Моля, посъветвайте ме. С нашите живеем на отделти етажи на една къща. Обикновено нямаме много тесни контакти. Снощи децата са вечеряли с баба си и дядо си у тях. Днес бабата е положителна на антигенен тест, без симптоми. Децата са ваксинирани (на 9 ...

Irina Georgieva
Irina Georgieva
24 февруари, 2022 в 09:21 ч.

Моля, посъветвайте ме. С нашите живеем на отделти етажи на една къща. Обикновено нямаме много тесни контакти. Снощи децата са вечеряли с баба си и дядо си у тях. Днес бабата е положителна на антигенен тест, без симптоми. Децата са ваксинирани (на 9 и 11 г са), ние с баща им и дядо им сме с по три дози. Бабата не е ваксинирана. Въпросът е дали трябва да затворя децата?

Митко Василев
Митко Василев
24 февруари, 2022 в 13:45 ч.

Нека си джиткат на воля, ако са добре.

Галя Гильова
Галя Гильова
24 февруари, 2022 в 15:40 ч.

Аз бих помолила бабата, когато и се обадят от РЗИ да я карантинират, да посочи децата и вас като контактни. Така ще имате болничен и децата бележка за училище. Мисля, че е най-удачния вариант. Друг е въпроса от РЗИ кога ще се обадят... А дотогава вие ще сте в невидение от кога до кога сте карантинирани, както се случи при мен и децата.

Irina Georgieva
Irina Georgieva
24 февруари, 2022 в 15:54 ч.

Галя Гильова, а, тук идва другият интересен въпрос. Аз съм с бустер и след 72 часа и отрицателен тест - карантината ми пада. А как стои въпросът с ваксинираните деца? До колкото знам това не е регламентирано...

Галя Гильова
Галя Гильова
24 февруари, 2022 в 16:00 ч.

Irina Georgieva хмммм, да, тъй като за децата няма бустер, едва ли важи отпадането на карантината при тестване след 72 часа. Те трябва да си преседят карантината. Но пък вие имате право на болничен, заради карантинирането им.

Снежа Табакова
Снежа Табакова
24 февруари, 2022 в 19:53 ч.

Галя Гильова, на моя позната, с положителен PCR тест, изобщо не се обадиха 10 дни

Борислава Б. Борисова
Борислава Б. Борисова
25 февруари, 2022 в 16:25 ч.

Снежа Табакова на мен ми се обадиха веднага, но 10 дни не дойдоха да ме проверят. Аз си спазвах карантината даже и на лекар не съм ходила, защото мина много леко ако не се бях тествала нямаше да размера даже.☺️
Бъдете здрави

Milena Konstantinova
Milena Konstantinova
24 февруари, 2022 в 11:34 ч.

Ако днес ПСР-ът на бабата излезе положителен, може да спрете децата под официална карантина за 1 седмица. Когато РЗИ се обадят ги посочете като контактни. Мисля, че в този случай би трябвало да ви се полага болничен? Другия вариант е без карантина да ги спрете за 2 дни. До понеделник би трябвало да е ясно дали са се заразили... Така ще предпазите евентуално семействата на съучениците им. Надявам се всички да сте добре и бабата бързо да се оправи!

Yolina Stefanova
Yolina Stefanova
24 февруари, 2022 в 13:29 ч.

Дано не се заразят 🙏 Ние наскоро ей така бяхме цял ден заедно с едната баба, включително вечерта на закрито на вечеря вкъщи. След като се прибрала през нощта вдигнала темп. и на другия ден светна положителен антигенен и пср. Бабата неваксинирана. Ние с мъжа ми с по 3 дози, но сме с бебе на 14 месеца. Не се заразихме и тримата, за бебето се притеснявах, за нас- не… за щастие ни се размина. Тествахме се на 3,5 и 7 ден и тримата. Омикрон беше.

Tereza Kaza
Tereza Kaza
24 февруари, 2022 в 11:34 ч.

Чудна баба. Аз бих я отрязала от внуците, докато не се ваксинира.

Irina Georgieva
Irina Georgieva
24 февруари, 2022 в 12:14 ч.

Tereza Kaza, там е тежка битка. Тя пие хлорен диоксид. Не си говорим особено откакто ваксинирах децата и всички се потретихме с ваксините. Пък понякога се налага да закъснееш да се прибереш.

Yordan Mihaylov
Yordan Mihaylov
24 февруари, 2022 в 09:51 ч.

Аз само се чудя , каква е причината човек да си направи антиген тест , без да има симптоми , освен ако не е поради причина изискваща това .

Стоян Георгиев
Стоян Георгиев
24 февруари, 2022 в 10:11 ч.

Yordan Mihaylov служебно задължение. Има баби, дето още не са пенсионерки 😛

Irina Georgieva
Irina Georgieva
24 февруари, 2022 в 10:47 ч.

Yordan Mihaylov, бабата е учителка и тестът е направен скринингово преди влизане в клас. А и участието в някои мероприятия изисква отрицателен тест, където не се засилваш ако имаш симптоми.

Yordan Mihaylov
Yordan Mihaylov
24 февруари, 2022 в 10:53 ч.

Irina Georgieva аз бих посъветвал да се изолирате за 10 дена

Irina Georgieva
Irina Georgieva
24 февруари, 2022 в 11:13 ч.

Yordan Mihaylov, работата е там, че за да спра децата от училище и да минат на ОРЕС трябва да имам разписание от РЗИ. Без такова и аз нямам право на болничен за карантина (а и не съм била в контакт). Не е просто като "изолирайте се за 10 дни"...

Stoyanka Ivanova
Stoyanka Ivanova
24 февруари, 2022 в 11:18 ч.

Поне маски да носят в училище децата, а и вие.

Irina Georgieva
Irina Georgieva
24 февруари, 2022 в 11:19 ч.

Stoyanka Ivanova , те си носят. В училищата разпоредбите се спазват доста стриктно.

Stoyanka Ivanova
Stoyanka Ivanova
24 февруари, 2022 в 11:22 ч.

Бабата на децата сигурно днес ще си направи PCR и ще стане ясно. Децата до ден-два няма да са заразоносители, а после - каквото сабя покаже... А бабата, след като е учителка, е ясно от кого се е заразила... Ако е учителка в същото училище, в което разпоредбите се спазват доста стриктно... не знам какво да кажа...

Irina Georgieva
Irina Georgieva
24 февруари, 2022 в 11:24 ч.

Stoyanka Ivanova, е освен в училище ходи и на други места, така че не е много сигурно колко е ясно от кого се е заразила. Ще си направи PCR, така че чакаме резултата.

Stoyanka Ivanova
Stoyanka Ivanova
24 февруари, 2022 в 11:26 ч.

Irina Georgieva Изобщо не се колебайте къде се е заразила... Влизали ли сте скоро в сградата на училище, в което "разпоредбите се спазват доста стриктно"?

Stoyanka Ivanova
Stoyanka Ivanova
24 февруари, 2022 в 11:30 ч.

В класа на дъщеря ми преди месец в един от понеделниците сутринта на теста нямало нито едно позитивно дете. През деня на едно дете му става лошо и си тръгва. В сряда има 5 деца болни (три потвърдени с PCR), в четвъртък карантинираха класа, след 1 седмица ги върнаха присъствено, 10 деца останаха болни у дома с КОВИД. Разпоредбите се спазват доста стриктно!
Не е проблемът в разпоредбите. Във вируса е! Прекалено е заразен!

Irina Georgieva
Irina Georgieva
24 февруари, 2022 в 12:15 ч.

Stoyanka Ivanova, всяка седмица ходя да правя тестовете на децата в класа на малката..., така че да, влизала съм.

Yordan Mihaylov
Yordan Mihaylov
24 февруари, 2022 в 12:19 ч.

Irina Georgieva имах предвид да изолирате вас и децата от бабата и дядото за известно време , за да не се заразите .

Irina Georgieva
Irina Georgieva
24 февруари, 2022 в 12:19 ч.

Yordan Mihaylov, това е ясно и не подлежи изобщо на обсъждане.

Валетина Георгиева
Валетина Георгиева
24 февруари, 2022 в 13:40 ч.

Stoyanka Ivanova Абсолютно сте права!!Никакви мерки няма и не се спазват особено в малките населени места,където и никой те си тества децата за Ковид (знаем колко са достоверни тестовете в училище,).От петък дъщеря ми е болна и тест+,точно от училище!!!Дори в магазин тя не е влизала и нямаме никакви контакти освен нейните в училище 🤔

Anellia Petrova
Anellia Petrova
24 февруари, 2022 в 18:06 ч.

Yordan Mihaylov аз за спорта тестове профилактично 2 пъти в седмицата, без да имам симптоми и задължително преди да се събираме по голяма компания. За протокола - ваксинирана, никога не съм се заразявала, късмет и щастие в случая, че живея в чужбина и просто елегантно от самото начало в живота ни влязоха маски и тестове в ежедневието ни, без стрес

Стоян Георгиев
Стоян Георгиев
24 февруари, 2022 в 09:30 ч.

Не, за Бога! Следете ги за симптоми, направете им тест след 3 - 4 дни. Това не е чума, нито проказа. Ваксинирани сте, направили сте каквото трябва.

Irina Georgieva
Irina Georgieva
24 февруари, 2022 в 09:32 ч.

Така си мислех и аз, но все пак трябваше да попитам. Благодаря!

Stoyanka Ivanova
Stoyanka Ivanova
24 февруари, 2022 в 11:24 ч.

Стоян Георгиев Проблемът не е за децата, както разбирам. Майката се притеснява да не пренесат заразата нататък в клас и да заразят други деца. П.С. Поне аз като майка на ваксинирани деца за това бих се притеснявала...

Стоян Георгиев
Стоян Георгиев
24 февруари, 2022 в 11:30 ч.

Stoyanka Ivanova какво да ви кажа. Аз в момента съм в клиника, по работа, има над 30 души в коридора. Всеки ден съм така. Колко пъти съм контактен седмично - не знам. Аз не трябва да излизам от самоизолация. За това съм с 3 дози, с маска, с ръце, основно в джобовете / колкото и да е просташко/. Ваксини за децата над 12 години са разрешени и достъпни от юни 2021. Всеки трябва да се погрижи за себе си, а не да чака други да имат ангажимент за това.

Stoyanka Ivanova
Stoyanka Ivanova
24 февруари, 2022 в 11:38 ч.

Вашето положение е друго. Освен, че сте ваксиниран, сигурно и постоянно поддържате висок имунитет заради постоянното стимулиране. Но добре е, че пак се пазите! <3
Не е добре да се стимулира чрез небрежност разпространението на вируса по какъвто и да е начин, даже и сред ваксинирани.

Стоян Георгиев
Стоян Георгиев
24 февруари, 2022 в 11:41 ч.

Stoyanka Ivanova в никакъв случай не приканвам никой да разпространява какъвто и да е вирус. Но вече е време да се вземе в ръце и при ваксинно - предотвратимо заболяване да се ваксинираме. Защото съм готов да се обзаложа, че тези ваксинирани деца са единици в тоя клас.

Stoyanka Ivanova
Stoyanka Ivanova
24 февруари, 2022 в 11:47 ч.

Стоян Георгиев Знаете, че не е ваксинно-предотвратимо заболяване. Две дози не дават достатъчно добра защита срещу инфектиране при Омикрон BA.1, a при Омикрон BA.2 - съвсем, а този вторият подвариант не е и толкова безопасен като първия, а делът му почва да расте и у нас.
А за другото сте съвсем прав - че колкото повече ваксинирани, по-добре, вкл. и в клас!
Да не говорим, че децата, които се ваксинираха преди половин година, не е ясно колко са предпазени - специално от Омикрон...

Стоян Георгиев
Стоян Георгиев
24 февруари, 2022 в 12:28 ч.

Stoyanka Ivanova Не съм съгласен с Вас. Всички наблюдения - и у нас, и по света - показват, че ваксинацията осигурява висока протекция срещу тежко боледуване и смърт. При всички варианти. Това прави Ковид ваксинно предотвратим Заразяването с коронавирус не означава Ковид.

Stoyanka Ivanova
Stoyanka Ivanova
24 февруари, 2022 в 12:49 ч.

Стоян Георгиев "ваксинацията осигурява висока протекция срещу тежко боледуване и смърт" Съгласна съм!
Да не забравяме, че ваксината обаче е срещу вариант от преди 2 години (уханския). Преработени бустери за по-нови варианти няма (по-точно има, но не оправдават надеждите и затова не са в продажба). Нещата не са чак толкова оптимистични, колкото и на мен също ми се иска!

Стоян Георгиев
Стоян Георгиев
24 февруари, 2022 в 12:53 ч.

Stoyanka Ivanova уханския вариант е история. 95 % от пациентите по света, а и у нас, са Делта и Омикрон. Наблюденията се правят върху тези пациенти, ваксинирани с тези ваксини. Нуждата от специфичен бустер не е задължителна. В настоящата ситуация трета доза върши същата работа. И за това няма належаща нужда от бустер. А и честно казано, освен да се ваксинираме и да спазваме елементарни противоепидемични мерки, друго и не можем да правим.

Natalia Georgieva
Natalia Georgieva
24 февруари, 2022 в 13:10 ч.

Stoyanka Ivanova дъщеря ми на 13г. с две дози, с астма, с хипофункция изкара наскоро вируса, което се предполага, че е Омикрон, за една седмица без никакви усложнения. За мен това е достатъчно да смятам, че ваксините си работят по макар създадени за друг вариант.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари