Благодаря за одобрението . Днес посетихме педиатъра за профилактичен преглед,но за съжаление вместо да е за успокоение се получи обратният ефект. След обстоен преглед на 3 месечната ми дъщеря резултата беше намален рефлекс на Моро и начален стадии ...

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 07:13 ч.

Здравейте,благодаря за одобрението . Днес посетихме педиатъра за профилактичен преглед,но за съжаление вместо да е за успокоение се получи обратният ефект. След обстоен преглед на 3 месечната ми дъщеря резултата беше намален рефлекс на Моро и начален стадии на рахит . Препоръча ни да избягваме играчките които издават звуци, да увеличим приема на Вигантол капките и да се въздържим от ваксините първата година. Както можете да си представите,момента в който чух всичко това как съм се почуствала при положение,че личната ни педиатърка не е забелязала нищо от това( може би защото досега преглед от нея освен измерване на кг и ръст не е правила ) . Искам да събера повече мнения относно отлагането на ваксините . Благодаря ! 😇

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 07:13 ч.

Има ли поставена диагноза?

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 10:09 ч.

Issi Batselova не, дори не ни дадоха някакъв амбулаторен лист. Никъде не ни записаха измервания и каквото и да било от прегледа. Става въпрос за болница Щерев д-р Стаменов . Каза само симптоми на рахит и не трябва да правим втората доза от задължителната първа ваксина. Не допринасяла за калция в тялото,а един вид дори го намалява.

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 10:11 ч.

Мина Иванова ваксината намалява калция? Правилно ли разбирам?

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 10:12 ч.

Issi Batselova да

Костадин Сотиров
Костадин Сотиров
20 април, 2024 в 11:06 ч.

Issi Batselova Тази болница Щерев я чета за пореден път с препоръки за отлагане с една година на имунизираните. Отлагане над три месеца се прави само от специализирана комисия определена от РЗИ. Този д-р Стаменов общопрактикуващ лекар ли е?

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 11:11 ч.

Костадин Сотиров много странно наистина.

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 11:12 ч.

Мина Иванова само това не бях чувала…..😵‍💫

Така само по описани в поста данни не виждам причина за отлагане на ваксини. Разбира се, необходима ми е повече информация от прегледа и становище на невролога. Но щом не са дали…

Костадин Сотиров
Костадин Сотиров
20 април, 2024 в 11:13 ч.

Issi Batselova Тъй като не е единичен случай, това си е работа за СРЗИ и МЗ. Под носът им в София се случват тези неща.

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 11:22 ч.

Костадин Сотиров съгласна съм. Но виж как не са написали нищо писмено. Няма документ, в който да е вписано, че ваксините трябва да се отложат.

Костадин Сотиров
Костадин Сотиров
20 април, 2024 в 11:31 ч.

Issi Batselova Не отразяването на прегледа в амбулаторен лист е нарушение на Наредбата за достъпа до медицинска помощ. Не изпращането на записа в НЗИС също е нарушение на тази наредба и на Наредбата за НЗИС. Изрично е написано в Наредбата , че АЛ се оформя и при частен преглед. Неспазването на тези Наредби също се контролира от МЗ. Тези единични случаи трябва да се контролират и докладват публично, а не да се приемат общи наказателни мерки изразяващи се в допълнителни административни задължения, пречещи на добросъвестно работещите лекари.

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 11:35 ч.

Костадин Сотиров това е много важно. Подкрепям

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 11:52 ч.

В понеделник ще се обадя да попитам дали могат да ми предоставят такъв лист,защото той записваше нещо на компютъра,но не ни го даде. Като цяло не препоръчвам изобщо повече тази болница освен д-р Доленска .

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 11:57 ч.

При раждането изгубиха детето,пропуснаха да й дадат един ден антибиотика,накрая акушерката ми се развика,че напразно съм вдигала врява. Казах им,че ще им пусна жалба и изгониха жената за да не пускам жалбата. След дни разбрах,че всъщност са оставили една акушерка на 17 бебета.

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
20 април, 2024 в 12:05 ч.

Костадин Сотиров, нека да не спамим в групата. За да има реакция от РЗИ и МЗ, трябва да има сигнал. Ако сигналите са само във ФБ групите, няма как да се извърши проверка. Така че .....

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
20 април, 2024 в 12:06 ч.

Мина Иванова, разбирам че този лекар е педиатър, а не ОПЛ. Защо не изберете ОПЛ на детето?

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 12:19 ч.

Мина Иванова изгубиха детето? 😳😳😳

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 12:36 ч.

Issi Batselova да, имаше тежка жълтеница и сутринта ми я взеха за лампа, а ми я върнаха чак в 18 . Оказа се,че след лампата са я сложили в някакъв ъгъл и са забравили да кажат на докторите къде е .

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 12:37 ч.

Kremena Parmakova имаме,но тя нищо такова не е казвала. Отидохме в София за проверка просто.

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 12:39 ч.

Мина Иванова просто ще падна……😡

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
20 април, 2024 в 12:46 ч.

Мина Иванова разбирам. Обсъдете го с ОПЛ или щом търсите проверка, обърнете се към друг специалист.

Raia Veselinova Avramova
Raia Veselinova Avramova
21 април, 2024 в 20:56 ч.

Мина Иванова защо не попитате в групата Ваксини за тази ингормация... там июа фоста лекари и ще ви отговорят компетентно

Д-р Ганка Кръстева-Василева
Д-р Ганка Кръстева-Василева
20 април, 2024 в 11:22 ч.

Не ги отлагайте,не виждам противопоказание за това.Отлагането става от комисия по определени показания за по-дълъг период

Мария Белчева
Мария Белчева
20 април, 2024 в 08:00 ч.

Моето дете се роди изключително недоносено, по препоръка на неонатолози, педиатър и невролог поставяхме задължителните ваксини със закъснение. Единствената по график беше синагис (тя е за определен кръг от недоносени) , бцж при достигане на 2кг. Другите ни вървяха с около 6 месеца по - късно от на останалите деца. Естествено сме се пазили много и всички бяхме с ограничен кръг контакти

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 10:12 ч.

Мария Белчева ние имаме първите от болницата + първа доза от 6 компонентната срещу дифтерия, тетанус, коклюш, полиомиелит, хемофилус инфлуенце тип Б инфекции и пневмококови инфекции. И сега изведнъж ни казват как изобщо сме ги позволили .

Мария Белчева
Мария Белчева
20 април, 2024 в 10:27 ч.

Мина Иванова направете още консултация с неонатолог, препоръчвам проф. Слънчева или доц Георгиева. Потърсете още мнения, ако трябва невролог илк хематолог

Neycho Todorov
Neycho Todorov
20 април, 2024 в 11:37 ч.

Всеки лекар си поема отговорност за диагнозата, която поставя и лечението, което предприема. За имаш противопоказание за ваксиниране е все едно да имаш противопоказание да се разболееш от вирусна инфекция.

Костадин Сотиров
Костадин Сотиров
20 април, 2024 в 11:41 ч.

Neycho Todorov Проблемът е че на тези "лекари" никоя институция не им търси отговорност, защото са под закрилата на авторитетни болници

Нели Славова
Нели Славова
20 април, 2024 в 12:28 ч.

Neycho Todorov , и каква отговорност поема всеки лекар по-точно?

Neycho Todorov
Neycho Todorov
20 април, 2024 в 14:08 ч.

Нели Славова добър въпрос :)

Розита Михайлова Еленова
Розита Михайлова Еленова
20 април, 2024 в 15:56 ч.

Neycho Todorov няма как да носиш отговорност сам за действията си, когато залогът е човешки живот.
Само в сферата на морала носиш отговорност пред себе си. Тъжна работа.
А бе докторите нямат никакъв контрол, с две думи.

Д-р Ганка Кръстева-Василева
Д-р Ганка Кръстева-Василева
20 април, 2024 в 11:23 ч.

Когато се постави диагноза,тогава се отлага

Сашка Симеонова
Сашка Симеонова
20 април, 2024 в 11:13 ч.

Отидете на второ, ако трябва и на трето мнение. Може да посетите и д-р Фурлакис, ще ви дам GSM на лично, когато е спешно - му пишете по вайбър и веднага ще ви вземе.

Ралица Маринова
Ралица Маринова
20 април, 2024 в 16:29 ч.

Като за начало си вземете качествен детски вит Д, Вигантола е най неефикасния продукт / марка който може да се вземе.Вземете и детска омега, вит Д е мастно разтворим, така ще спомогнете по бързото усвояване от организма.

Vesela Minkova-Savcheva
Vesela Minkova-Savcheva
20 април, 2024 в 18:58 ч.

Препоръчвам ви второ мнение при д-р Константинова - неонатолог в Токуда. Аз към Стаменов имам някои резерви, въпреки че се води много търсен специалист.

Raia Veselinova Avramova
Raia Veselinova Avramova
21 април, 2024 в 20:59 ч.

Vesela Minkova-Savcheva подкрепям с две ръце препоръката за константинова.

Анелия Димитрова
Анелия Димитрова
20 април, 2024 в 10:22 ч.

Рефлексът на Моро се интегрира към 3-4 месец от живота на детето. Също така той няма общо със звукови стимули. Определено посетете друг лекар. Препоръчвам преглед при доц. д-р Иван Чавдаров в частния му кабинет.

Сара Николова
Сара Николова
20 април, 2024 в 23:14 ч.

Мина Иванова Здравейте, посещавали сме д-р Стаменов в болница Щерев и бих казала, че той като цяло е много против ваксините. Задължително потърсете друго мнение. Успех и дано това се окаже погрешно поставена диагноза.

Lidia Dunkova
Lidia Dunkova
20 април, 2024 в 10:06 ч.

Че той рефлекса на Моро нали трябва да изчезне?? Аз съм имала рахит хванат в много късна фаза накъде към 2 годишна , до такава степен че всичките ми млечни зъби на 6 години се изрониха и изпадаха , 25 години по-късно съм си супер. Идете на второ мнение бас държа че друго ще кажат.

Sneji Ivanova
Sneji Ivanova
20 април, 2024 в 08:12 ч.

В края на четвъртия месец ЛЛ на сина ми иязказа съмнение за изоставяне на нервно- психическото развитие и дотам. Друг педиатър установи рахит. Приема Вигантол до годината в по-големи дози, първата седмица и калциев препарат. Противно на сегашните схващания за захранване, синът ми беше захранен със сирене и извара от 5 месец. Сега е всеяд младеж. Ваксини не сме отлагали. Всяка есен му поставям и противогрипна ваксина и определено има ефект.

Д-р Цветелина Великова, имунолог
Д-р Цветелина Великова, имунолог
23 април, 2024 в 00:03 ч.

Най-добре е да направите консултация при детски невролог, ако трябва и две. За състоянието на детето съберете мнения, но от професионалисти. Отлагането на ваксини е при проблеми с имунната система, и не всички проблеми, и не всички ваксини. При тежки терапии също има правила как да се поставят. При неврологични проблеми отлагането е дискусионно, обикновено свързано с риска за вдигане на Т и гърч.

Mimi Katelieva-Stoychova
Mimi Katelieva-Stoychova
20 април, 2024 в 17:34 ч.

Моите деца имаха леко забавяне на ваксините като бяха малки. Голямата беше с патологична хипербилирубинемия и след престой в болница, лечение с фенобарбитал, преливане на кр. плазма и др. я изписаха с вече падащ билирубин и с насоки за проследяване на някои неща и в епикризата пишеше ваксини да се поставят след пълното влизане в норма на билирубина. След 2рия месец започнахме да я ваксинираме.
Със сина ми имаше забавяне и задържане на растежа и педиатърът му реши да му поставя не по две ваксини /някои нали ги слагат заедно/, а една по една. В смисъл раздели ги. Установи се проблем с растежа, но с времето си влезе в ритъм ваксинирането. И двамата имат всички ваксини според възрастта си.

Костадин Сотиров
Костадин Сотиров
20 април, 2024 в 11:11 ч.

Тъй като тези случки в болница Щерев ги чета за пореден път, мисля, че СРЗИ и МЗ чрез МН или Дирекция обществено здраве , трябва да се намесят. Подръка им е проблемът.

Николай Христов
Николай Христов
20 април, 2024 в 11:57 ч.

Костадин Сотиров свещена крава е

Катя Кавалджиева
Катя Кавалджиева
20 април, 2024 в 08:04 ч.

Рефлексът на Моро трябва да изчезне към третия месец. И това с рахита го поставям под въпрос. Моите деца и двете имат една хлътнатина на гръдната кост, по наследство е, цялата фамилия на баща им е така. Всеки лекар, дето ги видеше през първите години, веднага казваше “рахит”. А в същото време невролозите казваха, че прекалено рано се затваря фонтанелата на сина ми и по едно време спряхме капките с витамин Д.
Според мен поискайте второ мнение. Заведете детето да го види и друг педиатър.

Lyu Dim
Lyu Dim
20 април, 2024 в 08:04 ч.

Нормално е рефлексът на Моро да намалява през 2 -4 месец и до 6 изчезва напълно.

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 10:21 ч.

Lyu Dim а ние сме 4 ти месец. Темата за него тръгна от това,защото казах че е почнала да се стряска от шумове и предимно от играчките които издават звуци

Маргарита Шаркова
Маргарита Шаркова
21 април, 2024 в 08:13 ч.

Мина Иванова нормално е да изчезва,не е нормално ако се запазва.Ако има рахит има и лечение,нищо страшно. Но да не я имунизират поради това си е направо катастрофа.

Ивона Захаринова- Янчева
Ивона Захаринова- Янчева
20 април, 2024 в 08:03 ч.

Идете за второ мнение за поставяне на такава диагноза.

Teodora Gardjeva-Pesheva
Teodora Gardjeva-Pesheva
20 април, 2024 в 07:37 ч.

Детето ми имаше изявен рахит с меки, потъващи връзки, болки и т.н, но поставихме всички ваксини по календар. Никой лекар не е казал да ги отложим, а дори има алергия към млечни продукти.

Кристина Димитрова
Кристина Димитрова
20 април, 2024 в 10:04 ч.

Консултирайте се с друг педиатър. Ваксините са важни, заради тия антиваксъри се завръщат изчезнали болести…

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 10:23 ч.

Кристина Димитрова ами ние сме от Кюстендил случая сега с починалите деца от коклюш. А сега ми казват да ги откажем ваксините

Кристина Димитрова
Кристина Димитрова
20 април, 2024 в 12:46 ч.

Мина Иванова определено потърсете второ мнение. Или да се обоснове защо да ги отказвате. Факт е, че има кофти лекари и това е

Николета Манова
Николета Манова
20 април, 2024 в 08:04 ч.

Никога не се оставяйте на едно мнение! Нашата педиатърка никога не е правила обстоен преглед на дъщеря ми. Винаги се е налагало да я водим на частно.
Ако сте от София, силно препоръчвам д-р Пламен Масларски - изключително внимателен, обобщителен и компетентен. Прегледа е скъп, но си заслужава. Може да прочетете за него.
Д-р Ивайло Ефремов ортопед
Също силно препоръчвам. Той работи със здравна каса.

Christina Smith
Christina Smith
20 април, 2024 в 08:38 ч.

Когато синът ми беше на 4 месеца посетихме педиатър "на частно" за допълнителен профилактичен преглед в голяма частна АГ болница в София. Още с влизането в кабинета подхвана темата за ваксините, как не трябвало да се поставят толкова много ваксини на толкова малко бебе, трябвало да ги отложим. След обстоен преглед, без други изследвания, заключи същата диагноза - начална форма на рахит. Изписа терапия витамин д в увеличен прием и калциев препарат за 1 седмица. По време на целия преглед тонът към нас, родителите, беше обвинителен, дори директно ни попита - защо сме позволили да му поставят ваксини. Аз бях категорична, че компромис с ваксините няма да правя. Вече е на 2г. поставени са всички задължителни и препоръчителни ваксини, предстои поставяне на Варивакс.

Christina Smith
Christina Smith
20 април, 2024 в 10:12 ч.

Мина Иванова видях във ваш коментар при кого сте ходили. Ние бяхме при същия лекар.

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 10:19 ч.

Christina Smith много ми го похвалиха,но от първият момент започна да ме обвинява защо не кърмя,без да е питал за причина. Колко съм щяла да страдам след това,колко било безотговорно. 1 час преглед и рахита го вмъкна измежду 6 изречения. Без точно обяснение. Не знам,много мил ми се стори,но разговора с него е изключително труден. Отидох защото Имах въпрос за храната и накрая за него нищо не ми каза,но за болестите и ваксините не спря темата.

Christina Smith
Christina Smith
20 април, 2024 в 10:26 ч.

При нас разговорите протекоха по същия начин. Усетих все едно ни вменяваше вина защо сме позволили да го ваксинират, че едва ли не не ни е било достатъчно грижа за детето ни, защото сме го ваксинирали. Останах страшно разочарована от това отношение.

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 10:28 ч.

Christina Smith ами излязох със сълзи от кабинета. Дори и да е така,не мисля че е нужно да се държиш така.

Christina Smith
Christina Smith
20 април, 2024 в 10:50 ч.

Признавам си, аз още в кабинета се разплаках, но това не го трогна и продължи с тирадата. За мен това е антивакс пропаганда, която най-малко очаквах преди посещението.

Костадин Сотиров
Костадин Сотиров
20 април, 2024 в 11:07 ч.

Christina Smith Това пак ли в болница Щерев ли се е случило?

Christina Smith
Christina Smith
20 април, 2024 в 11:21 ч.

Да, в Щерев, при д-р Стаменов, август 2022г.

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 12:40 ч.

Christina Smith явно това лице е лекар-антиваксър. Това е много опасно.

Issi Batselova
Issi Batselova
20 април, 2024 в 12:41 ч.

Christina Smith просто скандално

Daniela Ilieva
Daniela Ilieva
20 април, 2024 в 12:49 ч.

Christina Smith Ох, слава Богу, че не съм послушала и аз препоръките да заведа второто си бебе при него. Съвсем щеше да ме ошашка сигурно. Аз раждах два пъти в Щерев, като вторият път останах с много лоши чувства към неонатологията. Имам съмнения, че държаха бебето без реална причина 1 седмица и то без да ми дадат дори да го пипна - уж здраво, доносено дете. Но нищо не мога да докажа. После силно се опитваха да ми продадат педиатричен пакет за бебето.... Мина Иванова , както и други са ви посъветвали, и според мен отидете за второ мнение.

Мина Иванова
Мина Иванова
20 април, 2024 в 13:01 ч.

Christina Smith 1000% ще потърся и друго мнение. Сложих Х-са на тази болница вече

Роси Роси
Роси Роси
20 април, 2024 в 13:17 ч.

Christina Smith, Мина Иванова, Стаменов е известен с това, че е против ваксините, още като прочетох написаното от вас, без да видя името на лекаря, бях на 100% сигурна, че е той. На ваше място бих потърсила второ мнение и не бих приела всичко казано от него за чиста монета.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари