Днес за пореден път срещам близки, чиито ОПЛ са ги отказали от ваксинациите, т.к. е обяснявано как щели да развият автоимунни заболявания. На друга позната е казано, че може да няма деца, на трети мой приятел изобщо ОПЛ не вярвала в ...

Nick Marr
Nick Marr
14 май, 2021 в 13:33 ч.

Днес за пореден път срещам близки, чиито ОПЛ са ги отказали от ваксинациите, т.к. е обяснявано как щели да развият автоимунни заболявания. На друга позната е казано, че може да няма деца, на трети мой приятел изобщо ОПЛ не вярвала в Пандемията...

Много моля, кажете къде може да се подаде сигнал срещу такива "лекари", т.к. за мен в 21-ви век, при толкова развита медицина, да се твърдят подобни щуротии, е най-малкото невежество.

Аз искам да се забрани достъпа на ОПЛ до ваксинационната програма и тя да се прави само във ваксинационните центрове, за да сме сигурни, че няма да срещаме подобни мангъровщини...

p.s. нищо против нямам медиците. Дълбоко признателен съм на всички за борбата, която водят срещу това ужасно заболяване.

Филип Добрев
Филип Добрев
14 май, 2021 в 17:32 ч.

То не е пандемията ами ПЛАНдемия 😁

Margarita Kyosovska
Margarita Kyosovska
14 май, 2021 в 19:25 ч.

За да податете сигнал, трябва да имате неопровержими доказателства, че това се е случило. А едва ли разполагате с такива. Който има глава на раменете си и мозък в нея- ще намери начин да постъпи, както трябва.

Shefket Shefki
Shefket Shefki
14 май, 2021 в 17:51 ч.

Публикувайте имената на тези колеги лични лекари, пишман доктори, срам за гилдията, недоучили фалшиви медици 🤔🤔🤔Кои са тези, които са отказали, с този довод, баси🤔🤔😮😮🤔🤔❓Нямам думи🤔❓

Николай Христов
Николай Христов
14 май, 2021 в 19:51 ч.

Добра идея

Mikaela Verspoor
Mikaela Verspoor
14 май, 2021 в 15:44 ч.

Stefka Emilova , това наистина ли се случва? 😮

Mikaela Verspoor
Mikaela Verspoor
14 май, 2021 в 15:40 ч.

наистина ужасно невежество, не мога да повярвам , че е възможно...

Savina Lilova
Savina Lilova
14 май, 2021 в 19:26 ч.

Ама наистина трябва да има стената на срама с лекари - конспиратори.🤦‍♀️

Снежана Христова
Снежана Христова
14 май, 2021 в 19:11 ч.

О, то пък във ваксинационните центрове щото всички са твърдо за ваксините... И не само ОПЛ убеждават хората, че ваксините са вредни и лекари-специалисти го правят.
Невежество има сред всички прослойки на населението и дипломата не е определяща това. Не можете насила да налеете акъл на никого, без значение лекар ли е, строител ли е, космонавт ли е.
И Мангъров знаем кой е и какво говори, те го направиха шеф на COVID клиниката в Инфекциозна болница! Демек старата поговорка, че обикновено на такива, вместо да им избодат очите, им изписват веждите, е вярна!

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
15 май, 2021 в 23:05 ч.

Снежана Христова разликата е, че във ваксинационните центрове отиват предимно хора, които вече са решили да се ваксинират и не търсят съвет от медицинските лица там. А пациентите на ОПЛ си ги питат за съвет. И в този ред на мисли, дори ОПЛ да не слага ваксини, пациентите им пак ще ги питат за съвет.

Anna Traykova
Anna Traykova
14 май, 2021 в 14:30 ч.

Не съм съгласна. На зелените коридори също имаше пълни глупости. Бяха връщани хора за това, че не са си спрели кръворазрещото?!! Бабата на 80+ как да иде до зеления коридор ако няма кой да я придружи...по-старите хора имат доверие в ЛЛ. Иначе За другото сте 100% прав. Най-любимия ми израз е " ЛЛ беше категоричен да не се ваксинирам"😁

Denitsa Goranova
Denitsa Goranova
14 май, 2021 в 14:32 ч.

Anna Traykova и както един ОПЛ може да те убеди, никой не може. Аз се ваксинирах на зелен коридор, но факт, педиатърката на бебето ме насърчи и подкрепи. (Кърмачка съм)

Anna Traykova
Anna Traykova
14 май, 2021 в 14:33 ч.

Деница Горанова да, защото в идеалния случаи ЛЛ те познава, както и евентуалните заболявания. А иначе много яко, че сте се ваксинирала- защитили сте си и детето- според мен това е възможно най-добрия вариант❤️

Nadelin Georgiev
Nadelin Georgiev
14 май, 2021 в 14:43 ч.

Anna Traykova аз личния лекар му се доверявам само до ниво да ми пише бележки, някакви по-тривиални проблеми и направления. За съжаление, много от тях само за това стават. Но моята поне има медицинско образование и си спомня какво е учила. Респективно е за ваксините.

Anna Traykova
Anna Traykova
14 май, 2021 в 15:02 ч.

Nadelin Georgiev разбирам ви и моята предна ЛЛ беше подобна. Сегашната ми е страхотна. Има папка за всеки пациент. Като назначи изследвнания после ти иска резултата от тях и не ти заверява здравната книжка ако не й ги покажеш. При нея се ходи със записване на час. Освен ако не е нещо спешно. Страшно съвестна и изключително организирана.

Desi Chorbadzhiyska
Desi Chorbadzhiyska
14 май, 2021 в 16:08 ч.

Наделин Георгиев То, всички ОПЛ имат медицинско образование

Ros Bro
Ros Bro
14 май, 2021 в 20:43 ч.

Деница Горанова Браво на педиатърката ви!

Veneta Dimitrova
Veneta Dimitrova
18 май, 2021 в 11:12 ч.

Anna Traykova идеалния случай е рядък случай....

Desislava Zafirova
Desislava Zafirova
14 май, 2021 в 16:14 ч.

А на хората от малките населени места, където подобни центрове няма, да им спрем достъпа до ваксина освен?

Дияна Петкова
Дияна Петкова
14 май, 2021 в 13:40 ч.

Мен в РЗИ също се опитаха да ме откажат. Но мисля, че нямат право и го знаят. Мисля, че важи и за ОПЛ.

Милена Павлова
Милена Павлова
14 май, 2021 в 16:26 ч.

Дияна Петкова Ъъъ... в РЗИ?! :(

Георги Теодоров Миндов
Георги Теодоров Миндов
14 май, 2021 в 22:51 ч.

Не се ядосвайте! Стойчо ще ги вразуми...

Tanya Videva
Tanya Videva
15 май, 2021 в 00:23 ч.

Георги Теодоров Миндов
Ако са му минали ковидантиваксърските настроения...дано.
Да видим.🤔

Magdalena Todorinska
Magdalena Todorinska
14 май, 2021 в 18:15 ч.

И аз си мисля, че ако не се подават сигнали и не се санкционират по някакъв начин, нищо няма да се промени.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
15 май, 2021 в 23:06 ч.

Дори ОПЛ да не слага ваксини, пациентите им пак ще ги питат за съвет. И плоскоземците сред тях пак ще ги разубеждават...

Dobrinka Mladenova
Dobrinka Mladenova
17 май, 2021 в 08:14 ч.

Вчера гледаме холандските новини и разказваха как в България никой не се ваксинира, въпреки че има ваксини, и че как за Гърция и Португалия бавно започват да отпадат изискванията за карантина при връщане, докато България ще остане в “черния списък”….

Надежда Друмева
Надежда Друмева
14 май, 2021 в 16:38 ч.

Всяко стадо си има мърша, оказа се, че мършата не е малко и даже си има трибуни. Тя и шефката ми смята, че тестовете и ваксинираните са я заразили и вярва само на съвещания проведени присъствено, но това е положението. Разочарованието е всеобщо и е на всички нива.

Galq Georgieva
Galq Georgieva
14 май, 2021 в 18:24 ч.

С такива случаи трябва да се занимава съюза на ОПЛ.Само излагат гилдията им.ОПЛ участват активно във ваксинационната кампания с доста трудности и усилия от тяхна страна.

Eugenia Mireva
Eugenia Mireva
14 май, 2021 в 17:16 ч.

Не сте прав - просто трябва да има достатъчно възможности освен личните лекари, както и смислена и мощна информационна кампания (макар че като гледам колко антиваксъри и ковидиоти има, вече е късно за това). Ако не беше моята лична лекарка, още щях да се презаписвам часове в електронния регистър за РНК ваксина.

Милена Павлова
Милена Павлова
14 май, 2021 в 16:24 ч.

Според мен, тези лични лекари, които желаят да ваксинират пациенти, е хубаво да продължат да го правят.
Онези, на които не им се заема с тази работа, да не я вършат, но да не разубеждават хората и да ги информират правилно.

Милена Павлова
Милена Павлова
14 май, 2021 в 16:29 ч.

Милена Павлова П.П.
Освен това уважавам всеки лекар, който си върши съвестно работата, без значение дали е ОПЛ, специалист в извънболничната или болничната помощ и др. :)

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
15 май, 2021 в 23:02 ч.

Милена Павлова проблемът е, че има ОПЛ плоскоземци, които вярват искрено, че предпазват пациентите си така...

Vladimir Bonev
Vladimir Bonev
14 май, 2021 в 14:16 ч.

Не съм съгласен с вас, че проблемът е в Личните лекари като цяло.
Не бива да се слагат всички под общ знаменател, защото не е правилно.
Пример: вчера моят личен лекар постави ваксини Астра Зенека (най-недолюбваните) на 50 свои пациенти, които едва не се сбиха за своето място на опашката. Били се пререждали.

Stiliana Simeonova
Stiliana Simeonova
14 май, 2021 в 14:37 ч.

Също не съм съгласна за ЛЛ, лично ме потърси, да попита желая ли да се ваксинирам или вече съм го направила. И понеже не бях ваксинирана, той ми постави ваксина. След втората доза без да питам как ще си получа сертификат, същият ми бе връчен. Много стройна организация имаше, така бе разпределил часовете, че не се засекохме хората повикани на ваксина.

Daria-Rostislava Tsibulko
Daria-Rostislava Tsibulko
14 май, 2021 в 14:34 ч.

В медицинското съсловие, както навсякъде, има пълни идиоти. Не поставяйте всички под общ знаменател. Категорично против съм да се забрани достъпа на ОПЛ до ваксинационната програма.
Аз лично държах именно при личния си лекар да се ваксинирам. Тя е запозната със здравословното ми състояние, знаеше какво да проследи в следващите дни, даде ми детайлна информация как да реагирам, ако имам пост-ваксинационна реакция. Целият процес беше бърз, организиран. Не подценявам колегите ѝ във ваксинационните центрове, но те физически няма как да предоставят такова внимание на всеки ваксиниран.

Meli Petrova
Meli Petrova
14 май, 2021 в 15:17 ч.

Редно е ваксините да се доставят на личните лекари. Не е нормално да ги карат да се редят пред РЗИ. А относно това, че отказват да ваксинират пациентите си, трябва да им се търси отговорност.

Silvia Todorova
Silvia Todorova
14 май, 2021 в 14:04 ч.

Първи абзац - много жалко.
Втори абзац - доколкото е коментирано, РЗИ и БЛС, но е твърде малко вероятно някакъв реален полезен резултат да бъде произведен в резултат на жалбата. Казвам го, за да се нагодят очакванията.
Трети абзац - ами не сте прав. Във ваксинационните центрове пак работят лекари. Те не са някаква специална порода човешки същества, които са различни от ОПЛ. Навсякъде има идиоти. Това е все едно аз да кажа, че тъй като в Софийски районен съд има няколко съдии, на които тотално бих им вдигнала мерника, ако законът не ми забраняваше, то значи на целия СРС трябва да се забрани разглеждането на дела и делата да бъдат прехвърлени към Софийски градски съд (където, за протокола, нещата са още по-зле...) ОПЛ са изключително важни за имунизационната кампания и изключването им от нея изцяло на база на няколко гнили ябълки ще доведе до много повече щети. Да не говорим, че по никакъв начин няма да постигне ефект, що се отнася до гнилите ябълки - те със същия успех ще продължат да си разубеждават пациентите, най-необезпокоявано.

Denitsa Goranova
Denitsa Goranova
14 май, 2021 в 14:19 ч.

Silvia Todorova така е, по зелените коридори масово карат приятелки и майки от групите да подписват декларации, че спират да кърмят! ОПЛ досега такава дивотия не е сътворил, или поне не се е чуло 😞 Неадекватници навсякъде за съжаление. А ОПЛ - без тях няма как.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
14 май, 2021 в 14:23 ч.

Деница Горанова декларации???

Denitsa Goranova
Denitsa Goranova
14 май, 2021 в 14:24 ч.

Alexander Atanasov да, някакви дивотии абсолютни! Не знам точно къде са се подписвали, на гърба на информираното съгласие ли, къде ли, лично аз на моя зелен коридор не споменах и думица за кърмене, не от чудо 😁 Педиатърката на детето знаеше, беше за и ме насърчи (тогава ОПЛ нямаха ваксини все още, говоря за февруарските зелени коридори)

Гергана Николова
Гергана Николова
14 май, 2021 в 15:33 ч.

Деница Горанова Лол, мен не са ме питали за кърмене, ама точно затова бързах със зелените коридори, че и малкият да намаже антитела о.О ужас!

Ros Bro
Ros Bro
14 май, 2021 в 20:38 ч.

Дааааа, и на мен точно ми сложиха ваксината в Александровска, "зелен коридор" и като им казах, че кърмя и се притесниха. Питаха колко е голямо бебето и казаха да не го кърмя няколко дни. Педиатърката даже препоръчва 2 седмици да не се кърми.

Ros Bro
Ros Bro
14 май, 2021 в 20:41 ч.

@Гергана Николова или всеки друг имате ли идея колко мляко/кърма е необходимо да давам, за да се предадат достатъчно количество антитела (за по-голямо дете, не за бебето)?

Lilyana Ivanova
Lilyana Ivanova
14 май, 2021 в 21:56 ч.

Ros Bro а какво обяснение Ви дадоха за това? И мен ме съветват същото, но не се аргументират по никакъв начин.

Ros Bro
Ros Bro
14 май, 2021 в 23:27 ч.

Lilyana Ivanova За всеки случай, не се знае как ще повлияе на бебето и такива. Тя моята педиатърка първоначално беше твърдо против, но явно си е променила мнението.

Denitsa Goranova
Denitsa Goranova
15 май, 2021 в 12:09 ч.

Alexander Atanasov ето поредната история, забъркана на зелен коридор, от тая сутрин

Мая Стаменова
Мая Стаменова
14 май, 2021 в 17:31 ч.

Не съм съгласна с вашият призив! Аз се ваксинирах при моят личен лекар и съм безкрайно доволна,че го направих там ,а не във ваксинационен център. Преди 2-те ваксини АЗ той ми премери кръвно, сатурация и температура. Беседва с мен как се чувствам. След поставяне на ваксината ме помоли да изчакам около 30 мин след което отново премери всичко това. Така се отнася с всеки един свой пациент , който ваксинира. Коментирахме кой тип ваксина е подходящ за мен за втора доза и след информацията която ми даде той остави за мен решението. Сертификат получих 5 мин след слагане на втората доза напълно безплатно и дори без да се сетя да поискам. За мен хората които най -отговорно и съзнателно се отнасят към слагането на ваксина са личните лекари!

Николай Христов
Николай Христов
14 май, 2021 в 18:44 ч.

Днес изтече идеята, лансирана от служебния министър, прословутите 1000 кинта бакшиш, които предното правителство отпускаше на лекарите на първа линия и които при нас след данъци спадат до около 660, да се дават само на тези колеги, които активно имунизират срещу КОВИД. Одобрявам я! Що се отнася до ваксинационните центрове - вижте статистиката. Колкото и да бяха медийно обилно поливани, колкото и да бяха логистично любовно обгрижени от РЗИ-тата, повече от 10-11 000 ваксини дневно не правят. Когато ние, общопрактикуващите лекари, участваме - скачат до 35-38 000. Въпросните описани от Николай М. лоши практики на се масови и скоростоопределящи, макар че се набиват на очи. Смятам, че с новата администрация и промените в логистиката, ваксинационната кампания наистина ще тръгне. И то благодарение на нас, общопрактикуващите лекари на България.

Anna Traykova
Anna Traykova
14 май, 2021 в 18:57 ч.

Николай Христов защо да я одобрявате? Реаниматорите и останалите лекари в ковид отделенията не заслужават ли? Не се заяждам с Вас, само питам. Тук е момента да ви благодаря защото забелязвам че сте много активен в групата и наистина вашите отговорите имаха значение за мен. Благодаря и поклон 🙏🏻

Николай Христов
Николай Христов
14 май, 2021 в 19:31 ч.

Визирам само общопрактикуващите лекари.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
14 май, 2021 в 13:44 ч.

Одобрих този пост с едничката цел да кажа няколко неща:

❗️Възприемам подобни "призиви за професионален линч" като обида към мен, прекия ми началник, д-р Христов, д-р Крайселска и всички останали колеги, които се блъскат по опашки, карат с лелки и каки от РЗИ, пътуват километри и работят извънредно с едничката цел да имунизират пациентите си.
❗️Да, в съсловието ни има откровени идиоти. Да, в обществото ни има отворени гнойни рани и лекарите имаме своя дял.
❗️Това, обаче, не означава, че всички трябва да се слагат под общ знаменател.
❗️Ако случайно някой е пропуснал - групата е пълна с жалвания на хора, върнати от "онези коридори" с изцяло неверни от медицинска гледна точка аргументи.
❗️Такива изцепки действат демотивиращо и на младите колеги, желаещи да останат в България и да се занимават с Обща медицина.
❗️Предлагам на администраторите да вземем решение такива постове повече да не се одобряват.

Nadelin Georgiev
Nadelin Georgiev
14 май, 2021 в 14:40 ч.

Alexander Atanasov не става въпрос за линч, с въпросът във втория абзац. Човекът го е написал, мисля, ясно.

Има ли законен или институционален начин да се търси отговорност на лекари с безотговорно или престъпно поведение или не?

Примерно ако полицай е замесен в корупция или тайно убива хора, има начини по които да бъде подведен под отговорност. При лекарите няма ли?

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
14 май, 2021 в 15:23 ч.

Наделин Георгиев човекът ясно казва, че иска да се забрани достъпът на всички лични лекари до имунизационната програма, което е обидно. Относно другия въпрос - има Български лекарски съюз, Министерство на здравеопазването, Национално сдружение на общопрактикуващите лекари в България, но не съм сигурен коя структура може да предприеме някакви мерки.

Nick Marr
Nick Marr
14 май, 2021 в 17:21 ч.

Alexander Atanasov Първо благодаря, че сте одобрил поста.
Само ще вметна, че на подобни "оплаквания" трябва да се обръща внимание, и трябва да им бъде давана гласност, т.к. много още ще чакаме да се ваксинират хората. Вие сте съвестен и грамотен, и ваксинирате вашите пациенти, но голяма част объркват желаещите да се ваксинират. Затова нека се знае и говори за проблема .

Iva Nedyalkova
Iva Nedyalkova
14 май, 2021 в 21:45 ч.

Alexander Atanasov и точно защото никоя институция отново няма да си мръдне пръста, и за да не продължават колегите Ви масово да лекуват мега неадекватно и да оставят сирачета и да отказват всякакви възрасти хора от ваксини, защото били “отрова”, според мен също трябват кардинални мерки - да не участват. Извинявам се, знам какво практикувате, но заради Ваши колеги страдат реално много семейства в България. Истински страдат, губят близките си. Тук не става дума вече за обиди и квалификации, ами че масово личните лекари в България са тотално неадекватни и след като са завършили повече не са прочели нищо за новите болести. Знаете ли на 7 деца техните различни лекари колко от тях знаеха за мултисистемния синдром - нито един. Кажете ми това нормално ли е? От 7 практикуващи ОПЛ-та никой да не е чувал за това? Има нова болест от година вече, те не знаят за нея и лекуват с кремчета за обриви и дават антибиотици и Aerius. А ние трябва да стоим кротко и да сме възпитани. Е не става. Нищо ли,но към Вас, знам че Вие не сте като описаните, но са толкова много, че се плаша какво е нивото. И нещо трябва да се направи, защото същите лекари ги чакат много години сбъркани диагнози на лонг-Ковид. Защото те и това не знаят какво е.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари