едни много хубави картончета с изброените имунизации, възраст за поставяне и поле за да се запише дата. С нашата лекарка дори на такова картонче си записвахме датите за консултации. Аз се сещам за кое видео говорите, дори бях силно притеснена, като го гледах и след това се подновиха имунизациите. След като ми мина малко емоционалния шок, като на една типична майка , осъзнах,че сега е най- подходящия момент за ваксина. Защото има определени дни, в които в поликлиниката се правят само ваксини и нма допир с болни, а освен това децата са по- здрави, заради изолацията. Отидохме на рвимунизация с пентяксим и ми стана много криво,че можеше само един от родителите да влезе в кабинета. В целия коридор бяхме общо 5 човека. Даже малко се подразних и се замислих, защо трябваше да дойде корона вируса,че да се сетят,че така е редно. Всяка една предишна ваксина като е слагана на дъщеря ми ък била бясна,заради начина по който се случваше. Имахме час всеки път, но за да стигнем до кабинета на лекарката, минавахме около няколко други и с поне по 10 - 15 човека отвън, кашлящи, кихащи и всякакви. Не се виждаше края на коридора от хора. Въпреки,че имахме час поне 3-5 -10 минути чакахме. После влизахме в задната стаичка за детска консултация, сестрата идваше и мереше бебето, а през това време лекарката в съседната стая преглеждаше още един пациент. После идваше лекарката и слагаше ваксината, а в някои случаи Пре това време сестрата пускаше друг човек за някоя бележка. Толкова ли е трудно да се знае ,че има един час в деня, в който се правят само бебешки консултации. Много ми се иска, тази практика да се наложи и след приключване на извънредната ситуация. Иначе и последния път не бяха обяснили на мъжа ми, че са поставили не Пентяксим, а друга ваксина нейн аналог и като видях в картона друго име и докато прочета в интернет какво е това, пак преживях един малък шок. Помислих,че в суматохата нещо е объркано. Та явно пълно удовлетворение няма.

Vesislava Stamboliyska
Vesislava Stamboliyska
17 май, 2020 в 17:06 ч.

Не мога обаче да не спомена,че първото нещо, на първата консултация, за което ми беше дадена рецепта беше Панадол и Куул пач, обясниха ми какво е и как се използва и всеки път лекарката ми казваше изрично, да не давам профилактично температуропонижаващи , на ваксината за МПР пък още по- подробно ми обясни за възможна реакция с обрив, освен,че всеки път ми е обяснявала и за другите ваксини.

Диляна Миладинова
Диляна Миладинова
17 май, 2020 в 17:35 ч.

Vesislava Stamboliyska аз лично на този етап не бих си ваксинирала детето. Мъжа ми работи в завод с много хора, не знам кой, къде, кога и с кого е имал контакт. Както и родителя преди мен влезнал при лекаря. Това е мое мнение. Много родители си водят децата в детската градина, натъпкани с панадол, нурофен или ентерол защото предишния ден или сутринта им е било зле. Много вероятно такива родители, да премълчат, ако са имали контакт с болни хора.....

Vesislava Stamboliyska
Vesislava Stamboliyska
17 май, 2020 в 17:39 ч.

Моя мъж работи от вкъщи от 13 март, не сме се срещали с никой и за нас по- подходящ момент нямаше. За нас специално риска сега беше по- малък отколкото при която и да е предишна ваксина. А в поликлиниката и кабинета на педиатъра миришеше на спирт, дори сестрата си дезинфекцира ръцете, които бяха с ръкавици, за да измери дъщеря ми. Бяха се екипирани дори с предпазни шлемове.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари