Пиша нещо с ясната представа, че мога да обидя някой. Предварително моля да ми простите. Това, което ми прави вече много силно впечатление е, че лекарите на първа линия са доста по-малко активни в агитирането за ваксиниране в сравнение с други ...

George Mezan
George Mezan
4 декември, 2021 в 23:10 ч.

Здравейте, пиша нещо с ясната представа, че мога да обидя някой. Предварително моля да ми простите. Това, което ми прави вече много силно впечатление е, че лекарите на първа линия са доста по-малко активни в агитирането за ваксиниране в сравнение с други лекари и нелекари. Какво точно имам предвид? Наскоро слушах един разказ на служител в ковид отделение. Разказа за огромния брой смъртни актове, които пишат ежедневно, разказа за липсата на легла, разказа за това, как изписват не напълно излекувани, защото има други, чакащи, по-зле.Разказа, как гледат хората как умират без да могат да направят нищо повече и как това ги натоварва страшно много. Разказа как всички смъртни случаи са на неваксинирани (с много много малки изключения), как когато някой ваксиниран се влоши и всички смятат, че изходът е ясен, започва подобрение. Разказа за това, че най-възрастните почти никога не стигат до интензивното...щото няма смисъл. На въпроса дали иска да направим едно кратко интервю и дори с други колеги от отделението, да вляза с камера вътре и да снимам всичко това - отказа. Разбира се в това няма нищо лошо. За някои хора е доста стресово да застанат пред камера. Обаче...не видях никой да го направи до сега. Нито един шеф на отделение не се оплака. Имаше един репортаж преди време, по време на втората вълна мисля, за едно отделение в Русе(ако не ме лъже паметта) и още един кратък репортаж в началото на тази вълна, преди месец някъде. Не трябваше ли да има повече такива? Да се показва реалността такава, каквато е? Да разбират хората, че ваксинирането е важно, да виждат с очите си. В Европа е същото. И там нямаше репортажи от отделенията. Най-големите прокламатори на ваксинирането се оказаха политиците. Наложиха мерки, стягаха обръчи. Та въпроса ми е : Възможно ли е шефовете на болници и отделения да не държат чак толкова много на масовата ваксинация защото все пак влизат добри финанси? Всички знаем в какво състояние бяха инфекциите във всички болници. Най-бедните. Сега вероятно не е така. Купуват се нови апарати, легла, финансиране от Европа вероятно. Със сигурност и заплатите са различни. Тук мога да спомена и отношението на доц. Мангъров. Честно казано не мисля, че е толкова глупав...смятам, че има нещо друго.
Политиците пък от своя страна виждат, че летят луди пари за лечение на един пациент и чисто по бизнесменски искат да намалят разходите чрез масова ваксинация (10 евро срещу може би 2000 евро). И за това се получи така кофти и с антиваксърите. Те не чуваха достатъчно "от мястото на събитието". Чуваха само политиците и математиците.(уточнявам, че не става въпрос за България. Тук всички мълчаха)

Sofia Petrova
Sofia Petrova
5 декември, 2021 в 00:07 ч.

Ами то в Италия също имаше много репортажи от реанимация та, какво се постигна с това за новаксове те? Още по голямо озобление, по голяма пропаганда, че ги лъжат с фалшиви новини, направиха фалшиви репортажи в задните дворове на болниците, ето виждате ли, че са празни, седяха празни линейки, които отиват за пациенти с мото, лъжат, нападнаха бърза помощ, заплаши ха с линчове лекари, седяха до домовете им, и всичко това продължава още по ожесточено!

Miroslav Andonov
Miroslav Andonov
4 декември, 2021 в 23:50 ч.

Информация има предостатъчно. И от лекари от първа линия, и от епидемиолози, математици, инфекционисти, министри (вече бивши).... Имаше и филми от първа линия. И мен д ме питаш (на първа линия съм от март 2020)и на мен няма да ми се занимава...

Георги Бояджиев
Георги Бояджиев
4 декември, 2021 в 23:21 ч.

Ми не съм съгласен. Имаше репортажи от Александровска, от ВМА. Колко още? Да влязат вътре в отделенията скептиците освен? Тва да не е театър?
Казвам го като един не-лекар, 15-ти месец на първа линия в диагностиката - и аз не бих застанал пред камера, пред която е стоял Мангъров. Не може да каним лумпени и агитатори за алтернативна реалност, а после да искаме да дойде някой да каже една адекватна дума. Мен ме е гнус.
Доктор Илиев беше в немалко предавания, някой да го е послушал? Борбата с вятърните мелници е до време. Не може да давате трибуна на "алтернативни мнения", с които тотално да подкопаете здравия разум, а после да питате "Ма то що така стана?". Ми стана.

DrRefik Muhtarov
DrRefik Muhtarov
5 декември, 2021 в 17:42 ч.

Като стане дума за антиваксърите-се сещам за един термин "Насилие на малцинството към мнозинството"....Спохожда ме и един тъжен извод-афганистанските талибани за мнозинството от света са с неадекватно поведение,но успяха да изгонят и руснаците,и американците,и отново си дойдоха на власт...

Даниел Цеков
Даниел Цеков
4 декември, 2021 в 23:15 ч.

Оф, не знам вече! И на мен ми се струват странни тези неща.... А не бива така!

DrRefik Muhtarov
DrRefik Muhtarov
5 декември, 2021 в 15:11 ч.

Като личен лекар- началото ги подканях,молех,умолявах,звънях им по телефони,спирах ги по улиците....но като получаваш в замяна ехидни усмивки,или те гледат все едно им искаш пари назаем,как да продължиш....оставяш всеки сам да си понесе отговорността и изживее последствията.

Evelina Savova
Evelina Savova
5 декември, 2021 в 08:28 ч.

Колко пъти лекарите от ковид отделенията ни каниха да видим какво става ама на никой не му стиска! Отидете и
Вижте. Но нямате право да снимате .Имаше вече репортажи по всички телевизии по света.
Който е искал се е информирал.

Ivanka Vasileva
Ivanka Vasileva
5 декември, 2021 в 22:14 ч.

Evelina Savova В реанимация се влиза без фотоапарати, мобилни телефони, камери и др., За да не се смущава апаратурата. Персонала облича стерилни дрехи, слага стерилни шапчици, стерилни калцуни, стерилни ръкавици. Ръкавиците са минимум 2 на ръка, при всяка манипулация върху пациент, горните ръкавици се сменят с нови. Не може с едни и същи ръкавици да обслужваш 2-3-10 пациента. Имате ли си на идея колко пари от изработените отиват за консумативи? За 12 ч дежурство около 50 комплекта стерилни ръкавици, дрехите се сменят при всяко излизане от нестерилната среда. Никога не са били разрешени свижданията в реанимация. Реанимация е една голяма зала в минимум 4 и максимум 10 легла, всички пациенти са без дрехи/за да се обслужват по лесно/, обръщат се и се обтриват на 2-3 часа /за да не се получат декубитални рани/, почиства се също устната кухина, храненето е със сонда, контролират се показатели на RR, сърдечна честота, дишане. Тези апарати използват голямо количество ток /който за болниците е промишлен ток/. И колкото и да се завиши себестойността на клиничната пътека, парите се самоизяждат с лекарства и апаратна поддръжка, и за персонала остава бягането, амортизацията и изживяването на всеки загубен живот.

Evelina Savova
Evelina Savova
5 декември, 2021 в 22:58 ч.

Ivanka Vasileva май не се отнася за мене!

Stefany Racheva
Stefany Racheva
5 декември, 2021 в 13:26 ч.

Добра посока като мотивация,защо ваксините са толкова фатално важни, особенно за хората с компрметирана имунна система . Добър анализ има и за лекарската гилдия . Но е несравним мотива на фармацефтичните гиганти и политическите манипулатори. Историята нищо няма да скрие .
Компромисите ще са големи и драматични и за ваксинираните и за починалите , които жалим😒. За икономическите катастрофи, обезкървяване и загуби и отстояване по насъщни свободи също последствията предстоят.

Gergana Alyakova
Gergana Alyakova
4 декември, 2021 в 23:54 ч.

И на много места не са си висели парите за ковид от април. Колко пари могат да ти платят това, което се случва в момента според Вас? Ще съм много учудена, ако остане млад лекар в България след този сблъсък с реалността на диващината и агресията на масовия български пациент.

М. Йорданова
М. Йорданова
4 декември, 2021 в 23:35 ч.

Такива неща и аз рядко виждам. Обаче телевизора ми до преди 5 дена беше залят с тъпнята от някакъв лекар (ич не си направих труда да го помня кой е) казваше, че бустера бил да гасиш пожар с бензин. Общо взето срещу заплащане телевизиите ще пуснат каквото им се каже. Затова не им вярвам. Вярвам на фейсбук повече. Тук поне мненията са на хора, на които едвали им е плащано. (Не че е изключено, но е по-малко вероятно)

Maria Alexandrova
Maria Alexandrova
4 декември, 2021 в 23:41 ч.

М. Йорданова такова нещо каза шефа на ковид отделението на Пирогов в първите дни, след като въведоха сертификатите. Той даваше интервю по телевизията крещеше, че екипа му се редял за тестове вместо да работи. Запомних го, защото го гледах случайно и се втрещих! И ей така с 2 изречения утрепа и малкото ентусиазъм за ваксиниране на хората.

Иво Георгиев
Иво Георгиев
4 декември, 2021 в 23:54 ч.

Не, поставяне на ваксината след преболедуване било да гасиш пожар с бензин, по повод задължителния характер. Този човек цитира "буквара от 1980та". Ето нещо ново - риска от реинфекция при Омикрон е 2,39 пъти по-голям при преболедували, отколкото при неболедували. "The estimated
hazard ratio for reinfection versus primary infection for the period from 1 November
2021 to 27 November 2021 versus wave 1 was 2.39 (CI95: 1.88–3.11)" От днес, от тук - https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.11.11.21266068v2.full.pdf Така че, бензин, пожар, ала-бала, трябва постоянно четене, но не на "буквара от 1980та".

ТаНя кИнИгОПолУС
ТаНя кИнИгОПолУС
5 декември, 2021 в 07:55 ч.

Marieta Nik ще го изгледам, благодаря

Радослав Рачков
Радослав Рачков
5 декември, 2021 в 07:20 ч.

Не е много етично да се правят такива клипове. Да лежа там, в тежко състояние и да ме показват за назидание (реално е това), защото не съм ваксиниран просто не е ок. Аз съм ваксиниран, просто давам пример.

Любомира Иванова
Любомира Иванова
4 декември, 2021 в 23:21 ч.

По темата съм гледала ръководителят на отделението по анестезиология в Токуда.
Беше в 120 минути с разговор именно за първата линия и ваксините.

Снежана Стефанова
Снежана Стефанова
4 декември, 2021 в 23:37 ч.

Любомира Иванова Имате ли линк? Интересно ми стана - имат ги за най - добрите, след ВМИ, за лечение на Ковид.

Maria Yancheva Georgieva
Maria Yancheva Georgieva
5 декември, 2021 в 14:29 ч.

Истинските хора и лекари не търсят едноминутна слава в съмнително журналистическо предаване. От друга страна за почти двадесет и четири месеца пандемия разумните хора сами достигнаха до верния извод за вируса и ваксините. Някои журналисти "направиха" достатъчно!

Даниела Стойчева
Даниела Стойчева
5 декември, 2021 в 08:44 ч.

По мое мнение един от сериозните проблеми за разразилото се антиваксърство и въобще отричането на сериозността на Ковид пандемията е че се разпространи твърдението, че който носи маски и спазва мерките е страхливец същото се отнася и за този, който се ваксинира. Това нееднократно звучеше от устата на лекари, политици и публични личности. Масово хората отказват да слушат статистики и да гледат репортажи за Ковид, за да не се стресират и защото смятат, че така се насажда страх. А няма човек, който иска да го смятат за страхливец. По тази причина смятам, че няма да има голям ефект от такива предавания. Още повече, че имам познат, който преболедува тежко и продължи да бъде антиваксър. Тук обяснението е за мен е, че много трудно хората си признават, грешните позиции.

Kordeva Ayshe
Kordeva Ayshe
5 декември, 2021 в 08:55 ч.

Даниела Стойчева абсолютно права сте.

Plamena Kabakchieva-Georgieva
Plamena Kabakchieva-Georgieva
5 декември, 2021 в 10:41 ч.

Даниела Стойчева Съгласна съм с Вас! Уви, днес никой не смее да си признае, че греши.

Надежда Друмева
Надежда Друмева
5 декември, 2021 в 05:18 ч.

И ако някой лекар и някое отделение се появи по телевизията какво ще промени? Отдолу да се излеят коментари, че едните се правят на болни, а другите на лекари?

Velizara Manolova
Velizara Manolova
4 декември, 2021 в 23:34 ч.

В Германия също имаше репортажи от много отделения както и призиви от лекари на първа линия за бързо ваксиниране.

Gergana Alyakova
Gergana Alyakova
4 декември, 2021 в 23:52 ч.

Имам близки лекари на първа линия. Травмата за тях е ужасяваща. Не може след като медиите извършиха зловещото престъпление срещу народа си като го дезинформираха така охотно за гледаемост, сега да търсят причината за дезинформацията у клетите лекари на първа линия, които изнемогват физически, психически, всякак... И след като напишеш смъртния акт на някой, който е можело да е жив, ако се е бил ваксинирал, следва втори епизод на филма на ужасите под формата на разговор с близките, убедени, че са им убили роднината, примерно, с кислород...

Рали Илиева-Маркова
Рали Илиева-Маркова
5 декември, 2021 в 06:54 ч.

Gergana Alyakova, колко тъжно 😟. На българина все някой друг му е виновен. В случая лекарите са виновни за всичко. Тв нарочно убиват хората, те не знаят са лекуват правилно. Ужасена съм от мисленето на сънародниците ми!

Violeta Miteva-Ormanlieva
Violeta Miteva-Ormanlieva
5 декември, 2021 в 07:02 ч.

Не виждам защо някой трябва да ни върши работата. Искаш да се ваксинираш? Четеш достоверни източници и се информираш. Искаш ваксина, но те е страх-четеш и научаваш. Не искаш да се ваксинираш, защото си се поддал на една-жена-каза, ми то няма да има сила, която да убеди такъв човек. Репортажи от болниците има достатъчно, за който иска да знае. Грубо, арогантно и нехуманно е да навреш камерата в лекар, който не знае на кой свят се намира от преумора и пациент, който душа под наем носи. Голям сеир да гледаш....

Irina Marinkovska
Irina Marinkovska
5 декември, 2021 в 10:22 ч.

Violeta Miteva-Ormanlieva Много зависи…аз бях от върлите антиваксъри и един разговор с лекар на първа линия ме убеди и вече съм с две дози Пфайзър.

Violeta Miteva-Ormanlieva
Violeta Miteva-Ormanlieva
5 декември, 2021 в 10:37 ч.

Irina Marinkovska да, ето вие сте потърсила (под една или друга форма) сама достоверен източник, на който сте се доверила. А не сте чакала някой да дойде да ви агитира, предполагам.

Irina Marinkovska
Irina Marinkovska
5 декември, 2021 в 10:55 ч.

Violeta Miteva-Ormanlieva ами случайно се получи. Не съм търсила, защото до онзи момент бях сигурна, че никога няма да се ваксинирам.
Наистина смятам, че лекарите са хората, които могат да ни убедят.

Daniela Dobreva
Daniela Dobreva
5 декември, 2021 в 07:20 ч.

Здравейте, живея в Германия, всеки ден се съобщава колко от интензивните легла са заети и ,че болниците са пред колапс,вчера слушах по радиото интервю с завеждащ отделение на едната болница в града ни,на много лекарски кабинети има табели "Днес сме отговорни,ваксината спасява животи".В училищата се предлага предлага възможност за ваксинация от мобилни екипи.........не слушам новини от България и не мога да дам мнение.......тук нямам познат неваксиниран немец,питат ме (чули по новините за България и Румъния, че има много смъртни случаи) защо хората се страхуват от ваксинацията-трудно ми е да обясня-сбор от причини...като една от тях е типичния мироглед "на мен никой не може да ми наложи какво да правя".

Ivanka Vasileva
Ivanka Vasileva
5 декември, 2021 в 21:57 ч.

Daniela Dobreva Аз живея в Белгия и също всички около мен са ваксинирани, /като изключа българските семейства, който не искат да се ваксинират/.

Alexander Marinov
Alexander Marinov
5 декември, 2021 в 04:09 ч.

Страхът от ваксините в България премина в масова хистерия. Такива репортажи просто ще накарат щраусите да си заровят главата още по дълбоко в пясъка. По скоро смятам, че трябва да се положат усилия да се убеждава, че ваксините са безопасни. И аргументите да са в посока - за да няма повече локдауни и фалирали бизнеси.

Marija Mateska
Marija Mateska
5 декември, 2021 в 22:54 ч.

Само ще кажа, че от началото на пандемията НЕ съм си взимала пълната заплата с малки изключения. И ако някой си мисли, че поради вируса се наливат пари-яко се лъже. Не искам да хода на работа в специално облекло, да пиша смъртни актове и да нямам сили на края на дежурствата си. Ако се питах аз, щях да ги ваксинирам по ред. Всички. Та, не искам ковид и нищо свързано с него. Реаниматор съм.

Mets Nat
Mets Nat
5 декември, 2021 в 01:07 ч.

Няма да видиш такива репортажи от Европа, защото те уважават правото на личното пространство на един човек. Такива репортажи няма да помогнат за комуникацията. Който не вярва и на тях няма да повярва. А да снимаш хора, които се борят за глътка въздух е грозно, гнусно и противоречи на всякакво човешко отношение. И какво толкова има да показвате от едно такова отделение? Какво е по-различното от спешното отделение с катастрофирали, които карат несъобразено? Какво е по-различното да снимате жена пребита до смърт в реанимация?
Да снимаш умиращи и борещи се за живота си хора не е нормално... Абсурд някакъв. А е нарушение на правата на тези хора. Луда работа

Stan Dodov
Stan Dodov
5 декември, 2021 в 01:35 ч.

Репортажи или други материали от мястото не означават да се снимат умиращи хора. Има хиляда начина да се направи. Същественото е, че мненията и опита на работещите отсъства.

Sonya Gineva
Sonya Gineva
5 декември, 2021 в 07:51 ч.

Stan Dodov , "от мястото" означава точно това - да снимаш какво се случва на мястото на събитието - в случая интензивно ковид-отделение. А това е най-малкото неетично, да не говорим, че всеки заснет или близките му може да съди репортерите, телевизията и СЕМ целокупно до последна инстанция и винаги с успех. Това е и причината в Европа да се снима на входа на болницата. Така че, нека да използваме правилните изрази, ако искаме да ни разбират повече хора.

Mets Nat
Mets Nat
5 декември, 2021 в 08:47 ч.

Stan Dodov Човекът, който вярва в конспиративни теории, не вярва на традиционните медии. Изключвам това, че такъв тип репортажи не са разрешени, ако все пак ги правят това, което ще постигнат ще е да всеят допълнителна паника и страх във вече изплашените до получа хора. А тези, които не вярват на всксините и на вируса, няма да повярват и в тези репортажи. Ще кажат, че са нагласени и подправени.

Stan Dodov
Stan Dodov
5 декември, 2021 в 13:41 ч.

Sonya Gineva еми не, мястото е работното място на тези хора, което наистина започва на вратата на болницата, а не е само където хора, недали съгласие да бъдат снимани, берат душа. Не разбирам защо е нужно да изпадаме в тия семантики за да си докажем, че никой не говори за неетични практики. В едно здравно заведение се случват много неща и не се изчерпва с интензивното и смъртта. Изрично казах, че говоря за опита и мненията на работещите, а не за снимки на умиращи, не знам как по-ясно да стане.

Stan Dodov
Stan Dodov
5 декември, 2021 в 00:33 ч.

Здравейте, въпросът ви има две нива, на които ще се опитам да дам полезно мнение - като неексперт (!).
1. Агитацията за ваксиниране. И аз смятам, че има такова разминаване между "високото" и "ниското" ниво, но то е също така и публичността vs ежедневието. На "високото" агитацията е ужасно хаотична и вяла, така че не бих приписвал реално толкова интерес на политиците, просто защото те не демонстрират да го разбират. За (малко тъпо) сравнение вчера Меркел с напускането си - това епохално събитие - основното ѝ послание беше ваксинирането. На "ниското" е още по-хаотична, понеже всеки си чете (или не чете), каквото си иска и както си иска, и всъщност специалистите не се държат като специалисти. Примерно лекари да не препоръчват ваксини на хронични болни е криминално деяние, което обаче до ден днешен не търпи никакви санкции. Така че проблемите в агитацията са на всички нива. Но най-малкото общо кратно, което можеше да направи спойка, са професионалните организации и етични комисии. Фактът, че от тях нищо не се чува, за мен говори, че проблемът е повече отгоре и по-малко отдолу. Примерно те трябваше много отдавна да санкционират дълбоко проблематични "експерти" като Мангъров или Чорбанов, но не го направиха, а какво остава за всички, които дават криминални препоръки на пациентите си. Накратко, ако имаше политическа воля и вложен ресурс, щеше да има единодействие и "единоговорене" и нямаше да има значение какъв интерес провиждат болниците (ако това изобщо играе роля, понеже все пак е спекулация).
2. Отразяването на ситуацията в сектора "от мястото". Наистина е много слаба и наистина е повсеместно. От една страна е нежеланието и претовареността на хората на място, но от друга страна смятам, че това е категорично политическо решение. Ако хората наистина имаха картина какво се случва по отделенията и в какво състояние е персоналът, нещата щяха да са доста по-различни. Големите медии, ако имаха интерес, отдавна да са направили много повече, но репортаржите, както казвате, са изключения - за вече две години ще станат! Така че решението е за даване на публичност отвъд санкциите на етаблираните медии. Който има минимална легитимност и кураж, да прави материали. Аз например съм въвлечен в документален аудиоалбум, който скоро ще излезе, където точно хората от първа линия разказват какво се случва от самото начало на пандемията. Желая ви кураж и се надявам да намерите начини по тази втора точка - много е важно!

Доротея Дачкова
Доротея Дачкова
5 декември, 2021 в 08:18 ч.

Доста пъти, мисля, се показаха отделения и лекари. Включително наскоро имаше едни, които разнасяха умрял пациент, че бил фалшиво ваксиниран. Това пък ми се стори доста нечистоплътно.
Меко казано ми звучи извратено, че има доктори, които си траят за ваксините, за да ходим да им умираме в ръцете, но да печели болницата. А междувременно да работят до изтощение нонстоп.
Аз пък да попитам - колко лични лекари прозвъниха пациентите си и им казаха - хайде, идвай да те ваксинирам. И колко им казаха - абе изчакай, това е експериментална течност. Не беше ли това всъщност начинът? В общия случай хората си вярват на личния лекар.
Иначе, факт, много медии и квазимедии имат вина, канейки псевдоексперти и пускайки водещи, откровени антиваксъри.

Peter Uzunov
Peter Uzunov
4 декември, 2021 в 23:36 ч.

На “анти” хората и да им покажеш отделенията по телевизията ще кажат, че това е пропаганда.

Не можеш някак да вкараш всички в интензивното, за да видят. И да го направят - ще има “ама 90+% го карат леко, аз ще съм от тях, защото съм здрав, и не искам да *рискувам*”

Безумно е, съгласен съм. Но това е положението. Тук никога не сме били като мускетарите “един за всички, всички за един”. Дори Освобождението не е усилие на един народ … а усилие на единици в него. Изключенията. Другите просто са били на мнение “ааа, ами … да, сега ще е по-хубаво”, след като всичко вече се е случило. Поне тогава е имало лидери, които са могли да говорят и обединяват тези със сходно мнение. Сега…. Няма.

Теодор Тодоров
Теодор Тодоров
5 декември, 2021 в 00:04 ч.

Peter Uzunov. Така е лидери няма, народа сме между чука и наковалнята, а къде е по-добре всеки знае. Днес се говори едно, утре друго... За това сме на този хал, по здравни, икономически, образователни и каквото и да е било въпроси....

Trayana Todorova
Trayana Todorova
5 декември, 2021 в 21:40 ч.

О, не съм съгласна, има лидери, антилидери, за да спазя стилистиката в по-горния пост. И това е прекрасният резултат от техните действия. Определението анти е много на място, защото това е антикултура, което се случва в момента или тоталното отхвърляне на културата и цивилизоваността.

Silvia Todorova
Silvia Todorova
5 декември, 2021 в 00:26 ч.

Относително наскоро имаше репортаж от ВМА и не беше никак кратък. Да, трябваше да има повече, но на много по-ранен етап. Сега разполагаме с медици, които са на ръба на силите си. Замислете се, на тяхно място бихте ли искал да застанете пред камерата? Особено като знаете после какви помии ще се изсипват по ваш адрес във всевъзможните секции за коментари в интернет. Да не говорим, че чисто на принципен въпрос медиите ни цяла година се убиха да канят Мангъров и сие и напълно безконтролно и безкритично да ги оставят да си бръщолевят глупостите, само за да си вдигнат рейтинга. Аз да бях лекар, преди да съм видяла официално извинение в прайм тайм с въпросната телевизия бих отказала да си имам работа. То си беше чиста обида медийният цирк, дето се разигра.

Peter Uzunov
Peter Uzunov
5 декември, 2021 в 00:29 ч.

Silvia, права сте. Ние имаме медии. Те търсят гледаемост. Борят се за пазарен дял, за да печелят повече.

Противоречието носи гледаемост. Съответно, търсят противоречиви мнения.

Предвид, че са търговски дружества, т.е. търсят печалба, техните действия са логични.

Violeta Miteva-Ormanlieva
Violeta Miteva-Ormanlieva
5 декември, 2021 в 07:06 ч.

Между другото, клиничните пътеки не успяват да покрият цялостното лечение, така че цифрите звучат Уау, ама реално не са. А парите, които обещаха за лекарите на първа линия не ги изплащат, а дори да се правеше - ще изтрият и компенсират 24 часовият стрес и ужас, в който живеят ли? Така че да гледаш в чужда паничка е много, много грубо.

Pavlinka Dancheva
Pavlinka Dancheva
4 декември, 2021 в 23:22 ч.

А дали не свикнахме с това?Дали,че всеки си преценя,не оказа влияние?Дали пък не трябваше да се печелят избори на всяка цена.па макар и цената да са човешки животи?Все риторични въпроси и всеки се е свил в сивото си ежедневие и до там свършва всичко.

Десислава Стойкова
Десислава Стойкова
4 декември, 2021 в 23:34 ч.

Аз мисля, че сам си отговаряте в частта от изречението "как вече са страшно изморени"! Смятате ли, че човек, който е натоварен тооолкова много и психически и физически има сили да убеждава, който и да е, в каквото и да е! ...то на мен ми писна да се боря, пък на тях....

George Mezan
George Mezan
5 декември, 2021 в 02:22 ч.

Благодаря Ви. Всичко, което казвате е вярно. Може би трябваше да започна от там, че не съм журналист търсещ сензация. Всъщност нямам нищо общо с тази гилдия, освен че имам камера и обичам да снимам от много години. Иначе съм железар. Далеч съм от мисълта да се показват страдащите пациенти. Смисълът е да се покажат страдащите лекари. Да се покажат десетките преобразувани отделения - "ето...и тази хирургия я няма вече. Ковид е. Ами ако се нуждая от нея. Ами ако някой мой близък има нужда от ендокринология?". Такива въпроси да подбужда сред гледащите. Ясно е, че хардкор антиваксърите ще бъдат такива до край, но огромната част от населението е като едно голямо поле с ръж - на където духне вятъра, на там се накланя, и когато едната "информация" е много повече от другата е ясно на къде ще се наклони. Хората са объркани и колкото повече ясни, видни и реални неща виждат, толкова по-лесно ще вземат правилно решение. Другите са една шепа и те не са проблем ако информационната кампания се прави както трябва. Ако не, обаче...стават голям проблем, щото макар и малко правят много силен вятър. Ясно ми е, че са уморени лекарите. Ясно ми е, че се страхуват да не бъдат обругани. Чувството, което изпитваш, когато те плюят, а ти знаеш, че правиш всичко по силите си е меко казано тежко. Ясно ми е. Все пак продължавам да мисля, че такива репортажи трябваше да има доста повече. Да, сега се заговори малко повече през последните месеци. А лятото? А пролетта? А миналата година? Спомнете си, че излизахме по балконите да ръкопляскаме на лекарите и това беше точно по времето на онези страшни репортажи от Италия. Хората разбираха, че е страшно, после спраха да го виждат. Остана само бръщолевенето на кретените и...благодарността изчезна и се замени с...знаете с какво.

Irina Hristova
Irina Hristova
5 декември, 2021 в 16:51 ч.

George Mezan Тук съм За!Защото наистина трябва да се обърне внимание на въпроса,защо са спрени плановите операции,защо са закрити цели отделения и защо хората с други болести,трябва да страдат и да чакат за някоя може би животоспасяваща операция,само заради ината и дебилщината на други?!!

George Mezan
George Mezan
6 декември, 2021 в 18:10 ч.

Irina Hristova , да, де, ама няма как да им се каже "няма да ви лекуваме 'щото сте инати и дебили". Дебили - недебили, лекарите лекуват всички еднакво и ако са по-спешни естествено е да бъдат с предимство. Идеята е да намалее бройката на инатите и дебилите, за което всички ние трябва да правим всичко по силите си, защото това, както казахте, рефлектира директно към нас. Всеки един, рано или късно, има нужда от лекар.

Стоян Георгиев
Стоян Георгиев
5 декември, 2021 в 01:16 ч.

Защото няма смисъл. За утре има подготвено интервю с Ангел Кунчев в 120 мин. Реакциите на страницата на БТВ са че това е двойник или 3D илюзия. След 2 години нищоправене единствения ход е задължителен характер на ваксинацията. За съжаление.

Kordeva Ayshe
Kordeva Ayshe
5 декември, 2021 в 08:53 ч.

Стоян Георгиев това сериозно ли ?? Е, не, дълбаем дъното ...

Стоян Георгиев
Стоян Георгиев
5 декември, 2021 в 08:59 ч.

Айша Кордева това е същото, като да твърдиш, че се пръскат вируси от самолети, има моргелони в маските и графен във ваксините. Дъното не е , че дебилите съществуват, а че имат право на изява, равна на тази на университетски професор.

Plamena Kabakchieva-Georgieva
Plamena Kabakchieva-Georgieva
5 декември, 2021 в 11:02 ч.

Според мен причините са две - абсолютната преумора на всички лекари на първа линия и липсата на смисъл в убеждаване на хора, които твърдо вярват в конспирации, врачки, баячки, чипосване и все такива "умни" неща. Все повече вярвам в това, че този, който е разколебан в положителна насока за това дали да се ваксинира, ще търси всякаква информация и от всякакви източници в подкрепа на това ДА го направи. А този, който не вярва във ваксинацията, ще изрови всякакви небивалици, оправдаващи избора му. Въпреки това като лекар ще продължавам да говоря и убеждавам да се ваксинираме. Уви, мисля че по-скоро Европа ще върви лека полека към задължителна ваксинация и ако ние искаме да сме част от Европа, ще трябва да следваме този път.

Vesselina Georgieva
Vesselina Georgieva
4 декември, 2021 в 23:45 ч.

1200 лв клинична пътека, когато лечението в пъти надхвърля тези пари, не могат да са аргумент в случая. Обзалагам се, че медиците на първа линия доброволно биха се отказали от тези пари, ако имаха избора да не са там.

Maria Alexandrova
Maria Alexandrova
4 декември, 2021 в 23:26 ч.

Мисля, че тези хора на първа линия са толкова преуморени вече и им е писнало да убеждават и обясняват. В крайна сметка за 2г ако не си разбрал и не си се убедил, че трябва да се ваксинираш 🤷‍♀️ Мангъров излиза и казва за репортажа, че бил цирк, а останалите викат “стига сте ни депресирали, манипулирате ни” и т.н. Хората смятат, че това е преувеличение и не вярват на нищо. Не знам само защо не отиват доброволци в ковид отделение.

Margarita Biserova Ruseva
Margarita Biserova Ruseva
4 декември, 2021 в 23:36 ч.

Обикновените лекари от първа линия нямат глас така да се каже ( сили също отдавна). За този тип 'мероприятия, нещата трябва да тръгнат 1 път 'отгоре' - няма как доктор 'Петров' да ви вкара със снимачен екип в отделението или 1 час да Ви дава интервю докато е на смяна, ако шефа на болницата не го е позволил ...... От друга страна медиите проявяват близък до нулев интерес да видят какво става вътре в ковид отделенията ( интересува ги само ако някой е умрял на стълбите и тогава не питат защо има хиляди болни, а кой е виновен за този 1 смъртен случай). Виж ако трябва да кихнат няколко бона на мангъра, щото е 'интересен' ще го канят 1000 пъти на ден 🤬 А БГ постулата 'секи сам си преценя' е логично последствие от шуренайсе години управление на държавата от необразован и невъзпитан неандерталец - тарикат. Стана модерно да си прост и нахален, а моралните ценности и уважението към знанията, науката и хората, които са си седяли на задниците за да се изучат и да носят някаква стойност на това общество ..... те отидоха в кофата.

Peter Uzunov
Peter Uzunov
4 декември, 2021 в 23:44 ч.

Margarita, не защитавам този дето 12 години е бил начело … но това ни е манталитет от много преди него … винаги търсим някой да ни “оправи”, например за 800 дни… вместо просто да си признаем, че отговорността е наша 🙂

Margarita Biserova Ruseva
Margarita Biserova Ruseva
4 декември, 2021 в 23:45 ч.

Peter Uzunov той го направи норма и еталон....

Peter Uzunov
Peter Uzunov
4 декември, 2021 в 23:46 ч.

Margarita, опитах се да кажа, че си ни е норма и еталон доста преди него… и сигурно за това сме го избрали. Просто най-много е резонирал с “вътрешното ни аз”.

Margarita Biserova Ruseva
Margarita Biserova Ruseva
4 декември, 2021 в 23:57 ч.

Peter Uzunov съгласна съм, но неговото поведение генерално enable-на чувството за 'надзаконие' и безнаказаност наедно с безкрайната селяния, простащина и нулево уважение у всеки средностатистически Ганьо. Да направиш забележка на някой за нещо на улицата в момента носи риск за живота ти едва ли не, преди хората се засрамваха и извиняваха доста по-често. Примери има стотици - няма смисъл да го дъвчем. А поколението, което се възпитава сега ще е още по-зле, защото дори няма да е виждало 'нормалното'.

Peter Uzunov
Peter Uzunov
5 декември, 2021 в 00:26 ч.

Защото съм част от възпитаващите “поколението след това” (син на 14), гледам да помагам с пример. Другото, с което мога да го направя, е разговори. И това правя.

Искам да кажа, че е много лесно да обвиним някого, че ни е разглезил… но не е така. Заложено си ни е.

Ние сме нация на индивидуалисти и “всеки сам си преценЯ”… дори езика си не знаем и почитаме (правилното е “преценява”).

Та не, не е ББ този, който го enable-на. Изборът му просто потвърди, че вече сме така… той не е причина, той е доказателство.

Margarita Biserova Ruseva
Margarita Biserova Ruseva
6 декември, 2021 в 16:22 ч.

Peter Uzunov И ето тук не съм съгласна. Вие казвате - имате син на 14 и го възпитавате с примери. Целокупния народ взима пример от управляващите и лицата с 'медийна изява'. Именно от там идва проблема - на всеки са му заложени много добри и лоши черти, но как ще се развива и държи се определя от начина, по който протича живота му и примерите, които има. Ако всеки ден всеки дава подкупи пред теб и ти си викаш - само аз ли съм будала...... Обратното - ако един се опита и бъде наказан веднага ще останеш с идеята, че така не се прави и е редно да има наказание. От тази гледна точка поголовната простащита в управлението последните 10+ години даде основата на Ганьо да покаже най-лошите си и низки черти, защото получи еталон за подражание.

Peter Uzunov
Peter Uzunov
6 декември, 2021 в 17:01 ч.

Margarita, както тези, които дават подкупа, така и тези, които трябва да накажат, са продукт на същата система…

И, както казах, избираме тези, с които се идентифицираме най-близко. Та, онзи е потвърждение на тезата, че нещата са зле, но не и причината те да са зле изначало.

Не се опитвам да кажа, че е направил много или въобще нещо, за да се подобри тази ситуация.

Катя Кавалджиева
Катя Кавалджиева
4 декември, 2021 в 23:37 ч.

Много от лекарите на първа линия са ужасно преуморени и вече не агитират, защото са уморени да спорят. Невежеството е адски агресивно, не вярва на научни доводи и повтаря заучени глупости. Мислите ли, че хиляда лева стигат, за да рискувате живота си? Защото точно тези на първа линия не са затънали до гуша в пари…


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари