Интересна случка от днес, която засяга ваксините при кучетата и хората и как всички живи същества сме свързани. Седя и чакам при ветеринарите с моя пес и за ужас на всички в чакалнята едно кученце се оказа с гана (за тези, които не знаят, много ...

Milena Karamanova
Milena Karamanova
6 април, 2024 в 22:05 ч.

Интересна случка от днес, която засяга ваксините при кучетата и хората и как всички живи същества сме свързани. Седя и чакам при ветеринарите с моя пес и за ужас на всички в чакалнята едно кученце се оказа с гана (за тези, които не знаят, много заразно и в 50% от случаите фатално заболяване при животните). При въпросът ми какъв е риска за моето куче, ветеринарят каза изключително малък, стига да е ваксинирано редовно. Но също така каза, че всички хора в чакалнята, чийто кучета не са ваксинирани, в момента умират от ужас. А защо не са ваксинирани, защото някои хора смятат, че ваксините не само може да навредят на тях самите, ами и на тяхните любимци и взимат решението да не ги ваксинират.
Стана ми интересно и за зачетох за ганата. Оказва се, че вирусът е доста близък до вируса на морбили при хората. Изключително рядко хората могат да се заразят с гана, не проявяват симптоми, но стават заразоносители и могат да заразят кучето си. Познайте кои хора обаче имат имунитет срещу гана - тези ваксинирани с ваксината за морбили, паротит и рубеола. (Не държа на достоверност, защото го прочетох в интернет)
Между другото ветеринарката ми сподели, че в детската градина на дъщеря и има 4 деца с коклюш в момента. Майките си признали, че са с фалшиви бележки за ваксини.
Та от цялата случка поуката е, хора, ваксинирайте си децата и кучетата. Никога не се знае къде и как ще се срещнат със смъртоносен вирус.

Милена Харизанова
Милена Харизанова
8 април, 2024 в 21:20 ч.

Зависи каква е ганата, има Гана с 99% смъртност. 50% ми звучи много оптимистично. Малко повече шанс за оцеляване имат кучета с парвовироза, но за Гана съм почти сигурна, че шанса за оцеляване е много по-малък;

Милена Харизанова
Милена Харизанова
8 април, 2024 в 21:26 ч.

Много лошо е, че собствениците на кутретата се моткат, идва пролетта и тогава докато сложат ваксините, се оказва, че кучето е вече болно. Аз така се опарих един път от много мотане, а днес, а утре и се разболя. Оставям настрана въпроса колко платих за лечение, кучето прескочи трапа, защото е едра порода, ако беше малка нямаше да има шанс. В квартала всички се натръшкаха от парвовироза и малко оцеляха. Вируса живее и оцелява много дълго време по двора, така че дори и да мине куче оттам може да се зарази. Друг път тая грешка няма да я повторя, защото беше ад!

Milena Rangelova
Milena Rangelova
7 април, 2024 в 22:35 ч.

За съжаление с коклюш се заразяват и ваксинирани деца :(

Димитър Костов
Димитър Костов
7 април, 2024 в 22:59 ч.

Milena Rangelova сега въпроса е тия, дето гоним 50-така до колко ни работи ДТК ваксината, и дали подлежим на реимунизация, а ако да - ОПЛ знаят ли на какъв период и трябва ли да ни викат периодично....

Irena Mincheva
Irena Mincheva
7 април, 2024 в 23:37 ч.

Силно ме вълнува, т.е. за мен въпросът е, заразените ваксинирани срещу коклюш деца, по-леко ли боледуват?!
Ако ваксината работи, вероятността да ни 'донесе' вкъщи и да задам Вашият въпросът силно намалява..

Milena Rangelova
Milena Rangelova
8 април, 2024 в 00:41 ч.

Не мога да отговоря на въпроса ви, обърнете се към специалист, който да ви каже адекватно. Това, което написах ми го каза пулмолог и ми го потвърдиха в центъра за заразни и паразитни болестни преди 2 години, когато имаше съмнение за детето ми, което си е ваксинирано. Преди две седмици се потвърди и такъв реален случай в нашата градина при напълно ваксинирано дете. Незнам обаче дали го кара по-леко, би трябвало…

Issi Batselova
Issi Batselova
8 април, 2024 в 00:56 ч.

Димитър Костов поставете си Boostrix

Димитър Костов
Димитър Костов
8 април, 2024 в 01:09 ч.

Issi Batselova благодаря, ще потърся.

Galq Georgieva
Galq Georgieva
7 април, 2024 в 01:26 ч.

Нямаше ли паспорти за кучетата със задължителни ваксини?
Отдавна имахме куче и не знам дали е актуално това изискване 🤔

Stela Petrova
Stela Petrova
7 април, 2024 в 04:37 ч.

Galq Georgieva Ооо, има, ако знаете каква сага е това с парпорта... Накратко, много проблеми от страна на държавата в системата за регистрация на паспортите и ваксините срещу бяс, граничещи с неработеща система, това е от години... И дори да имате късмет да си регистрирате паспорта и поставените ваксини по официалната процедура, то НИКОЙ държавен орган не се старае да контролира тези паспорти и ваксини. Общините трябва да го контролират по закон, трябва също така да администрират и събират данъка за отглеждане на куче. Повечето общински служители дори нямат идея как се прави. Ако отидете по своя инициатива да си регистрирате кучето и да си платите данъка, вероятността да ви регистрират кучето е не повече от 50%. Не знаят как, не могат, не искат да го правят. А какво да говорим за прилагане на контрол!!! Всичко това е от над 10 години, даже 20 г. Почти никой в държавния апарат не се вълнува и старае това да се оправи и да стане работеща система От-До.
Това има толкова последствия, че до утре мога да ги изброявам.

Silviya Mircheva
Silviya Mircheva
7 април, 2024 в 08:09 ч.

Ганата, ако си спомням правило, не се лекува. Бяхме взели възрастно куче от друг човек, който се оказа, че не го е ваксинирал, и почина от гана.

Юлиана Хаджиева
Юлиана Хаджиева
8 април, 2024 в 06:34 ч.

Silviya Mircheva Лекува се, но обикновено, ако кучето е късметлия и оцелее, остават някакви тикове или нервни увреждания.

Diana Ilkova
Diana Ilkova
8 април, 2024 в 15:25 ч.

А знаете ли, че Бързото известие за скарлатина е все така на хартия и остава на отговорността на родителите да го занесат в училището/градината и да съобщят за заболяването? Знаете ли, че в електронните медицински бележки не е възможно да се види какво е заболяването на детето и ако то се върне преди края на периода на бележката, видимо здраво, учителят няма право да го върне или да поиска лабораторен резултат? Навсякъде разчитаме на отговорността, но нея не винаги я има...

Savina Lilova
Savina Lilova
7 април, 2024 в 08:04 ч.

Едно време ганата беше най-страшното нещо, като разбрах, че годишната ваксина пази от гана, определено много се успокоих.

Мария Янкова
Мария Янкова
7 април, 2024 в 08:58 ч.

Сходна история и при мен. Голямото ни куче е на 5 години. Вета смята ,че не е необходимо вече да го ваксинираме . Същото време издърпва ваксините на малкото ни кученце с 15 дни напред ,за да можело да го извеждаме . Не ни каза ,да не събираме бебето с големия и .... не ми се говори... аз съм виновна ,че не се подготвих ,но стана много бързо всичко с малкото .
Оказа се ,че както при хората ,така и при животните докторите не са на едно мнение.
И там има допълнителни ваксини ,но малко ги препоръчват .

Maya Gergova
Maya Gergova
7 април, 2024 в 13:51 ч.

Не е ли редно да се потърси отговорност от родителите с фалшиви бележки за ваксини и лекарите, които са ги издали?

Nora Daskalova
Nora Daskalova
6 април, 2024 в 22:47 ч.

В кой град е тази градина с коклюш, бихте ли споделили?Вече става доста притеснително да се завръщат болести, срещу които има ваксини.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
6 април, 2024 в 22:59 ч.

Nora Daskalova София

Nora Daskalova
Nora Daskalova
6 април, 2024 в 23:07 ч.

Milena Karamanova благодаря

Milena Karamanova
Milena Karamanova
6 април, 2024 в 23:07 ч.

Nora Daskalova то да беше само тази градина. На скоро имаше статия за няколко училища пак в София, а кой знае още колко случая остават скрити.

Nora Daskalova
Nora Daskalova
6 април, 2024 в 23:13 ч.

Milena Karamanova Така е, сигурно не е и само в София.Аз освен от тази група за случаи на коклюш не бях чувала.Доста неща се прикриват.

Доротея Дачкова
Доротея Дачкова
6 април, 2024 в 23:53 ч.

Nora Daskalova Статистиката е достъпна. Последните седмици има и официално оповестена информация за случаите.

Ваня Начева
Ваня Начева
7 април, 2024 в 03:50 ч.

Nora Daskalova вече и във Варна има регистрирани случаи.

Rositsa Yankova
Rositsa Yankova
7 април, 2024 в 08:01 ч.

Nora Daskalova Живеем във век в който неуки родители съзнателно подлагат живота и здравето на децата си на риск.

Silviya Mircheva
Silviya Mircheva
7 април, 2024 в 08:11 ч.

Ваня Начева къде във Варна, в детски градини ли?

Ваня Начева
Ваня Начева
7 април, 2024 в 08:18 ч.

Silviya Mircheva вчера обявиха мисля 4 случая официално. Възрастовата граница за всички беше от 2г. до 17г.

Reneta Malinova-Velikova
Reneta Malinova-Velikova
6 април, 2024 в 22:24 ч.

А как се взима фалшива бележка за поставена ваксина? Не би ли трябвало ОПЛ да я издаде? Изобщо на кой лекар би му хрумнало да издаде фалшив документ?

Rosen Spiridonov
Rosen Spiridonov
6 април, 2024 в 22:34 ч.

Reneta Malinova-Velikova на разни доктори-антиваксъри. Знам звучи като оксиморон но се оказва че не малко са такива в нашата мила родина...

Issi Batselova
Issi Batselova
6 април, 2024 в 22:35 ч.

Reneta Malinova-Velikova издават😉

Issi Batselova
Issi Batselova
6 април, 2024 в 22:35 ч.

Rosen Spiridonov даже са доста

Annie Paikova
Annie Paikova
6 април, 2024 в 22:41 ч.

Не знам как е в по-големите населени места, но при нас в малко населено място, взимам ваксината от личната лекарка, която е в съвсем различна сграда, а в много случаи и друг град от педиатъра. Личният лекар отчита ваксината, но дали я слагам или я хвърлям в кошчето, кой го следи?

Stoyan Monev, M.D.
Stoyan Monev, M.D.
6 април, 2024 в 22:48 ч.

Reneta Malinova-Velikova това е нормална практика в България.

Mariya Chaneva
Mariya Chaneva
6 април, 2024 в 22:59 ч.

Reneta Malinova-Velikova, божеее, това е практика от години. Знаете ли колко антиваксъри има сред медицинското съсловие особено личните лекари? Отделно не им се занимава и да обясняват на родителите антиваксъри какви са рисковете за детето им, ако видят яростна съпротива.

Reneta Malinova-Velikova
Reneta Malinova-Velikova
6 април, 2024 в 23:02 ч.

Явно аз съм мноого заблудена!

Diana Berberova
Diana Berberova
6 април, 2024 в 23:20 ч.

Issi Batselova не са ли подсъдими тези въпросни лекари? Докато ще продължава хаоса в България …

Maria Vasileva
Maria Vasileva
6 април, 2024 в 23:22 ч.

Annie PaikovaИзвинявайте,но това е въпрос на родителска отговорност в конкретния случай!Друг е въпросът,защо Вашият ОПЛ не поставя ваксините,а Ви изпраща при педиатър?Но все пак Вие сте избрали този ОПЛ за Вашето дете.Възникват и други въпроси,как разнасяте ваксините-имам предвид спазват ли се условията за транспортиране,защото не можем да очакваме ефект от ваксина ,която е неактивна!

Maria Vasileva
Maria Vasileva
6 април, 2024 в 23:29 ч.

Mariya Chaneva Извинете,може ли да споделите от какъв източник черпите тази информация,малко цифри,ако може...

Vanya Abadjieva
Vanya Abadjieva
6 април, 2024 в 23:48 ч.

Diana Berberova подсъдими биха били ако МЗ в лицето на РЗИ, НЦЗПБ и НЗОК имат капацитет да проверят и докажат фалшивите ваксинации… нямат го, а и интерес към това нямат.

Пламена Раднева-Господинова
Пламена Раднева-Господинова
6 април, 2024 в 23:59 ч.

Mariya Chaneva Онази хвалба, че били ваксинирани 93% от децата в ранна детска възраст на практика е измислица, понеже тия проверки се правят по документи, а документите, както виждаме, не значат нищо...

Stela Petrova
Stela Petrova
7 април, 2024 в 04:19 ч.

Annie Paikova Как така взимате ваксината? ЛЛ е длъжен да я постави и регистрира. Вие каква сте, че да я поставяте Вие? Това е абсурдно.

Stela Petrova
Stela Petrova
7 април, 2024 в 04:24 ч.

Maria Vasileva Само лекар/фармацевт е редно да "разнася" ваксина, ако това се налага, тъй като той носи отговорността и за разнасянето. Т.е. отговаря за целия процес по една задължителна ваксина- поръчка, получаване, съхранение, режим на престой на ваксината преди самото ваксиниране, поставяне, регистрация.
На родител не бива да бъде прехвърлена отговорност по нито един от тези етапи, поне за задължителните ваксини. За незадължителните е отделна тема и практиката е различна/разнообразна.

Annie Paikova
Annie Paikova
7 април, 2024 в 07:08 ч.

Maria Vasileva Не съм медицинско лице и затова пожелах да членувам в тази група- да чета достоверна информация, да знам как да си я пренасям. Аз съм го избрала този ЛЛ, така е. И в случая моята докторка НЕ е антиваксър, а например се зарадва, че смятам да сложа Варивакс на децата. Мисля, че масово така се работи, защото дочувам и от други родители при други ОПЛ за това. Аз не бих изхвърлила ваксината, но съм сигурна, че има родители, които го правят. Съгласна съм, че въпросът е на родителска отговорност, но в държавата на масовата на родителска безотговорност просто не е Ок.

Issi Batselova
Issi Batselova
7 април, 2024 в 08:10 ч.

Diana Berberova би трябвало, но….

Maria Vasileva
Maria Vasileva
7 април, 2024 в 08:41 ч.

Annie Paikova Не споделям Вашата мисъл,"че масово така се работи,дочувам....,родители,които го правят" звучи най-малкото несериозно,дори създава погрешни впечатления и обществени противопоставяния!

Mariya Chaneva
Mariya Chaneva
7 април, 2024 в 09:14 ч.

Maria Vasileva, никой няма да ви даде официални данни. Как искате официални данни, при положение, че това е незаконно. Казвам го от опита ми през годините в сектора. Сама можете да попитате експертите в МЗ през какво минават в работата с личните. Да не говорим за драмите с ваксините срещу HPV. Единствено и само хора, които не живеят в БГ не знаят за това. Направо се учудвам, че Вие не сте запозната за тази практика от години.

Diana Berberova
Diana Berberova
7 април, 2024 в 09:47 ч.

Issi Batselova за бебе на 5 месеца, което има само 1 доза за коклюш, след няколко дни ще се бие и втората доза ( като има и още една доза след месец) , какъв е процента на защита?

Maria Vasileva
Maria Vasileva
7 април, 2024 в 10:08 ч.

Mariya Chaneva Нещо си противоречите!Незаконно е изнасянето на официални данни,а Вие в същото време изнасяте информация от "опита Ви през годините в сектора"!Давате ми съвет "сама да попитам експертите" ....И не се чудите,че не "съм запозната ,с тази практика",защото аз работя,правя ваксини,запознавам и убеждавам родители ,не само в моята практика и в Училища за родители,а не като някои пишещи и плюещи тук,чиито принос е единствено вербална агресия,която по никакъв начин не увеличава ваксинационния обхват!
Честит Празник на всички здравни работници!

Mariya Chaneva
Mariya Chaneva
7 април, 2024 в 10:54 ч.

Maria Vasileva, ако сте се почуствала обидена, това е Ваш проблем. Това, че Вие участвате във ваксинационни програми, далеч не означава, че всички Ваши колеги го правят. Относно данните от МЗ, експертите сами могат да Ви обяснят къде и как са проблемите. Отдавна е публична тайна какво се случва и защо е такова ваксинационното покритие срещу препоръчителни ваксини и не само. Дадох пример с ваксината срещу човешки папилома вирус - едва 9% от таргетната популация при момичетата. И това са официални данни от последния доклад на Шведския институт. Не ми се спори с Вас, питайте си експертите. Аз съм наясно със ситуацията. Вие влизате в спор с мен.

Maria Vasileva
Maria Vasileva
7 април, 2024 в 11:21 ч.

Mariya Chaneva На мен пък не ми се четат постове,които водят да създаване на предпоставки за противопоставяне лекар/пациент!Противопоставянето не води до успех нито в информираността на пациента,нито до повишаване на обхвата,напротив създава недоверие!Най-много да засегнете някой съвестен лекар и да убиете така и така рехавият ентусиазъм!Успехи се постигат в екипна работа,а не с "разделяй и владей"!Има една стара Българска поговорка "Рибата се вмирисва от главата"!Няма какво да ми обясняват експертите,те ако знаеха къде са проблемите,до сега щяха да ги решат,ако могат разбира се,но това е друга тема!

Mariya Chaneva
Mariya Chaneva
7 април, 2024 в 11:24 ч.

Тук съм абсолютно съгласна с Вас. Проблемът е, че неглижирането на проблема за толкова дълго време даде предпоставка за разгръщането му в тези мащаби. Целта не ми е да насъсквам пациент срещу лекар. Точно обратното. Но замитането му под килима и мълчанието не е решение. Решението е да се поставят нещата на масата открито, да се поискат конструктивни решения и да не се допускат тези практики.

Mariya Chaneva
Mariya Chaneva
7 април, 2024 в 11:26 ч.

Maria Vasileva, още повече. Честит празник на всички работещи в сферата на здравеопазването! Благодарение на групи като тази и обсъждането на важните аспекти на ваксинопрофилактиката съдействате това много хора, които до момента не са били наясно с темата, да вземат информирано решение и да действат.

Милена Харизанова
Милена Харизанова
9 април, 2024 в 14:05 ч.

Vanya Abadjieva как се доказва фалшива ваксинация? Не виждам как освен да се заснеме на камера!

Vanya Abadjieva
Vanya Abadjieva
9 април, 2024 в 14:42 ч.

Милена Харизанова стига да се проведе разследване - има как, включително с изследвания на фалшиво-ваксинирани деца. Не е проста работа, но не е невъзможна. Освен това има лекари, които просто отказват да ваксинират с една или друга ваксина под различни предлози и това е известно на целите пациентски листи...

Милена Харизанова
Милена Харизанова
9 април, 2024 в 22:03 ч.

Vanya Abadjieva тоест да се види дали имат антитела за даден вирус, така ли? Моето дете се роди в чужбина и тамошния календар се покрива с нашия, само дето там ротавирусната е задължителна, тук май още не е. И аз съм дала документите на личната, тя каза че всичко е наред, но се чудя дали е предала тази информация на РЗИ. Дали има начин да проверя?

Милена Харизанова
Милена Харизанова
9 април, 2024 в 22:06 ч.

Stela Petrova една майка от едно село ми беше казала, че когато отишла при личната за ваксина (не помня коя точно)… личната и казала, че тези, които има тя не са много ок и да си купи от аптеката. И тя така направила. Сега се замислям дали тази така пренесена ваксина е била ефективна?

Vanya Abadjieva
Vanya Abadjieva
9 април, 2024 в 22:58 ч.

Милена Харизанова изследването доколкото съм чела е доста тежка процедура, но би могло. За РЗИ не знам, не би трябвало да е казус вашия случай. Картонът се гледа в случай, че има нещо непоставено да се постави.

Raflin Sarkisyan
Raflin Sarkisyan
6 април, 2024 в 22:11 ч.

При котките е още по-драматично, защото хората смятат, че ако животното живее в апартамент, не е нужно да бъде ваксинирано/обезпаразитявано.

Kristina Popova-Aneshteva
Kristina Popova-Aneshteva
6 април, 2024 в 23:11 ч.

Raflin Sarkisyan даже и ветеринари съм чувала да казват, че тя котката, ако не излиза можело и да не се ваксинира.... дори и теории, че бяс я градовете нямало.... Аз си ги ваксинирам де.

Stela Petrova
Stela Petrova
7 април, 2024 в 04:17 ч.

Kristina Popova-Aneshteva Здравейте, за първото е пълен медицински абсурд да се твърди такова нещо. За второто - беса, случаите на бяс при всички животински видове, вкл. хора, се следят изключително строго. Бяс в градовете няма, от години не е регистриран случай. За бяс при диви животни, напр лисици, не съм сигурна каква е статистиката в България, е възможно да се случи, затова има и ваксинационни кампании за дивите животни , разхвърлят се ваксини чрез парче храна с механизъм за ваксинация.

Kristina Popova-Aneshteva
Kristina Popova-Aneshteva
7 април, 2024 в 06:46 ч.

Stela Petrova това, че няма бяс в града, предполагам не значи, че не трябва да си ваксинирам кучето

Stela Petrova
Stela Petrova
7 април, 2024 в 11:25 ч.

Kristina Popova-Aneshteva Не, разбира се. Поясних, за да има повече информация.

Но има животни (кучета и котки) с много тежки заболявания, които по препоръка на ветеринар не се ваксинират срещу бяс.

Penka Nikolaeva Kozlova
Penka Nikolaeva Kozlova
6 април, 2024 в 22:37 ч.

Хора, моля Ви, сезирайте органите,които трябва, за тези фалшиви ваксинации, за родители и лекари,които вършат тези престъпления и изобщо, за каквото трябва да се сезира. Наистина не знам как да реагирам под много от постовете в групата, защото от години живея извън страната и нямам вече директен поглед върху нещата,но пишете такива бомби понякога, че не знам как да реагирам просто. А повярвайте ми, не съм от хората,които остават без думи току така 😊
Милиони специалисти в здравната сфера работят всеки ден от живота си върху препаратите,които се прилагат, както на животни, така и на хора. Вярвайте в науката 🙏🙏🙏

Радослав Славов
Радослав Славов
6 април, 2024 в 23:06 ч.

Penka Nikolaeva Kozlova колкото и да звучи песимистично, няма смисъл от докладване. Недоказуемо е.

Penka Nikolaeva Kozlova
Penka Nikolaeva Kozlova
6 април, 2024 в 23:39 ч.

Радослав Славов ами надявам се, ако има редовно докладвания, да се вземат някакви мерки за контрол, дори досегашните да останат недоказани, поне да им бъде затруднен процеса за в бъдеще... от оптимистична гледна точка 😊

Stela Petrova
Stela Petrova
7 април, 2024 в 04:25 ч.

Радослав Славов Има смисъл, разбира се.

Alexandra Igracheva
Alexandra Igracheva
6 април, 2024 в 22:47 ч.

Тази мода да не се ваксинират кучетата е от около 10-на години. Но повечето все пак ги дострашава, защото в социалните мрежи постоянно вървят клипове за намерени болни малки кученца, които или загиват или остават с много сериозни и трайни неврологични увреждания. А, в БГ бездомната популация си е сериозна и постоянно се запълва от другата още по-голяма и зловредна група - тази на “против кастрацията”. Тия същите разпространяват и слуховете, че чипирането е опасно за животните и те по-често развиват рак.
За разлика от нас - хуманните лекари, ветеринарите са доста по-стриктни и там антиваксъри не виреят, щото им е писнало да карантинират клиниките и да им умират в ръцете. Това важи за големите градове, в по-малките населени места нещата са по-сложни и по-неприятни.

Kristina Popova-Aneshteva
Kristina Popova-Aneshteva
6 април, 2024 в 23:13 ч.

Alexandra Igracheva някои хора наистина са плоскоземци

Stela Petrova
Stela Petrova
7 април, 2024 в 04:29 ч.

Alexandra Igracheva О, аз познавам доста ветеринарни лекари.
Пример, ветеринарна лекарка пили на главите на стопаните за ежегодна ваксинация на кучетата, въпреки че напр. ваксината срещу бяс е гарантирана от производителя за 3 годишно ниво на антителата. Защо настоява - парички ....
Същата ветеринарна лекарка НЕ ваксинира собственото си дете.
Пфу! Това ми било лекар.

Милена Харизанова
Милена Харизанова
8 април, 2024 в 21:27 ч.

Stela Petrova бяса не е опасен само за кучетата, тя е задължителна всяка година!

Stela Petrova
Stela Petrova
8 април, 2024 в 21:36 ч.

Милена Харизанова Да, задължителна е ваксината против бяс. И е смъртоносна болест за всички животни и за човека.

Милена Харизанова
Милена Харизанова
9 април, 2024 в 08:53 ч.

Stela Petrova даже доколкото знам на някои места хвърлят месо напоено с някаква ваксина, явно такава за през устата, за да може разни лисици, диви кучета и т.н да я поемат и поне да не се разпространява.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари