Къде се правят изследвания за коклюш?

AlekSandra Ivanova
AlekSandra Ivanova
19 април, 2024 в 20:56 ч.

Здравейте! Къде се правят изследвания за коклюш?

Katia Mileva
Katia Mileva
19 април, 2024 в 23:02 ч.

За Сф - Център по инфекциозни и паразитни болести на бул. Янко Сакъзов. Още в началото, а не след 1 месец лечение изследването. Могат да се разболеят и възрастни, нищо, че се води детска болест.

Milen Trendafilov
Milen Trendafilov
19 април, 2024 в 23:02 ч.

За град Варна Лаборекспрес 2000

https://www.facebook.com/share/p/PtHkYFzCFxjWtHfW/

Milena Mitkova Kitanova
Milena Mitkova Kitanova
22 април, 2024 в 09:45 ч.

Ще използвам този пост да попитам, дали е нужно да направя реимунизация предварително на дъщеря ми като превантивна мярка, която е 11 г. 6м. г в момента? Октомври става на 12 г и тогава официално се пада поставянето на ваксина срещу коклюш.

Ioanna Dimitrova Lecheva
Ioanna Dimitrova Lecheva
22 април, 2024 в 10:40 ч.

Milena Mitkova Kitanova ако личният ви лекар е съгласен го направете. Според нашият педиатър, точно тази група на която предстои скорошна реимунизация е най-потърпевша.

Sonya Kanelstrand
Sonya Kanelstrand
22 април, 2024 в 15:49 ч.

Milena Mitkova Kitanova Ако не се лъжа, реимунизацията се прави в годината, в която детето навършва нужната възраст, но все пак, лекарите нека се изкажат.

Bissi Hristova
Bissi Hristova
22 април, 2024 в 23:47 ч.

Milena Mitkova Kitanova Попитах пулмоложката на детето ми, тъй като тя е на 4г6м, но ми каза, че за нея е рано, нейната реимунизация трябва да бъде на 6г възраст. Това, което ми каза тя е, че ако има половин година разлика не е проблем, тогава не излиза толкова от графика на имунизационния календар, така че не мисля, че е проблем. Все пак се консултирайте с педиатъра на детето ви.

Stela Petrova
Stela Petrova
19 април, 2024 в 21:47 ч.

PCR тест в НЦЗПБ София

Живко Дерменджиев
Живко Дерменджиев
19 април, 2024 в 21:54 ч.

Кога се поставя ваксината? Преди колко месеца детето може да се разболее? Колко често ваксинираните деца могат да боледуват и въобще могат ли или само антивакърсите деца са застрашени?

Десислава Стойкова
Десислава Стойкова
19 април, 2024 в 22:05 ч.

Живко Дерменджиев всички са застрашени. Ваксинирани също боледуват, но по-леко. Най-застрашени са бебетата, защото първата ваксина се поставя след два месеца мисля. Вижте стари постове, лекарите качиха таблица с календар на имунизациите.

Hrisy Mitova
Hrisy Mitova
19 април, 2024 в 22:12 ч.

Десислава Стойкова а след първата ваксина има ли известен имунитет, на нас ни предстои втората и се притеснявам..

Живко Дерменджиев
Живко Дерменджиев
19 април, 2024 в 22:17 ч.

Десислава Стойкова то май 4-5 дози се слагат, но ако не се пропускат са защитени пише по данните. Какъв е процента на боледуващи след ваксинация на всики 4-5 дози?

Десислава Стойкова
Десислава Стойкова
19 април, 2024 в 22:25 ч.

Живко Дерменджиев едва ли има такава статистика. Единствената, която видях е каква заболеваемост има в годините (за всяка отделна година), като тази е в повече.

Christina N. Dobreva
Christina N. Dobreva
19 април, 2024 в 22:37 ч.

Живко Дерменджиев55% защита от хоспитализация след първа доза, 83-5 - след втора и трета доза и спада до бустериране докъм 60-63 процента и сериозен спад след 10 г. от последен бустер. Цитирам по памет австралийско проучване circa 2003

Eli Georgieva
Eli Georgieva
20 април, 2024 в 10:20 ч.

Hrisy Mitova Аз имах същото питане ѝ доктор Бацелова ми отговори, че има риск ѝ докато не се завърши целият курс на прием, има риск за детето!

Hrisy Mitova
Hrisy Mitova
20 април, 2024 в 11:39 ч.

Eli Georgieva ох ужас, сега ни престои втория прием, дано по скоро да я сложат и дано да са наред нещата 😞

Иванна Иванова
Иванна Иванова
20 април, 2024 в 12:19 ч.

Живко Дерменджиев благодарение на антиваксърите, благодарение на безразборното пиене на антибиотици, абсолютно всички сме в риск.

Eli Georgieva
Eli Georgieva
20 април, 2024 в 13:09 ч.

Hrisy Mitova Ѝ при нас е така,до утре малката е на Пулмикорт, заради вирус които ѝ донесе кака ѝ, евентуално в четвъртък ако е вече добре, ще ѝ сложим вторият прием. Аз тази седмица спрях каката от градина.

Lilia Koleva-Bardarova
Lilia Koleva-Bardarova
20 април, 2024 в 18:11 ч.

Живко Дерменджиев изложени на огромен риск са бременните и новородените. Моята голяма дъщеря се разболя точно преди да родя второто си дете и се наложи едномесечна изолация докато вируса не се изчисти напълно. Тя беше ваксинирана и въпреки това се разболя, кара го леко, но за бебето можеше да бъде фатално.

Теодора Назъкова
Теодора Назъкова
21 април, 2024 в 07:08 ч.

Eli Georgieva Не трябва ли да минат поне 10 дни след боледуване, за да поставяте ваксина, особено и след кортикостероиди?

Eli Georgieva
Eli Georgieva
21 април, 2024 в 10:05 ч.

Теодора Назъкова Незнам, педиатърката ще ми каже! Ще я прегледа ѝ ще прецени.

Hrisy Mitova
Hrisy Mitova
21 април, 2024 в 14:28 ч.

Иванна Иванова антибиотиците са нужни в много случаи и това няма връзка с тази заболеваемост..

Hrisy Mitova
Hrisy Mitova
21 април, 2024 в 14:29 ч.

Иванна Иванова по скоро антиваксърите допринасят за това..

Иванна Иванова
Иванна Иванова
21 април, 2024 в 15:16 ч.

Hrisy Mitova аз да казах, че са ненужни във всяка ситуация?

Hrisy Mitova
Hrisy Mitova
21 април, 2024 в 15:30 ч.

Иванна Иванова да, аз исках да кажа че в много случаи са необходими, явно не съм разбрала правилно коментарът ви

Milena Gaidazhieva
Milena Gaidazhieva
22 април, 2024 в 01:44 ч.

Eli Georgieva целият курс от колко дози? Защото има поставяне на 3 дози през първата година на детето, и една на година и половина.

Eli Georgieva
Eli Georgieva
22 април, 2024 в 07:05 ч.

Milena Gaidazhieva Казаха ми, че трябва да има в нашият случай ѝ трите дози, защото дъщеря ми е на 4 месеца ѝ е в рисковата група!

Yana Koicheva
Yana Koicheva
22 април, 2024 в 11:49 ч.

Lilia Koleva-Bardarova и при нас беше подобна ситуацията. Синът ми (тогава на 6.5 г) се разболя 3-4 седмици преди да родя. Но не сме се изолирали. Слава Богу нямаше проблем.

Ива Даскалова
Ива Даскалова
19 април, 2024 в 22:31 ч.

Днес гледах, че Рамус също правят.

Сашка Симеонова
Сашка Симеонова
20 април, 2024 в 14:19 ч.

На мен, като бебе са ми слагани всички ваксини за Коклюш. Въпреки това се разболях от него, докато бях на детски лагер в Русия, тогава бях на 12г. и кашлях може би 1 месец. Там учителката ме водеше на нагревки с Кварцова лампа за гърлото, а като се прибрах в България пих и антибиотик (не знам защо). Накрая заразих и майка ми, която тогава беше след химиотерапия....Двете кашляхме задружно и накрая ни помогна бабина деветина, а именно да пием няколко дни - сурово магарешко мляко. Ами да ви кажа от него наистина ни мина кашлицата...🤣

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 16:21 ч.

Сашка Симеонова няма да е от него😆

Сашка Симеонова
Сашка Симеонова
20 април, 2024 в 16:30 ч.

Issi BatselovaЕ да, най-вероятно не е, защото то вече я лекувах цял месец. Но просто го описах, защото съм опитала и това...

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 16:42 ч.

Сашка Симеонова иначе си го има това като бабино лекарство😉 Не знам дали още някой го ползва

Сашка Симеонова
Сашка Симеонова
20 април, 2024 в 16:52 ч.

Issi Batselovaи аз не знам. Тогава живеех в село и съседката ни имаше магарица, затова сме го пробвали. :)

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
20 април, 2024 в 17:17 ч.

Сашка Симеонова, а в допълнение някой бае ли ви?
Радвайте се, че са ви изписали антибиотик. Това ви е оправило.

Сашка Симеонова
Сашка Симеонова
21 април, 2024 в 08:38 ч.

Mariya VinzensТо е ясно, иначе приемам шегата.🤪

Petrova Sunny
Petrova Sunny
19 април, 2024 в 21:58 ч.

Оказа се, че не във всяка лаборатория го правят. Цибалаб и Център по инфекциозни и паразитни болести на бул. Янко Сакъзов в София със сигурност.

Simeon Tsvetkov
Simeon Tsvetkov
21 април, 2024 в 14:06 ч.

Информационна кампания на 2000% и строг контрол над личните лекари, за да няма фалшиво ваксинирани. Наказанията за доказано дете с фалшив документ за ваксинация трябва да са край на достъп до държавно финансиране здравни услуги и държавни детски градини и училища.

Трябва да се разбере, че с някои неща шега не бива.

Да умират деца, заради нехайството на родители и лични лекари, корупция е абсурдно.

Спазването на имунизационния календар трябва да бъде железно в страната, тъй като с транзитно преминаващите, туристите, връщащите се наши сънародници през лятото и пътуванията ни зад граница създават допълнителни възможности за заразяване с каквото и да е.

Да се бориш да изкорениш заболявания е по-добре, отколкото да ги лекуваш. За това имаме здравеопазване, а не болнолечение.

Tony Karavasilev
Tony Karavasilev
19 април, 2024 в 21:03 ч.

AlekSandra Ivanova

Всяка лаборатория (поне едно има):
- PCR;
- Микробиология на носен секрет;
- IgM/IgG.

Забележка: При съмнение и назначение от лекар се препоръчва само!

За скрининг винаги може, ПКК/ДКК и C-реактивен протеин, веднъж годишно.

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
19 април, 2024 в 21:42 ч.

За коклюш се провежда PCR. Изследване се прави по лекарско назначение.

Tony Karavasilev
Tony Karavasilev
19 април, 2024 в 21:44 ч.

Kremena Parmakova Гледах по Нова Тв! Супер беше! 😍🥃

Костадин Сотиров
Костадин Сотиров
19 април, 2024 в 22:50 ч.

По-достъпно, но по-ниско информативно и само за ориентация е изследването на антитела Ig M срещу Коклюш. Не се признава като доказателство, но е достатъчно за ориентиране при съмнителна клинична картина.
Дори PCR да направите, без съответната клинична картина разтълкувана от лекар, няма да знаете дали сте болен от Коклюш.
Всички изследвания са само ПАРАклиника. Водеща е клиниката. Пара означава "около". Т.е нещо допълнително, което се взима под внимание само, ако има съответната клиника установена при преглед от лекар.
Изследване не поставя диагноза.

Ивайло Марчев
Ивайло Марчев
20 април, 2024 в 08:20 ч.

Ако всички се ваксинираха както е предписано, нямаше и да чуем за този Коклюш, както е било години наред. Но всички вече имат компетенция и са завършили лекари с диплома от бг мама. :)

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
20 април, 2024 в 16:08 ч.

Ивайло Марчев не сте прав, обаче. Дори и при държави с висок имунизационен обхват, коклюш продължава да го има. През няколко години напомня за себе си. Но, благодарение на ваксините броят на заболелите и умрелите е намалял съществено. И ваксинираните боледуват по-леко. И у нас го е имало и го има. Просто, пандемията ни "отне" удоволствието от другите заразни болести, но сега те "дефилират".

Ивайло Марчев
Ивайло Марчев
20 април, 2024 в 16:32 ч.

Kremena Parmakova права сте, но аз не казвам, че го е нямало, а че не сме го чували на дневна база. Аз говоря за сериозен ръст при заболяването и то основно при деца. Има вече и смъртни случаи. Зависимостта между големия брой неваксинирани и големия брой на Коклюш в момента, е факт. Като включим и колко са надеждни и бързи нашите институции, проблема сигурно е по-сериозен, от колкото изглежда.:)

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
20 април, 2024 в 16:44 ч.

Ивайло Марчев, ами коклюш е имало и преди и просто никой не се е вълнувал толкова от него. Вероятно големият брой в момента е и от насоченото изследване, особено при атипични форми на заболяването, както и пиковата година ...

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
20 април, 2024 в 17:16 ч.

Kremena Parmakova, всъщност никога не е имало толкова много!
Антиваксърите ни върнаха в годините на пра-баба ми - загубила 2 деца от коклюш.

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
20 април, 2024 в 17:28 ч.

Mariya Vinzens, какво означава не е имало толкова? През 2005-2006 - 313/335 заболели, 2005 г. - 1 починал, 2007 -269 заболели, 2009 -251 заболели. Имало е, но без тази истерия и паника в момента. Въпросът е, че тогава са се регистрирали само типичните случаия, защото PCR изследванията са били недостъпни, а изследването на култури - трудно. Сега всеки който реши отива и се изследва. Това е допълнителна причина да имаме и повече доказани случаи. При част от тях протичането е леко и ако не бяха чули за коклюш, нямаше да се изследват.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
20 април, 2024 в 17:29 ч.

Kremena Parmakova, сега случаите са повече! Ще видим до края на годината колко ще се натрупат. И да истерия трябва да има, защото не можем да мрем в 21-ви век като средновековни селяни!

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
20 април, 2024 в 17:33 ч.

Mariya Vinzens да, ще се трупат. В цяла ЕВропа се трупат. В някои държави са вече хиляди заболелите...

Jani Georgiev
Jani Georgiev
20 април, 2024 в 18:03 ч.

Kremena Parmakova Не се ваксинирайте! Не ваксинирайте и децата и внуците си! Колкото повече антиваксъри, толкова по-малко антиваксъри.

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
20 април, 2024 в 18:04 ч.

Jani Georgiev не разбирате какво пиша и затова реагирате така 🙂

Jani Georgiev
Jani Georgiev
20 април, 2024 в 18:06 ч.

Kremena Parmakova да... отде туй ниво да разбирам...
Пожелавам късмет на Вас и наследниците Ви. Само той може да Ви спаси...
И без паника :)

Весела Карамфилова
Весела Карамфилова
21 април, 2024 в 08:27 ч.

Ивайло Марчев току ко четох статия от пресконференцията на Д-р Кантарджиев, спасението е ваксина, защото тези,които са сложени преди години вече са с отслабено действие и не помагат!

Steliyan Atanassov
Steliyan Atanassov
24 април, 2024 в 13:11 ч.

Весела Карамфилова ваксината не отслабва, а имунитета.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари