С риск да разбуня духовете, ще задам върпоса си. Чета, че масово в момента се заразяват деца, основно в училище и детски градини и искането е всички да минат във ваканция възможно най-скоро. Аз също изцяло подкрепям минаването във ваканция, ...

Milena Karamanova
Milena Karamanova
24 януари, 2022 в 00:25 ч.

Здравейте, с риск да разбуня духовете, ще задам върпоса си. Чета, че масово в момента се заразяват деца, основно в училище и детски градини и искането е всички да минат във ваканция възможно най-скоро. Аз също изцяло подкрепям минаването във ваканция, включително и за детските градини, защото с ваксина или без, най-добре е човек изобщо да не се среща с вируса. Но в същото време ми прави впечатление, че част от родителите, които искат да се мине във ваканция, както и част от тези, които са решили децата им да се обучават онлайн от самото начало, не искат да ваксинират децата си или го отлагат. Та въпросът ми е защо? От един месец в България вече има ваксина и за най-малките ученици, че даже и за децата от последните групи в детските градини. След като хората си задържат децата онлайн вкъщи, значи са отговорни и осъзнават рисковете, но защо въпреки това някои от тях избягват да ваксинират децата? Не разбирам изолацията без ваксинация.
Задавам въпроса, защото аз също държах 5 годишното си дете сравнително изолирано/ спряно от детска градина, за да дочака ваксината за неговата възраст.

Юлия Добрева
Юлия Добрева
24 януари, 2022 в 01:45 ч.

Никакви духове не разбунвате. Въпросът Ви е съвсем резонен.

Neviana Rashkova
Neviana Rashkova
24 януари, 2022 в 16:10 ч.

Няма логика. Както и всичко останало, което масово се прави тук. За мен отговорът е - защото няма образование. То отсъства най-вече при тези, които сега са родители на малки деца (90-те години и чалга мисленето си казват думата).

Nadya Bachorska
Nadya Bachorska
24 януари, 2022 в 09:37 ч.

Да спрем детските градини и да спрем да ходим и на работа…

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 11:30 ч.

Nadya Bachorska Моя приятелка, учителка в ДГ, щеше да си замине ноември от ковид. Каза, че има родители, които знаят, че са болни, но си изпращат децата в градината.

Nadya Bachorska
Nadya Bachorska
26 януари, 2022 в 11:31 ч.

Диди Поцкова
Това е нещо съвсем различно

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 11:34 ч.

Nadya Bachorska С нашето безотговорно, да не кажа дебилно мислене явно трябва да има крути мерки.

Nadya Bachorska
Nadya Bachorska
26 януари, 2022 в 12:04 ч.

Диди Поцкова
Затваряме всичко. Никой да не излиза от вкъщи…

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 12:46 ч.

Nadya Bachorska Е, може и без преувеличения. 😃 Децата, а особено по-големите могат без проблем да са онлайн. И такова мислене "болни сме, ама няма всички да се затваряме я, какъв е проблема да си отидат децата болни на градина" за малко щеше да убие моята приятелка. А едва ли само тя е потърпевша. Аз мога да ви дам съвет -за да не седите затворена, отидете цялото семейство в ковид отделение, заразете се, прболедувайте вкъщи и сте ок след това да си излизате, поне за известно време. После, пак повтаряте заразяването и voila. 🙂 Лично аз предпочитам децата ми да са онлайн.

Nadya Bachorska
Nadya Bachorska
26 януари, 2022 в 12:55 ч.

Диди Поцкова
Работя в болница, всекидневно съм в контакт с ковид болни! (Съответно отпуските са мираж)
Цялото семейство боледувахме от ковид.
Ако ми кажете как точно децата от детските градини ще са онлайн… ще ви предложа за Нобелова награда.

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 13:05 ч.

Nadya Bachorska Пак изопачавате. 😃Казвам, че децата в детските градини не трябва да ходят, когато са болни или има болен в семейството. Дали сега е ясно? 😃 Това "затваряме всичко. Никой не излиза от вкъщи..." е ваша интерпретация. 😀

Nadya Bachorska
Nadya Bachorska
26 януари, 2022 в 13:13 ч.

Диди Поцкова
Коментирате под мой коментар за ДГ… и говорите за онлайн обучение… не знам кой точно изопачава…

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 13:17 ч.

Nadya Bachorska 🤦‍♀️ Ужас. Г-жа странно ми е вашето образование на психолог. Дано не попадна при вас, извинете ме. Трудно разбирате и пак ще повторя, т. е. почетвъртя.😃 Големите могат да са ДО без проблем. Малките не трябва да ходят в градината или в началното училище, ако са болни те или родителите им. Нали? Да го кажа по-бавно? 😆

Nadya Bachorska
Nadya Bachorska
26 януари, 2022 в 13:22 ч.

Диди Поцкова
Да ви го кажа и аз бавно, че явно четете избирателно… В поста става въпрос за затваряне на ДГ, а не за това някой болен да ходи/не ходи там
Да го кажа ли още по бавно или ще четете отново?

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 13:28 ч.

Nadya Bachorska В поста жената говори да бъдат пуснати във ваканция за момента. Ваксини вече има и за по-малките. За 2 седмици, примерно, се намира кой да гледа детето, отпуски, баби, дядовци, по-големите деца, ако са ДО. А вие предпочитате да ходят, да заразяват учителите и другите деца и които после носят ковида вкъщи, на родители, баби, дядовци? Щом сте в болница дали при вас има достатъчно свободни легла? Тук четох, че в Сливен вече няма. Сигурно и не само там. Отделно, че възрастните често и болницата не ги спасява.

Nadya Bachorska
Nadya Bachorska
26 януари, 2022 в 13:34 ч.

Диди Поцкова
Вие ли ще ме заместите в болницата, за да мога аз да излезна отпуск? Защото легла бол, ама леглата не лекуват!
Или да го водя с мен в болницата?

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 13:36 ч.

Nadya Bachorska Айде пак преувеличения. 😆 Вие 24 часа ли сте на работа? Това дете има ли баща? Баба? Дядо? По-големи брат, сестра? Когато сте нощна смяна ( поне така разбирам, че много работите) кой го гледа?

Nadya Bachorska
Nadya Bachorska
26 януари, 2022 в 14:00 ч.

Диди Поцкова
Не, че ви касае, но… Не, няма баща!
Няма нито големи, нито малки братя и сестри, баба и дядо, които да го гледат също!
Нощно време съм си вкъщи! Много работа НЕ = на нощни дежурства!

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 14:24 ч.

Nadya Bachorska Е, извинете но вие казахте "цялото семейсто боледувахме от ковид". Това предполага наличие и на други хора . 🙂 И когато детето е болно, от каквото и да е, явно никой не го гледа, защото вие не можете да отсъствате от болницата. 🙄 Добре, все едно, за мен остава съмнението в твърденията ви, но вероятно очаквате да кажа, че във вашият случай сте права да водите детето болно, с ковид или каквото и да я на градина, а другите да се оправят както могат. Учители, родители, по-възрастните трябва да ви влязат в положението. Аз все пак твърдя, че винаги се намира начин за който го търси. С вас човек може да говори цял ден и накрая пак да разбере, че няма смисъл. Аз спирам дотук. Хубав ден! :)

Nadya Bachorska
Nadya Bachorska
26 януари, 2022 в 14:34 ч.

Диди Поцкова
Я пак прочетете, за какво говоря!
Никъде не съм казала, че водя или, че трябва да вода детето болно на градина!
Едно е да си в болничен, друго е да излезнеш отпуск!
Като затворят градините дали някой ще ми даде болничен? Отпуск се РАЗРЕШАВА от работодателя!
Но вие продължавате да се правите на много умна…

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 14:52 ч.

Nadya Bachorska Е сигурно само аз имам приятелки, чийто работодатели ги пуснаха да си гледат децата вкъщи, ако няма кой. Съжалявам, че са ви такива работодателите, макар че и в това се съмнявам. Шефовете на болници едва ли са изроди. И отделно твърдя, че се съмнявам, че "цялото семейство" за което споменавате сте вие с детето, дали е така или заблуждавате си е ваша работа. Преди месеци ГЕРБ даваха помощи на майки принудени да си останат вкъщи, сега как е не знам, който го интересува да провери. Повече няма да ви отговарям. Спирам, та да поработите малко, не само да си пишете тук. Оставям ви да се докажете. Лека работа.🙂

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 16:01 ч.

Nadya Bachorska Аха сега се оказа, че има баби и дядовци. 😆Госпожа, много ме развеселихте. За щастие нашите баби си обичат внуците и можем да разчитаме на тяхната помощ, когато сме в нужда. Да не си мерим акълите, че не знам дали ще е във ваша полза. 😃Вашият не стига дори да излъжете като хората. Нали казахте, че някой трябва да ви "разреши" отпуска. Сега обратното-всъщност те ви разрешавали, но вие сте съвестна. 😆 Натоварването покрай ковида идва и от такива, които разсъждават като вас, но нали за акъла няма да говорим повече. Ще ви блокна, защото разбрах, че работите само през деня и то през седмицата, когато детето е на градина, защото няма кой да го гледа, въпреки бабите, дядовците и лелите и сигурно като цял следобед пишете тук не сте свършила работа за пет пари. Сигурно си пазите акъла, да не се изтърка. 😆 Посмях се с вас. Ако вашите шефове видят, че цял следобед си пишете тук, няма да видите скоро отпуска, ясно е. 😂 Айде, че болните сигурно имат нужда от грижи.

Nadya Bachorska
Nadya Bachorska
26 януари, 2022 в 16:08 ч.

Диди Поцкова
Къде казах, че ми разрешават, пак аз не искам?
Отпуск може да се пусне САМО с разрешение на работодателя, но явно вие не го знаете, ама то и за това трябва малко акъл и познаване на трудовото право!
Я пак прочетете, че не знам за акъла обаче четенето и най-вече мисленето не са ви силна страна, ама изобщо!
Никъде не съм казала, че няма баба и дядо, а че няма такива, които могат да го гледат! (Отново не четете какво точно е написано!)
Това колко работа съм свършила вие няма и как да го разберете!
Като толкова ми разглежда не инфото щяхте да разберете, че работя диагностика, а не грижи за болните! Ама и до там не ви стига акъла!
Вижда се, че вие нямате и какво да пазите от изтъркване!
И не че ви влиза в работата, но работното ми време вече приключи, та не мислете шефовете ми какво ще или няма видят!

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 16:13 ч.

Nadya Bachorska А, забавих се с блокирането. Инфото ви не ме вълнува. Погледнах само, че пише, че сте психолог, понеже много работите в болницата, да видя като каква. 😁За психолог лесно се нервите и лесно обиждате , сигурно ви е някаква травма. Вие си знаете. Дайте по-спокойно, да не вдигнете кръвно. от мен block.

Ivan Damyanov
Ivan Damyanov
24 януари, 2022 в 08:09 ч.

Защото са неваксинирани и жената не иска, а сама не може да ги заведе . Когато се съгласи тогава ще ходят присъствено или като станем пак зелена зона.

Мимата М.
Мимата М.
24 януари, 2022 в 08:43 ч.

С удоволствие ще споделя и моето мнение, дъщеря ми е на 8 г, нямам никакво намерение да я ваксинирам, сега сме с Ковид, при условие, че аз съм ваксинирана преди 10 месеца. Не си сложих бустер, защото ефективността на ваксините не ми се стори надеждна и не смятам, че е нужно на 6 месеца да се бодем. Нямам такова намерение нито за себе си нито за детето. И сега боледувайки от Ковид не мога да преценя ползата от ваксината, при все че го изкарвам с цялата палитра симптоми.

Milena Belchugova
Milena Belchugova
24 януари, 2022 в 08:59 ч.

М. Манолова Ваксината не Ви пази от разболяване и симптоми, а от тежко протичане и смърт. Желая Ви бързо оздравяване!

Viktoria Kostova-Ivanova
Viktoria Kostova-Ivanova
25 януари, 2022 в 00:18 ч.

М. Манолова чудно е какво сте разбрала досега от престоя си в тази група. Бързо оздравяване!

Мимата М.
Мимата М.
25 януари, 2022 в 07:03 ч.

Ами каквото ми е било нужно съм разбрала. Благодаря.

Даниела Николова
Даниела Николова
24 януари, 2022 в 10:29 ч.

Отговорът е кратък- Страх!

Vesela Minkova-Savcheva
Vesela Minkova-Savcheva
25 януари, 2022 в 12:13 ч.

Според мен, желателно е да се ваксинират всички деца в рисковите групи - с придружаващи заболявания, склонни към бронхити, ларингити или прекарали пневмония в миналото. За останалите деца до 12 г. рискът статистически е пренебрежимо малък.

Nelly Papazova
Nelly Papazova
28 януари, 2022 в 08:39 ч.

Ето и моите причини към момента: вкъщи карахме вируса през ноември (делта) след като бяхме ваксинирани (без децата). Всички карахме много леко, а най-леко децата (дори едната безсимптомно, но след тест за антитела има супер много). Не ги ваксинирам все още защото: е минало много малко време от боледуването, ваксината е изключително слабо ефективна спрямо омикрон в момента и се надявам да излезе нова, и защото искам да минат няколко месеца и да се съберат повече данни от реалния свят за прилагането на ваксини при деца. Мисля да ги ваксинирам в даден момент, но тъй като се разбра, че ваксинирането не е еднократен акт и моментът на ваксинация е изключително важен, защото имунитетът спада след 3 месеца, в същото време ползите не са толкова очевидни като при възрастните заради различното протичане, изчаквам.

Hristina Giumova
Hristina Giumova
24 януари, 2022 в 17:38 ч.

Най-проблемното е, че масово искат ваканцията, за да отидат по спа хотели и на ски …. 🥺

Мариана И. Г.
Мариана И. Г.
24 януари, 2022 в 05:53 ч.

За мен е повече чудно защо някои възрастни се ваксинираха, но се боят да ваксинират децата си. Не мога да си го обясня - хем за себе си са се погрижили и имат доверие на науката, хем за децата си отказват да се погрижат и имат резерви.
Онзи ден класната на сина ми (2 клас) ни поздрави за взетото решение да ваксинираме сина ни като едва сдържаше вълнението си. Досега не си беше позволявала да изказва мнение по този въпрос и аз много се притеснявах. Сепна се и спря, но изтърва едно "много трудно решение" и аз се замислих защо е така за повечето хора.

Plamena Markova-Koleva
Plamena Markova-Koleva
24 януари, 2022 в 08:19 ч.

Защото е много по-лесно да вземеш решение за себе си. Но става ли въпрос за децата - мислим, премисляме и, не дай си боже, лекар, на когото по принцип имаме доверие, изрази дори капка съмнение…

Мариана И. Г.
Мариана И. Г.
26 януари, 2022 в 07:19 ч.

Plamena Markova-Koleva , значи сме готови да оставим децата си сираци с лекота, защото рискът е малък, но при същия малък риск предпочитаме да преболедуват? Всъщност това важи винаги и не само за ваксините. Рискуваме повече за себе си, а за децата ни таим надежди. Надеждите се оправдават чрез действия, а не чрез изчакване.

Borislava Angelova
Borislava Angelova
24 януари, 2022 в 08:15 ч.

Аз имам дете на 5 и също смятам, че ваксините не са особено ефективни в момента. Преболедувахме на 4 месец от втората ваксина и децата ми ходят на градина и училище.

Silviya Mircheva
Silviya Mircheva
24 януари, 2022 в 11:26 ч.

Мога да препоръчам това видео (на английски) - много интересно обяснение защо се стига до текущото негативно отношение към ваксините. Като добавим постоянното облъчване с всякаква негативна информация по отношение конкретно на тази за ковид, не мисля, че е толкова учудващо https://youtu.be/Rzxr9FeZf1g

Мария Янкова
Мария Янкова
25 януари, 2022 в 21:31 ч.

Не съм ваксинирала дъщеря ми ,която е на 9г.,защото от началото на декември е с температура, която спира за седмица и отново скача ( последно беше 39градуса) . С неизяснен произход е ,вероятно урологичня ,бъбречна причина , ЛЛ ни праща в София ,
казва, че по изследванията бъбрека и "пропуска " , каквото и да значи това . Предвид обстановката изчакваме , тоест трябва .
Няма сила на света, която да ме убеди да я ваксинирам с каквото и да е в момента. Брат и е на 14г и е ваксиниран, ние също сме с бустери . Той не ходи на училище, онлайн е ,за да я пазим . И двете деца боледуваха Ковид с нас декември 2020г.
Безмислено е ако някой реши да ми пише , за ваксина . Абсолютно категорична съм , детето ми не е добре ,не искам да "чета " каквито и да е агитиращи послания ,моля уважете тревогата ми !

Milena Karamanova
Milena Karamanova
25 януари, 2022 в 21:40 ч.

Мария Янкова вие сте специфичен случай. Въпросът ми не е отправен към родители на деца със специфични проблеми, заболявания или в специфична ситуация. Естествено, че дете с температура не може да се ваксинира. По-горе отговарят и хора, на които децата са ваксинирани, но въпросът ми не е и към тях. Въпросът ми беше отправен към хората чиито деца са абсолютно здрави, в онлайн обучение са, но родиелите им не искат да ги ваксинират.
Надявам се дъщеря ви скоро да оздравее.

Evelina Tsekova
Evelina Tsekova
24 януари, 2022 в 09:21 ч.

Ние ще ваксинираме и голямата на 7 и малкия на 2.5 г, но се разболяхме на 16.12 и сега от РЗИ казват че 3 месеца не може да слагаме ваксина. Ще изчакаме до март когато може и ще си сложим ние бустери а на голямата ваксина, за малкия стискам палци лятото да има вече.

Lili Ivanova
Lili Ivanova
24 януари, 2022 в 00:58 ч.

При моя приятелка причината е разнобой в мненията с бащата. Тя е "За" ваксини, той против...

Todor Terziev
Todor Terziev
24 януари, 2022 в 00:52 ч.

Не знам, познавам няколко такива хора. Не отричат вируса, наясно са от опасността, но и ги е страх от ваксините. За една моя приятелка знам, че е така, защото самата тя живее основно във антиваксърска среда и то си се набива в подсъзнанието. За други - не знам, честно.

Galq Georgieva
Galq Georgieva
24 януари, 2022 в 01:16 ч.

Todor Terziev Трябва да излиза повече с Вас🙂.

Михаела Грабева
Михаела Грабева
24 януари, 2022 в 08:39 ч.

Вкъщи всички възрастни сме с бустер от няколко месеца. Голямата дъщеря в петък я ваксинирах и я спрях от училище още миналата седмица. Малката е на 3 и ходи на ДГ, просто се моля да успеем да се опазим и през тази вълна.

Диана Петрова
Диана Петрова
24 януари, 2022 в 11:57 ч.

Подкрепям ваксинирането и силно настоявам за ваканция!! Ако в училище има болно дете, в най-добрия случай ваксинираните също излизат в карантина. В малко по-неприятния случай ваксинираното дете също може да е положително. Което пък значи карантина за цялото семейство, с всичките и ограничения, дори в случаите когато останалите членове на семейството са си съвсем добре.
Ваксината, супер важна сама по себе си, за съжаление не е алтернатива на ваканцията. Просто това са си две съвсем отделни неща.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
24 януари, 2022 в 13:46 ч.

Диана Петрова да именно, както и ваканцията и изолацията не са алтернатива на ваксината.

Диана Петрова
Диана Петрова
24 януари, 2022 в 14:30 ч.

Milena Karamanova Не са :) Всяко си е нужно поотделно.

Kamen Nikolov
Kamen Nikolov
24 януари, 2022 в 07:14 ч.

А всъщност дали има особен смисъл? Ваксините в момента са сравнително ниско ефективни срещу заразяване с омикрон. Може би ще е по-смислено като излезе новата версия на ваксината.

Desislava Valcheva
Desislava Valcheva
24 януари, 2022 в 09:26 ч.

Kamen Nikolov има смисъл, да, защото педиатричните отделения в много държави се пълнят. Отделно се намалява риска от Лонг ковид при децата.

Svetla Petrova
Svetla Petrova
24 януари, 2022 в 09:54 ч.

Kamen Nikolov И при мен това са съображенията за момента.

Stefania Ougartchinska
Stefania Ougartchinska
24 януари, 2022 в 12:00 ч.

Ами само заради случаи като този си заслужава ваксинацията.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10220274904490310&id=1459317594&sfnsn=mo

Anna Nenova-Peeva
Anna Nenova-Peeva
24 януари, 2022 в 12:24 ч.

Kamen Nikolov, има смисъл разбира се. Синът ми е на 13 години, втора доза му бе поставена на 23.12. Миналата седмица даде положителен резултат. Кара го много леко с хрема и отпадналост.Аз и мъжа ми сме бустер от есента, и нямаме никакви симптоми. Тестовете ни са отрицателни.

Anika Petkova
Anika Petkova
25 януари, 2022 в 07:25 ч.

Kamen Nikolov Въпросът е как се създаде толкова бързо ваксина, а модификация впоследствие не. Явно е въпрос на разходи, които не си заслужават или прекалено голямо количество вече произведени ваксини за продаване.

Калина Минчева
Калина Минчева
24 януари, 2022 в 10:44 ч.

Не съм съгласна че тези,които от самото начало учат онлайн не искат да се ваксинират.Синът ми е онлайн по желание вече втора година.Ваксинира почти веднага след като разрешиха възрастовата група.Хората ,чиито деца са онлайн са изключително отговорни и почти всички са ваксинирани включително и децата.Има друга група които учат онлайн понеже родителите не разрешават да ги тестват.Този тип хора едва ли биха ваксинирали децата си.

Hristo Hristov
Hristo Hristov
24 януари, 2022 в 09:19 ч.

Защото се съчетават липса на критична мисъл, недоверие в институциите и лоша медийна хигиена.

Rangelova Milena
Rangelova Milena
24 януари, 2022 в 00:57 ч.

Не знам, моите впечатления не са такива. Всички родители около мен си пускат децата - ясли, градини са пълни. Последната седмица оредяха, защото 4-5 деца са контактни. Празненства не спират, канене на кино, рожден ден също. И никой не се притеснява и си ходят. Повечето ми познати се молят да не ги затворят.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
24 януари, 2022 в 01:04 ч.

Rangelova Milena може би сте права. Аз наблюдавам същото в градината на дъщеря ми, никой не се притеснява и за екскурзии даже се оговораят. Но пък се зачетох онзи ден на фейсбук страницата на МОН и повечето хора бяха коментирали за затваряне на училищата сега.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
24 януари, 2022 в 01:11 ч.

Любка Карова не се учудвам. В наща градина следващата седмица ще смесят 6 групи да ходят на ски ваканция. И после хубаво омешани обратно в градината при другите деца, които няма да ходят.

Rangelova Milena
Rangelova Milena
24 януари, 2022 в 01:15 ч.

Milena Karamanova в момента всички са на ски. Уикенда целия клас на рожден ден. Родителите до един съгласни. Ваксинирано дете в класа няма. Коментари се чуват, че децата го карат леко и всеки си живее както преди. Проблемът е като им нарушиш ритъма на купона с някое затваряне.

Lachezar Tomov
Lachezar Tomov
24 януари, 2022 в 06:47 ч.

Нищо не знаят, затова

Prolet Pankova
Prolet Pankova
24 януари, 2022 в 14:38 ч.

Milena Karamanova И ние със съпруга ми се чудехме защо тук се получава така и всъщност отговора е много прост - в Западна Европа правилата,които въведоха бяха за всички,наистина за всички. Тия хора живяха в истински локдаун. Тук отговорност никой не пожела да поеме - прословутото всеки сам си преценя и за съжаление от това излезе следното: Хора (като нас) които не си пращат децата на детска и училище,които ограничиха контакти,които не ходят по молове,почивки всякакви,спа и т.н и другите - които не се спряха. Аз имам чувството че живота ни е спрял буквално от 2 години вече...факт,досега с ковид не сме се сблъсквали,но и ние сме хора и ние имаме нужди и т.н. Гледам доста хора ходят на ски училища,рождени дни,заведения. Не ги обвинявам,просто за пореден път си доказвам,че не сме за тук. Аз обичам правилата,харесвам науката а тук за съжаление тези неща не са почит. Важното е заведенията да работят и децата да не са покрай нас. Лекарите - нищо не разбират и се опитват "да ни прецакат,убият,да вземат най-хубавото от нас - възможността да ходим на кафе и на спа.

Radostina Vicheva Delivicheva
Radostina Vicheva Delivicheva
25 януари, 2022 в 06:02 ч.

Prolet Pankova имало и други като нас... Понякога си мисля, че сме объркали планетата... Ние сме от тези, които не са си "пуснали" децата на училище и на детска градина. Синът ни от самото начало на Ковид е на ОРЕС у дома. Не сме го ваксинирали, защото за неговата възраст няма бустер. Планираме да го направим към края на лятото и евентуално есента да започне присъствено четвърти клас. За съжаление не знам кога всичко това ще има край! Като гледам нагласите на голяма част от хората, ще продължим да се движим в този омагьосан кръг... :(

Prolet Pankova
Prolet Pankova
26 януари, 2022 в 16:37 ч.

Radostina Vicheva Delivicheva абсолютно! Много е трудно,защото за съжаление това разминаване в мисленето ни раздели с доста приятели,което е много тъжно но... Моля се този омикрон да става все по-лек и по-лек,защото иначе ще живеем така кой знае докога. Другите ще са забравили,че е е имало ковид обаче тук понеже всеки сам си преценя и всеки е специалист по всичко ще имаме 20 вълни...

Лилия Стоянова
Лилия Стоянова
25 януари, 2022 в 19:55 ч.

Децата ми учат онлайн вече втора година.
Големият ми син (13 години) е вече с две дози, а на малкия (9 години) му предстои втора доза утре.
Дори и с ваксина не бих ги пуснала на училище.

Kalina Sato
Kalina Sato
26 януари, 2022 в 16:38 ч.

Лилия Стоянова Абсолютно по същия начин мисля Milena Karamanova, не и сега, не и сред вълните от омикрон, при липса или недостиг на лекарства, включително и такива за лечение на хронични заболявания - например Пулмик0рт и Вент0лин, при никакво спазване на мерки, неносене на маски и липса на контрол,сринат образователен процес, при пълни болници! При наличие на доказана научн информация, че вариантът Омикрон е в състояние да устои на лечение с моноклонални антитела и антитела, произведени след инфекция или две дози ваксина. Нека дойдат по-топлите месеци, нека има повече лекарствени възможности срещу омикрон. Ваксините са само част от това, което (някои вече сме направили за себе си и децата си) можем да направим - важна част, но само част. Особено у нас в Бг!!! Клокочеща зараза с омикрон се шири навсякъде сред малки и големи. Не желая да експериментирам със здравето на децата си, като ги подложа на заразяване, макар да са ваксинирани. Нищо спешно няма. Но въпросът, който открито задавате е важен, аз също бих искала да чуя повече родителски отговори(позиции).

Milena Karamanova
Milena Karamanova
24 януари, 2022 в 08:59 ч.

До тук от някои отговори синтезирам следните причини, че на везната страхът от ваксината все пак е по-голям от този от вируса, има съмнение в ефективността на ваксините, има съмнение в безопасността на ваксините.
Благодаря за отговорите.
Аз лично нямам съмнение в безопасността на ваксината и съответно предпочитам да съм направила всичко възможно да защитя детето си, пък вече колко е ефективно, божа работа дет се вика.

Desislava Valcheva
Desislava Valcheva
24 януари, 2022 в 09:23 ч.

Milena Karamanova доста време се повтаряше, че ковид е много лек при децата, също не се говори и за long covid при децата. Това също е една от причините родителите да не се притесняват чак толкова от ковид при децата си дори и да са попринцип ваксинирани.

Desislava Valcheva
Desislava Valcheva
24 януари, 2022 в 01:19 ч.

Ами просто се притесняват хората да ваксинират децата си, информацията е противоречива, особено в България и не е лесно да се вземе такова решение, за повечето хора.

Юлия Добрева
Юлия Добрева
24 януари, 2022 в 01:43 ч.

Desislava Valcheva, противоречива е, защото слушат фейсбук-“екперти” и лекари-антив@ксъри, които, освен че са заседнали в 1960-та, като цяло нищо не разбират от ваксини.
Интересно как пък на тези, избрали да ваксинират децата си, информацията не им е “противоречива”…🙂 Ами ще Ви кажа как - слушат истинските експерти (имунолози, епидемиолози, молекулярни биолози), интересуват се и от англоезични научни източници, търсят, искат да учат, четат с разбиране и уважават авторитетите в областта и усилията им, вместо да ги плюят.

Desislava Valcheva
Desislava Valcheva
24 януари, 2022 в 01:47 ч.

разбирам Ви, но повярвайте, че когато става въпрос за детето ви, не е толкова лесно да решиш. При нас в Италия също много бавно вървят ваксинациите при тази възрастова група 5-11г. въпреки че почти цялото население е ваксинирано вече.

Anita Dimitrova
Anita Dimitrova
28 януари, 2022 в 19:03 ч.
Galya Maslovaric
Galya Maslovaric
24 януари, 2022 в 08:11 ч.

Има хора ,които имат и трите ваксини но за детето се страхуват ,че са малки.Те правят всичко възможно да ги предпазят като всички от семейството се ваксинират и не се събират с неваксинирани.Затова и според мен е редно и детските градини да затворят за известно време.Трябва да се въведе закон учители и всички служители, които нямат ваксина да нямат право да ходят на работа.Да им се пази мястото но да не им се плаща.Защото те най-вече разнасят вируса.Трябва големите да сложат ваксините ,за да се опазят децата.

Prolet Pankova
Prolet Pankova
24 януари, 2022 в 00:43 ч.

Нямам представа. Имам 3 годишно и половина,което все още не сме пуснали на градина. Ние сме с бустър от декември,но се притеснявам за него - от една страна как ще го изкара и от друга дали няма да има дълготрайни последици...Не мога да ви опиша каква вина изпитвам всеки ден затова,че го държа вкъщи вместо да е сред деца и да му е забавно и да учи нещата,които трябва...Занимавам го,излизаме но просто не е същото:( Просто не знам какво да правя,ако беше на 5 щях да го ваксинирам,но не е...

Габриела Асенова
Габриела Асенова
24 януари, 2022 в 00:48 ч.

Prolet Pankova +1

Prolet Pankova
Prolet Pankova
24 януари, 2022 в 00:51 ч.

Габриела Асенова като за капак,нямаме и приятели с дечица на горе долу негова възраст...Ужасно е трудно :(

Габриела Асенова
Габриела Асенова
24 януари, 2022 в 01:04 ч.

Трудно е да,но като се разболяват.А в градината ще е двойно.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
24 януари, 2022 в 01:07 ч.

Prolet Pankova Prolet Pankova да, за случаите когато няма ваксина за възрастта, разбирам. Аз също на ваше място нямаше да го пускам на градина, честно казано, мойто и с ваксина се колебая сега дали да го пусна. Разбирам хората, които дори и ваксинирани живеят изолирано. Чудех се на тези, които хем ги е страх от вируса, хем от ваксините.

Julia Manolova
Julia Manolova
24 януари, 2022 в 08:35 ч.

Prolet Pankova ние сме в същатата ситуация, но моето е на почти 5г. И всеки ден е въпроса: Кога ще ходя на детската градина? 😭🥺
С нетърпение чакам да мине рожденния й ден и да я ваксинирам, а и се надявам да премине вълната и на пролет малко да походи детето.

Йоана Данаилова
Йоана Данаилова
24 януари, 2022 в 09:41 ч.

Prolet Pankova Моето отиде на градина на 5г. с много по утвърдени навици и умения от тези ,които са ги пуснали още на 1г.Напълно социализиран и щастлив.Аз за себе си смятам,че е по добре навън в парка ,а не в една стая с още 20 сополиви цял ден.

Lilly Atanasova
Lilly Atanasova
24 януари, 2022 в 13:16 ч.

Galya Atanasova Не сте права. В детските градини работят специалисти, същите, както в училищата, но за по- малки деца. Учат се на много неща. Не е вярно, че не са полезни. Разбира се, че е важно да бъдат с родителите си и семейството, но винаги личи, когато в 1 клас децата не могат да се справят както тези, които са посещавали детска градина. Има си и системи, и познавателни книжки по различни образователни направления, а учителите са висшисти, подготвени за обучение на малки деца. Само най- ограничените майки приемат детската градина за "забавачка". Бабата, дядото и майката няма от къде да знаят нещата, които се учат в университетите, освен ако те не са детски учители - специалност Предучилищна Педагогика. Сега, в пандемията и заразата е ОК и по- разумно детето да се спре от ДГ или училище, но по принцип деца, които не посещават ДГ са по- изостанали в някаква степен в развитието си.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
24 януари, 2022 в 13:42 ч.

Lilly Atanasova хм, аз не съм ходила на детска градина изобщо. Както и мойте братовчеди. Даже не са ни гледали родителите ни, ами бабите. Не знаех, че сме изостанали с по няколко висши завършени в чужбина. Смея да твърдя, че дори и като деца бяхме над средното ниво в училище.

Lilly Atanasova
Lilly Atanasova
24 януари, 2022 в 13:57 ч.

Galya Atanasova Учебни материали ли да Ви изпращам, ... какво ли? Този разговор не е за група Ваксини и е много, ама много дълъг. Излизаме извън темата и разводняваме. Има си групи за детски учители- бол. Влезте там и четете, четете, четете. "Специалисти" в България- всякакви. И Мангъров е специалист, но не е фактор, нали? "моЕто", "моите" " Ваш" . "Една жена" - не може да се грижи толкова добре, колкото майката, но "една учителка" би ги обучавала многократно по- добре. Аз не говоря за гледане и гледачки, иначе ... защо питате лекарите? Питайте баячките. Същото е. Щом не е необходим учител за децата, защо пък да им трябва лекар? Бабите владеят всякакви цярове! И лекар, и учител са специалисти, всеки в неговата област. Но всичко това се разбира, когато навлезете навътре в педагогиката. Ако кучето се учеше от гледане, какъв месар щеше да стане! Когато не разбирам нещо, не говоря нахалост. А Вие? Аз този монолог съм го започнала може би преди Вие да бъдете родена, а сега го завършвам. Така, че знам за какво говоря. Само мое мнение.

Lilly Atanasova
Lilly Atanasova
24 януари, 2022 в 14:13 ч.

Galya Atanasova Глупости говорите. Нямам какво повече да Ви кажа.

Lilly Atanasova
Lilly Atanasova
24 януари, 2022 в 14:26 ч.

А защо сравнявате децата с кучета? Не разбрах. Опитвате нещо, което е глупаво. Не го правете. Това е тон и начин на общуване, подходящи за едни други групи. Тук не ги проявявайте, моля.

Eva Holm
Eva Holm
24 януари, 2022 в 14:41 ч.

Йоана Данаилова Знам, че не е по темата за ваксините, но най-готино е именно така — игри по площадките, навън. Иначе децата затворени в ясли и градини, по половин ден (понякога и цял ден). После затворени в училище, после затворени на работа в офис. Е това ли е живота??! Но както и да е... темата е за ваксините, да не спамя 🙂

Mila AD
Mila AD
24 януари, 2022 в 23:14 ч.

Lilly Atanasova Това не е вярно и, ако сте специалист, би трябвало да го знаете. Има достатъчно изследвания, че всички пропуски, които има едно дете, което не е ходило на градина, до края на първи клас се наваксват. Във втори клас, никой не може да каже, кое дете е било подготвяно предврително и кое, не. Знаете, че най-четящата нация - Финландия, доскоро нямаха предучилищна и 70% от децата постъпваха в първи клас - 7 г., без да могат да четат.

Lilly Atanasova
Lilly Atanasova
25 януари, 2022 в 11:32 ч.

Да, ама не. Темата се разводнява вече. Добре е да спрем. Безсмислено е. Само учител, и то от ДГ може да го разбере. Всичко друго е малко или много... По въпроса със затваряне на училищата- сега, при толкова много заболели, мисля, че е повече от правилно. Дори закъсняло.

Десислава Стойкова
Десислава Стойкова
24 януари, 2022 в 08:50 ч.

Синът ми е онлайн от самото начало, а и е ваксиниран още август-септември. Та теорията Ви не е съвсем вярна. Не ходят на училище и не са ваксинирани тези деца, чийто родители не позволяват да ги тестват за да не им вземат....не знам какво. Та, заради тях страдат и отговорните. А децата са подложени на уникален натиск от страна на директори и учители, затова, че са избрали ДО. Не ги включват в часове, пишат по-ниски оценки....озлобени са към тях, а не разбирам защо. Всеки го прави с цел да предпази детето си или някой от семейството. Сиреч отговорните пак страдаме заради дебили, които вярват на.,.не знам какво.

Диди Йорданова
Диди Йорданова
26 януари, 2022 в 11:28 ч.

Десислава Стойкова Не е точно така. В нашето училище ги тестват всеки понеделник. От вчера има втори случай на болно от ковид дете и сега класът е в карантина. А доколкото знам в Техникума по туризъм са ДО от няколко месеца. Нямат натиск от никъде.🙂

Десислава Стойкова
Десислава Стойкова
26 януари, 2022 в 11:40 ч.

Диди Поцкова Ами радвайте се, че масовия случай изобщо не е такъв😉

Alexandrina Avramova
Alexandrina Avramova
24 януари, 2022 в 10:33 ч.

Дъщеря ми е ваксинирана с две дози и въпреки това е на ОРЕС. Моята причина е, че една ваксинирана сред 25 неваксинирани, както и да се пази, каквато и защита да дава ваксината, няма да се получат нещата и да избегне среща с вируса.

Violeta Zhelyazkova
Violeta Zhelyazkova
26 януари, 2022 в 22:30 ч.

Александрина Аврамова права сте.Учител съм, с 3 дози и пак се заразих.В нашите училища не се спазват никакви мерки, да не говорим, че мерките са неадекватни😎

Alexandrina Avramova
Alexandrina Avramova
26 януари, 2022 в 22:47 ч.

Violeta Zhelyazkova надявам се, че сте добре вече и е минало леко.

Natalia Georgieva
Natalia Georgieva
24 януари, 2022 в 01:45 ч.

Тези които от самото начало са онлайн по здравословни причини са ваксинирали вече децта си. Останалите които са онлайн за да не им тестват децата, няма да сложат ваксини на децата си. В нашето семейство всички са ваксинирани дъщеря ми на 13 г. с две дози, малкия на 10 г. си чака втората доза в онлайн обучение и след това ще се върне в клас. Въпреки че за мен сегашната ситуация е лудост децата да учат присъствено, но за министерството децата до 4 клас са от рода на Маклауд. Никой от тях явно не е застрашен от тежко протичане на вируса.

Eva Mileva
Eva Mileva
24 януари, 2022 в 09:07 ч.

Natalia Georgieva И двете ми деца от миналата седмица са с втора доза на 5 и 9 години са. Детската градина на малкия е затворена, заради болен или карантиниран персонал и много болни и карантинирани дечица. Тази седмица задържах каката да учи в ОРЕС, заради огромния брой заболели деца. След ваканцията ще ходи присъствено. И аз недоумявам защо при заболели деца в пъти по-малко, стояха затворени, а сега, когато всичко ври и кипи децата ще ходят до последен здрав учител и последно здраво дете ...

Natalia Georgieva
Natalia Georgieva
24 януари, 2022 в 09:09 ч.

Eva Mileva за жалост политиката е такава. Ето аз и дъщеря ми въпреки ваксините сме болни в момента, заради закъснялата карантина на класа и.

Eva Mileva
Eva Mileva
24 януари, 2022 в 09:11 ч.

Natalia Georgieva Пожелавам и на двете бързо оздравяване и всичко да мине много леко :)

Natalia Georgieva
Natalia Georgieva
24 януари, 2022 в 09:13 ч.

Eva Mileva благодаря, за сега е доста леко, особено при мен с бустер имах симптоми за 3 дни, въпреки белодробното увреждане след първия ковид и без ваксини. Напълно съм сигурна, че ваксините работят.

Eva Mileva
Eva Mileva
24 януари, 2022 в 09:16 ч.

Natalia Georgieva Радвам се да го чуя :) И аз вярвам във ваксините и тяхната ефикасност. Затова и при първа възможност с мъжа ми заведохме и децата да ваксинират. Сега, когато са със завършен ваксинационен курс, определено се чувствам по-спокойна.

Galq Georgieva
Galq Georgieva
24 януари, 2022 в 00:40 ч.

Някои от тези,които искаха онлайн обучение е, защото бяха против тестовете.Искаха просто всичко да е на естествен подбор.Това са антиваксъри и антихуманисти,не очаквайте от тях да се ваксинират,или да ваксинират децата си.

Радост Валериева
Радост Валериева
24 януари, 2022 в 06:38 ч.

И двете крайности не са много окей. Моето дете е на 3. Посещава градина редовно. Всички вкъщи сме ваксинирани с 3 дози. Но не мога да я затворя вкъщи за още 2 години и да няма контакт с други хора. А учениците не могат целогодишно да са онлайн и затворени удома.
Заразността е толкова голяма, че трудно ще се опазим съвсем.
Дори да излязат във ваканция за 14 дни и да нямат контакт с никого, когато се върнат обратно, кривата на заболеваемост ще тръгне нагоре.
Не мислете, че вирусът ще изчезне от самосебеси. Щеше да е чудесно, ако беше толкова лесно.

Irina Georgieva
Irina Georgieva
24 януари, 2022 в 09:46 ч.

Не държа децата си вкъщи. Ходя и тествам децата в училище (не само моите). На нисък старт бях за ваксинациите им и вече са с две дози. Според мен ако имам възможност да намаля дори с 1% вероятността да се разболеят - струва си. Молекулярен биолог и вирусолог съм, и съм наясно и как работят ваксините и как работи вируса, така че за мен лично решението беше само едно (учила съм биология, дето се вика, малко повечко от 6 години). Не бих могла да си простя ако има вариант да ги предпазя и не го направя.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари